کد خبر 844811
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
محمدعلی شجاعی

محمدعلی شجاعی در حالی قرار است از فدراسیون تیراندازی با کمان جدا شود که وعده‌های تبلیغاتی وی رنگ واقعیت نگرفته و موجب دلسردی ورزشکاران شده است.

به گزارش مشرق، بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی در حالی مرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود که تیراندازی با کمان یکی از رشته‌های اعزامی و البته امیدوار به کسب مدال در این دوره از مسابقات است.

کمانداران ایران در دوره گذشته یعنی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون یک مدال طلا در بخش انفرادی توسط اسماعیل عبادی و یک مدال برنز تیمی را به سبد مدال‌های ایران اضافه کردند و همین مسئله باعث شد تا نگاه مسئولان به تیراندازی با کمان متفاوت‌تر شود.

مدال اسماعیل عبادی نخستین مدال طلای این رشته در بازی‌های آسیایی بود و البته علاوه بر ثبت در کارنامه ورزشی اسماعیل عبادی، جایگاه محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون را نیز تثبیت کرد و وی موفق شد با این مدال اعتماد مسئولان ورزش ایران را به خود جلب کند.

شجاعی که به خوبی ارزش این مدال آن هم مدالی با رنگ طلا را می‌دانست با شانتاژ خبری و رسانه‌ای قول پرداخت 200 میلیون تومان پاداش را به عبادی داد که البته پرداخت این مبلغ با توجه به کار بزرگ عبادی غیر منطقی هم نبود اما این وعده شجاعی با گذشت 4 سال و با وجود نزدیکی به دوره بعد بازی‌های آسیایی عملی نشد و وی تنها نیمی از این پاداش را دریافت کرده است.

اسماعیل عبادی تنها کسی نبود که اسیر وعده‌های توخالی شجاعی شده بود، بلکه زهرا نعمتی نیز در همین شرایط قرار گرفت. نعمتی در شرایطی که عدم کسب سهمیه المپیک توسط ملی پوشان تیراندازی با کمان شجاعی و عملکردش را زیر سوال برده بود و موجی از انتقادات را به سمت مدیریت شجاعی و عدم تکرار دو سهمیه المپیک لندن، روانه کرده بود به داد این فدراسیون رسید و موفق شد تیراندازی را کمان را هم در جمع رشته‌های اعزامی به ریو قرار دهد.

زهرا نعمتی که با امکانات شخصی و کمک فدراسیون جانبازان و معلولین، توانسته بود در المپیک ریو حضور داشته باشد در بزنگاه به داد محمدعلی شجاعی رسید. امید نجاری مدیر تیم‌های ملی بلافاصله پس از کسب سهمیه زهرا نعمتی اعلام کرد که شجاعی پاداشی 100 میلیون تومانی برای این ورزشکار در نظر گرفته اما بعد از استفاده ابزاری از این سهمیه و کاسته شدن فشارها روی شجاعی، وعده پرداخت پاداش نعمتی هم عملی نشد تا به این ترتیب وعده‌های پاداش‌ها در فدراسیون تیراندازی با کمان صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که با توجه به حضور شجاعی در اصفهان به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان و عدم حضورش در فدراسیون تیراندازی با کمان به عنوان سرپرست و البته عدم ثبت نام در انتخابات فدراسیون، وعده‌های داده شده در آینده نیز محقق نخواهد شد و بعید است رئیس رفتنی فدراسیون در شرایطی که برای برخی اعزام‌ها دست به دامن خانواده ورزشکاران برای تامین هزینه‌ها می‌شود و برای برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی نیز از ورزشکاران پول می‌گیرد، قادر به تحقق وعده‌های توخالی خود باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس