کد خبر 844562
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
محمدرضا ساکت

فدراسیون فوتبال در حالی اسفند ماه سال ۹۶ اعلام کرد که محمدرضا ساکت از سایر مسئولیت‌هایش به جز دبیرکلی منفک شده که خبر منتشر شده روی سایت این فدراسیون در روز گذشته ابهاماتی را به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، 7 اسفندماه 96 در گزارشی با عنوان «سه تخلف آشکار در فدراسیون فوتبال با بی‌توجهی محض به اساسنامه» با استناد به اساسنامه، از تخلف صورت گرفته در فدراسیون فوتبال پرده برداشتیم. در این مطلب آمده بود که محمدرضا ساکت با توجه به حضورش به عنوان دبیرکل فدراسیون نمی‌تواند در مسئولیت‌های دیگر فعالیت کند.

 

پاسخ فدراسیون فوتبال اما در این خصوص جالب بود. فدراسیون در این خصوص روی سایت رسمی خود پاسخ داد: «در بحث مربوط به مسئولیت‌های دبیرکل فدراسیون فوتبال، به اطلاع می‌رساند ایشان پس از انتخاب به این سمت از سایر مسئولیت‌ها منفک شدند و تنها مسئولیت دبیرکلی را بر عهده دارند که بر اساس قوانین فیفا، AFC و اساسنامه فدراسیون فوتبال، مسئولیت اداری تمام دپارتمان‌های اجرایی فدراسیون زیر نظر دبیرکل بوده و اداره می شوند». هرچند روی این موضوع هم بحث وجود داشت و مهدی تاج هم رسانه‌ها را در این خصوص به داشتن اطلاعات بیشتر دعوت کرد در حالی که ما در مطلب دیگری با عنوان «آقای تاج! ما مطالعه می‌کنیم؛ شما هم قوانین را بدانید!» توضیحاتی در خصوص توضیح فدراسیون فوتبال و واکنش رئیس فدراسیون دادیم.

تأکید بیشتر روی این مسئله بود که اگر ساکت پس از رسیدن به سمت دبیرکلی از سایر مسئولیت‌های خود منفک شده، سایر مسئولیت‌های او شامل؛ رئیس سازمان تیم‌های ملی، رئیس مرکز ملی فوتبال ایران، عضو کمیته بازاریابی، عضو کمیته فنی و توسعه فوتبال، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی به چه افرادی رسیده است؟ ضمن اینکه تخلف دیگری هم از سوی محمدرضا ساکت سر زده بود که این تخلف مربوط به صدور احکام مشاوره بدون رعایت بند 5 ماده 60 اساسنامه می‌شد. با این حال نه تنها سایت رسمی فدراسیون فوتبال در این خصوص توضیحی داد و نه رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای که انجام داده بود، در این باره صحبت کرد. موضوع جایی جالب‌تر می‌شود که دیده می‌شود فدراسیون فوتبال توضیح داده محمدرضا ساکت پس از رسیدن به پست دبیرکلی از سایر مسئولیت‌های خود منفک شده، اما گویا مشاوران او در سایر سمت‌ها هنوز مشغول فعالیت هستند!

ساکت هنگامی که به سمت‌های مختلف در فدراسیون فوتبال رسید، محمداسماعیل قاسمی را به‌عنوان مشاور امور تشکیلاتی و برنامه‌ریزی سازمان تیم‌های ملی انتخاب کرد. عادل فرید به‌عنوان مشاور امور سیستم‌ها و روش‌ها معرفی شده و خانم فرحزادی نیز به‌عنوان مشاور ساکت به فدراسیون رفت‌وآمد می‌کرد. فدراسیون نه تنها در خصوص این موارد پاسخی نداد، بلکه مشخص شده مشاوران او در سمت‌های منفک شده، هنوز فعالیت دارند.

روز گذشته (17 فروردین‌ماه 97) سایت فدراسیون فوتبال در خبری که اطلاع‌رسانی حضور مهدی تاج در اختتامیه کلاس مربیگری حرفه ای ماژول 4 بود، به این موضوع اشاره کرد که محمداسماعیل قاسمی، مشاور امور تشکیلاتی و برنامه‌ریزی سازمان تیم‌های ملی نیز در این مراسم حضور داشته است (تصویر زیر). حال یک سؤال ساده مطرح می‌شود که «اگر محمدرضا ساکت از سمت ریاست سازمان تیم‌های ملی -که تشکیل چنین سازمانی هم به خودی خود با توجه به اساسنامه تخلف است-، منفک شده چه فردی جایگزین او شده و محمداسماعیل قاسمی اکنون مشاور چه کسی در این سازمان است؟»

جالب است حالا که فدراسیون فوتبال می‌گوید محمدرضا ساکت پس از سمت دبیرکلی از تمام مسئولیت‌های خود منفک شده، توضیح بدهد سایر مسئولیت‌هایی که او در اختیار داشت به چه کسانی رسیده است؟ موضوع جالب‌تر اینکه گویا محمداسماعیل قاسمی جایگزین ساکت برای قبول مسئولیت‌های متعدد شده است. او اکنون سرپرست تیم زیر 14 سال است و علاوه بر مشاور سازمان تیم‌های ملی، مشاور دبیرکل هم هست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس