کد خبر 812407
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
یمن

دولت نجات ملی یمن در صنعا، ادعای عربستان در پاسخ به فشارهای بین المللی مربوط به بازگشایی بندر مهم الحدیده تنها شریان حیاتی میلیون‌ها یمنی را قویا تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت راه و ترابری دولت یمن در صنعا ادعای مقامات سعودی درباره اینکه ائتلاف عربی اجازه ورود جرثقیل‎های جدید به بندر الحدیده را داده است، رد کرد.

به گزارش «سبأ»، در این بیانیه آمده است: وزارت ترابری یمن اتفاقات مربوط به بندر الحدیده را کاملا پیگیر است و ادعاهای سفیر سعودی در شبکه الجزیره درباره ورود چهار جرثقیل به این بندر یا آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی آمده قویا تکذیب می‌کند.

پیش از این نیز مدیریت بندر الحدیده تاکید کرد که از زمانی که ائتلاف عربی از بازگشایی بندر الحدیده خبر داده و قریب به یک ماه می‌شود هیچ کشتی حامل کمک‌های انسانی یا کشتی تجاری به اینجا نرسیده است.

ائتلاف عربی سه روز پیش به دنبال فشارهای قوی آمریکا و انگلیس برای رفع محاصره یمن و بخصوص بندر الحدیده از بازگشایی این بندر خبر داد اما این تصمیم هنوز عملی نشده است.

بندر الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است، در ۲۲۶ کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن قرار دارد. این شهر در غرب یمن، دومین بندر تجاری بزرگ این کشور بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین‌المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

امروزه بخش بسیار زیادی از مواد غذایی یمن از این بندر وارد یمن می‌شود و به نوعی می‌توان این بندر را شاهرگ اقتصادی و حیاتی صنعا دانست.

عربستان برای اینکه صنعا و دیگر استان‌هایی که اکنون در اختیار حامیان دولت انصارالله و علی عبدالله صالح قرار دارد از منظر اقتصادی و غذایی بسیار در وضعیت بغرنجی قرار بدهد این بندر را محاصره کرده و مانع رسیدن کمک‌های انسانی و کالا به آن می‌شود؛ امری که جامعه جهانی درباره آن سکوت کرده و گاهی صدای برخی نهادهای حقوق بشری درباره آن به گوش می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس