استقلال - ذوب آهن

شاید رویارویی احتمالی استقلالی ها با تیم ذوب آهن در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فرصتی برای جبران باخت این تیم به یک تیم اصفهانی در همین مرحله باشد!

سرویس ورزش مشرق – در آستانه ورود تیم های حاضر در شانزدهمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دور یک هشتم این رقابتها (2018) استقلال برای دومین بار با این احتمال مواجه است که در دور حذفی شاید با یکی از نمایندگان کشورمان در گروهی دیدار کند که ذوب آهن در آن حضور دارد.

ذوب آهن نماینده شهر اصفهان است که اگر در دور یک هشتم با استقلال رودررو شود، برای دومین بار یک تیم اصفهانی در همین مرحله رودرروی استقلال به میدان خواهد رفت.

*خاطره خوش ذوب آهن از یک هشتم!

البته این تنها دیدار دو تیم ایرانی در این مرحله نبوده است. برای اولین بار در سال 2010 تیم های ذوب آهن و مس کرمان در همین دور به مصاف هم رفتند و تک بازی حذفی را برگزار کردند. در آن زمان مسابقات این مرحله با یک بازی بین تیم صدرنشین و دوم گروه مقابل در زمین تیم صدرنشین برگزار می شد که ذوب آهن با هدایت "منصور ابراهیم زاده" در خانه میزبان مس به سرمربیگری "لوکا بوناچیچ" شد و در نهایت با تک گل "ایگور کاستا" به مرحله بعد صعود کرد. شاگردان ابراهیم زاده در آن سال تا فینال پیش رفتند و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

*یک هشتم تلخ استقلال!

اما در سال 2012 این دیدار تلخ (از حیث حذف یک نماینده از ایران) بین دو تیم سپاهان – استقلال تکرار شد. باز هم در یک هشتم نهایی! این دیدار به میزبانی اصفهان بود که در فولادشهر برگزار شد. مسابقه ای بین تیم "زلاتکو کرانچار" و "پرویز مظلومی" که در نهایت با نتیجه 0-2 به سود تیم اصفهانی به پایان رسید!

گلهای سپاهان در آن دیدار را "برونو سزار" و "محسن بنگر" به ثمر رساندند.

*بازماندگان حذف استقلال!

نکته جالب توجه اینکه از آن تیم استقلال در حال حاضر سه بازیکن همچنان در این تیم توپ می زنند. سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خسرو حیدری هنوز لباس استقلال را بر تن دارند و جالب تر اینکه امید ابراهیمی که در آن تاریخ با پیراهن سپاهان در حذف استقلال شریک بود امروز یکی از بازیکنان اصلی استقلال به حساب می آید.

*آه آبی ها سپاهان را گرفت!

سپاهان پس از حذف استقلال در دور یک چهارم نهایی به دیدار الاهلی عربستان رفت و در دو بازی رفت و برگشت به ترتیب با نتایج 0-0 و 4-1 حذف شد تا برخی بر این باور باشند که آه استقلالی ها پشت سر سپاهانی ها بود است!

*فرصتی برای انتقام!

البته هنوز این احتمال وجود دارد که ذوب آهن با شکست مقابل لوکوموتیو در تاشکند به رده سوم سقوط کرده و از صعود بازبماند و یا استقلال به الهلال ببازد و العین با پیروزی برابر الریان در رده دوم گروهش به مصاف الدحیل برود. با این همه اگر دو نماینده کشورمان در گروه های B و D به مصاف هم بروند فرصتی برای انتقام گیری استقلالی ها فراهم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    0 1
    به امید حذف استقلال
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 0
    من فکر می کنم مشرقی ها بیشتر استقلالی هستن. اصلا استقلال تو این سایت می درخشد. این خیلی خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس