کد خبر 843118
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
وزیر دفاع انگلیس

چهار روز پس از انتشار سند تازه امنیت ملی انگلیس، وزیر دفاع این کشور در اظهاراتی ضد ایرانی، تهران را به داشتن «جاه‌طلبی‌های اتمی» متهم کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرهای اخیر ضد ایرانی مقام‌های انگلیسی، امروز یکشنبه وزیر دفاع این کشور درباره برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران ادعاهایی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

دولت انگلیس در سند بازبینی امنیت ملی این کشور که نهم فروردین انتشار آن رسانه‌ای شد، فعالیت‌های ایران در غرب آسیا را «ثبات‌زدا» توصیف و تهران را به مخاصمه‌جویی متهم کرد.

 در این سند، فعالیت‌های ایران روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدآمیز تلقی شده و در دسته‌بندی «تهدیدات دولت‌پایه» قرار گرفته که می‌تواند «نظم قانون‌محور بین‌المللی» را تضعیف کرده و ایجاد «اجماع و مقابله با تهدیدات جهانی» را دشوار کند.

به گزارش روزنامه «اکسپرس»، وزیر دفاع انگلیس امروز یکشنبه اظهارات تازه‌ای مطرح و اتهام‌های حاضر در این سند علیه روسیه و ایران را تکرار کرد.

وزیر دفاع انگلیس در بخش مربوط به ایران مدعی شد: « حضورنظامی نیابتی ایران در عراق، سوریه و یمن و جاه‌طلبی‌های اتمی آن برای همگان شناخته شده است».   

«گاوین ویلیامسون» در بخش روسیه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور این کشور گفت: «پوتین در حال سرمایه‌گذاری روی موشک‌های برد بلند است و به سیستم‌های اتمی افتخار کرده و مشغول به عملیات سایبری مخرب است».

او با بیان اینکه « ما باید با تهدیدات دولت‌پایه مقابله کنیم و به بی ثباتی جهانی روز افزون واکنش نشان دهیم»، اتهام‌زنی‌های قبلی مقام‌های لندن علیه روسیه، چین، کره شمالی و ایران را تکرار کرد.

از نظر این مقام ارشد انگلیسی، چین در تلاش برای «کسب موقعیت ابرقدرتی» در جهان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    23 0
    جاه طلبی را شما دارید که زراد خانه اتمی دارید زمانی میتوانید اتهام بزنید که زرادخانه اتمی خودتونو نابود کنید با بودن ناتو متحدی قوی مثل امریکا چه نیازی به زرادخانه اتمی دارید؟
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      8 3
      انگلیس یک کشور حقیر و ضعیفی است که اصلا قدرت بحساب نمی آد - نوچه آمریکا است و بدون اجازه سفیر آمریکا آب نمی خورد
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 0
    دولت مکار انگلیس وقیحانه چند صد سال فعالیت‌های ثبات‌زدا و چپاولگرایانه خود را تعمدا نادیده گرفته و مقابله کشورها با «نظم قانون‌محور استکباری» را «تهدیدات دولت‌پایه با نظم قانون‌محور بین‌المللی و مخاصمه‌جویی توصیف میکند و با اتهام زنی به ایران و دیگر کشورهای مخالف خود و حرکت در سایه قدرت آمریکای جنایتکار بدنبال کسب منافع نامشروع خود در صحنه جهانی و منطقه ای است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس