کد خبر 842509
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
آسم

آسم، یکی از بیماری‌های جدی و مزمن ریوی بوده که با التهاب مجاری هوایی همراه است، مبتلایان با مصرف برخی مواد غذایی می‌توانند به بهبود بیماری خود کمک کنند.

به گزارش مشرق، آسم یکی از بیماری‌های جدی و مزمن ریوی بوده که با التهاب مجاری هوایی همراه است؛ در این بیماری به علت تولید بیش از اندازه مخاط، راه‌های تنفسی تنگ و متورم می‌شود در نتیجه مشکلات تنفسی مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس در فرد بروز پیدا می‌کند.

عوامل ژنتیکی و محیطی مهم‌ترین دلایل ایجاد کننده بیماری آسم هستند؛ آسم به سه نوع آلرژی، شغلی و فیزیکی تقسیم بندی می‌شود؛ آسم آلرژی ناشی از آلودگی هوا، ریزگردها، عفونت‌های تنفسی و دود است؛ آسم شغلی بر اثر مصرف داروهای شیمیایی و استشمام برخی گازها و ذرات گرد و خاک بروز پیدا می‌کند؛ ورزش کردن در هوای سرد و خشک هم سبب ایجاد آسم فیزیکی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترفندی برای رها شدن از حساسیت بهاری

درمان گیاهی آنفولانزا در طب سنتی

عوامل دیگری مانند استعمال دخانیات مثل سیگار و قلیان، استرس و هیجانات روانی و رفلاکس معده هم در بروز بیماری آسم نقش دارند؛ برای بررسی اینکه مصرف چه مواد غذایی برای مبتلایان به آسم مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت و گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 مواد غذایی مفید برای مبتلایان به آسم

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مواد غذایی مفید برای مبتلایان به آسم اظهار کرد: افراد دچار این عارضه برای رفع مشکلشان باید روزانه ۱۰ عدد آلوی رسیده میل کنند؛ مصرف انجیر خشک خیس شده در آب جوشیده هم برای مبتلایان مفید است.

وی درباره دیگر مواد غذایی مفید برای مبتلایان به آسم بیان کرد: افراد دچار این عارضه برای درمان بیماری خود باید روزانه ۲ بار صبح و شب یک لیوان شیر گرم را همراه با خرما میل کنند؛ مصرف مخلوط ۵۰ گرم بادام‌درختی با ۳۰۰ گرم عسل هم برای مبتلایان به آسم مفید است.


طرز تهیه شربتی مفید برای مبتلایان به آسم

 این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه شربتی مفید برای مبتلایان به آسم افزود: افراد دچار این عارضه برای بهبود بیماری خود باید ۵۰۰ گرم آب زرشک سیاه (زرشک آبگیری)، ۵۰۰ گرم آب سیب، ۲۵۰ گرم آب لیمو ترش تازه و ۵۰۰ گرم عسل را با هم ترکیب کنند و سپس این مخلوط را کمی حرارت بدهند تا غلیظ شود؛ مبتلایان به آسم باید روزانه ۲ بار، هر بار ۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط غلیظ شده را میل کنند.

عظمایی تأکید کرد: مصرف آب پیاز به همراه آب لیمو ترش تازه نقش موثری در درمان بیماری آسم دارد؛ برای این منظور مبتلایان به آسم باید یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه در یک لیوان آب بریزند سپس این محلول را میل کنند.

وی با اشاره به تأثیر چشمگیر مصرف محلول آب گرم و عسل در درمان آسم تصریح کرد: مبتلایان به این عارضه باید از مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های B۶ و B۱۲ در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند؛ مصرف سیر خرد شده همراه با شیر ولرم برای مبتلایان به آسم مفید است.

مهم‌ترین املاح معدنی مفید برای مبتلایان به آسم

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین املاح معدنی مفید برای مبتلایان به آسم اظهار کرد: مصرف منیزیم نقش موثری در کنترل  آسم دارد؛ منیزیم در مغزها، حبوبات، غلات و سبزیجات سبز رنگ و تیره یافت می‌شود؛ مصرف سلنیوم هم برای مبتلایان به آسم مفید است؛ از منابع غنی از سلنیوم می‌توان به انواع سبوس‌ها، ماهی تن و ساردین، پیاز، گوجه فرنگی و کلم بروکلی اشاره کرد.


طرز تهیه دَم‌کرده‌ای مفید برای مبتلایان به آسم

 عظمایی درباره طرز تهیه دَم‌کرده‌ای مفید برای مبتلایان به آسم گفت: افراد دچار این عارضه برای رفع مشکلشان باید مقدار مساوی از هر یک از ترکیبات عسل، پودر زنجبیل و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنند سپس مقدار کمی از این ترکیب را به همراه یک استکان آب در قوری بریزند و بگذارند دَم بکشد؛ مبتلایان به آسم باید این دمنوش را در طول روز میل کنند.

میوه‌ها و سبزیجات مفید برای مبتلایان به آسم

وی درباره میوه‌ها و سبزیجات مفید برای مبتلایان به آسم بیان کرد: افراد دچار این عارضه باید از میوه‌ها و سبزیجاتی مانند موز، پرتقال، سیب، گلابی، انگور، زردآلو، لیموشیرین و ترش تازه، توت فرنگی، انار، کیوی و شلغم در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند.


طرز تهیه ترکیب آب میوه‌های مفید برای مبتلایان به آسم

 این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه ترکیب آب میوه‌های مفید برای مبتلایان به آسم افزود: افراد دچار این عارضه برای رفع مشکلشان باید یک لیوان انگور حبه شده، یک عدد گلابی، پنج عدد زردآلو، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو ترش تازه را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه سه لیوان آب آنها را میل کنند.

عظمایی تأکید کرد: مبتلایان به آسم همچنین می‌توانند یک لیوان انگور حبه شده، یک عدد کیوی، یک عدد پرتقال، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو ترش تازه با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه سه لیوان آب آنها را میل کنند.

پرهیزات غذایی برای مبتلایان به آسم

وی درباره پرهیزات غذایی برای مبتلایان به آسم تصریح کرد: افراد دچار این عارضه باید از نوشیدن آب سرد، یخ و کلردار پرهیز؛ مبتلایان به آسم همچنین باید از پرخوری کردن و خوابیدن پس از صرف غذا هم خودداری کنند؛ مصرف مواد غذایی مانند سرکه، شکر و نمک برای مبتلایان به آسم مضر است؛ افرادی که دچار آسم هستند باید از مصرف هر دارو، گیاه یا مواد غذایی که نسبت به آن آلرژی دارند، امتناع کنند.

طرز تهیه دمنوشی مفید برای مبتلایان به آسم

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه دمنوشی مفید برای مبتلایان به آسم یادآور شد: افراد دچار این عارضه برای رفع مشکلشان باید هر یک از گیاهان اسطوخودوس، نعناع، آویشن، مرزنجوش، پونه کوهی و گل ختمی را با هم ترکیب کنند سپس یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را به همراه چهار تا پنج لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد، مبتلایان به آسم باید این دمنوش را در طول روز به همراه کمی عسل میل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    8 4
    آسم کشنده ی 14 ساله ی شیمیایی بنده با انجداذن رومی (داروی کاشم آیت الله تبریزیان ) 90 درصد درمان شد به همراه بلغم زدای وی
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    2 1
    دیگه بگید هرچی گیاه و برگ و گل و علف دیدید بخورید برای آسم خوبه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس