کد خبر 842451
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
توییتر ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌های توئیتری ضمن واکنش نشان دادن به سفر رهبر کره شمالی به چین، بر آمادگی خود برای دیدار آتی با «کیم جونگ اون» تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌های توئیتری درباره سفر اخیر رهبر کره شمالی به چین اظهارنظر کرد.


دونالد ترامپ در توئیت اول خود نوشت: «طی سال‌ها و در دولت‌های بسیاری، همه می‌گفتند برای صلح و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، حتی یک احتمال کوچک هم وجود نداشت حالا اما فرصت خوبی وجود دارد که کیم جونگ اون کاری را که برای مردمش و بشریت درست است، انجام دهد. آماده دیدارمان هستم».



رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت دوم خود در این باره، از تماس تلفنی اخیر همتای چینی او درباره سفر رهبر کره شمالی خبر داد؛ خبری که پیشتر کاخ سفید هم آن را در بیانیه‌ای مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاخ سفید به سفر رهبر کره شمالی به چین

سفر غیرمنتظره رهبر کره شمالی به چین



ترامپ نوشت: «شب گذشته پیامی از شی جین پینگ(رئیس‌جمهور) چین دریافت کردم که گفته بود دیدارش با کیم جونگ اون خیلی خوب پیش رفت و اینکه کیم آماده دیدار با من است. به موازات این تحولات، متاسفانه فشار و تحریم‌های حداکثری(آمریکا و متحدانش) باید به هر قیمتی حفظ شوند».



این توئیت‌ها در حالی منتشر شده که وزارت خارجه چین اعلام کرد، رهبر کره شمالی در سفر اخیر خود به پکن و در دیدار با رئیس‌جمهور چین وعده هسته‌ای‌زدایی شبه جزیره کره را مطرح کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی اما با انتشار خبر سفر کیم جونگ اون به چین، هیچ اشاره‌ای به وعده رهبر این کشور برای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و یا حتی نشست احتمالی وی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه می نداشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    8 2
    مارا سه سال تحریم کردن بعد مذاکره کردیم کره شمالی چه زود تسلیم شد
  • رحمان IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    0 8
    این جناب اون یه طبل توخالی هست که در خفا به سازش مشغوله
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    6 2
    ببنیم غرب می تونه کلاه به گشادی که سر ما گذاشت سر کره بذاره یا کره باهوش تره?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس