تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی 2018 دیدارهای تدارکاتی را در دستور کار دارد تا طبق برنامه ریزی کارلوس کی روش با آمادگی بالا راهی روسیه شود.

سرویس ورزش مشرق – با توجه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در گروهی که یک تیم آفریقایی و دو تیم اروپایی در آن حضور دارند سرمربی تیم ملی مان در مسیر رسیدن به جام جهانی بیش از هر چیز سراغ تیم های آفریقایی و اروپایی رفته است تا در فاصله باقیمانده تا دیدار اول تیم ملی با مراکش ملی پوشان مان را از هر نظر برای دیدار با سه تیم مراکش، اسپانیا و پرتغال آماده کند.

مسعود اقبالی در گفت و گو با مشرق، پیرامون این موضوع حرف زد و معتقد بود تیم ملی بیش از هر چیز باید مراقب عدم آسیب دیدگی بازیکنانی باشد که دیگر فرصتی برای جایگزینی نفر جدید نداریم.

*سیرالئون تیری که به سنگ خورد!

پس از به هم خوردن برنامه دیدار با لیبی، مسئولان فدراسیون فوتبال بازی تدارکاتی با سیرالئون را به عنوان اولین مسابقه تیم ملی در مسیر جام جهانی در نظر گرفتند. گرچه تیمی که به تهران آمده آن تیمی که انتظارش را داشتیم نیست ولی فرصتی مطلوب است تا ملی پوشان مان در فضای مسابقه قرار گرفته و تاکتیک های تمرین شده قبلی شان را مرو کنند. اقبالی در این باره گفت:«متأسفانه در اولین گام تیر فدراسیون به سنگ خورد چون سیرالئون به خودی خود یکی از تیم های ضعیف قاره آفریقاست و تیمی که برای دیدار با ما به تهران آمد از آن هم ضعیف تر است».

*2 اصل مهم در انتخاب مسابقات تدارکاتی

فارغ از اسامی تیم هایی که رقبای دوستانه تیم ملی در این مدت هستند 2 نکته مهم در انتخاب حریفان باید مورد توجه قرار بگیرد. اقبالی در این باره گفت:

«نکته اول نزدیکی سبک بازی حریفان تدارکاتی به تیم هایی است که می خواهیم در تورنمنت اصلی(جام جهانی) با آنها دیدار کنیم. این کمک می کند تا از نظر تکنیکی، تاکتیکی و فیزیکی بدانیم رودرروی رقبای اصلی چه راهکارهایی مفیدتر خواهند بود و چه راهکارهایی نه! نکته دوم سبکی و سنگینی مسابقاتی است که برای تیم ملی باید در نظر گرفت. در واقع رقبای تدارکاتی باید به ترتیب از آسان به سنگین انتخاب شوند و در نهایت تیم ملی پیش از ورود به رقابت اصلی باید در یک دیدار سبک شرکت کند».

تیم ملی کشورمان پس از سیرالئون سوم و هفتم فروردین به ترتیب با تونس و الجزایر مصاف می دهد

*انتخاب تونس و الجزایر درست بود

جدا از دیدار تیم ملی با سیرالئون دو مسابقه بعدی تیم ملی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که هر دو در روزهای "فیفادی" برگزار و ملی پوشان لژیونر نیز در اردوی تیم ملی خواهند بود. کارشناس فوتبالی کشورمان نیز با این موضوع موافق بود و گفت:

«اینکه تونس و الجزایر را انتخاب کرده ایم نشان از هوشیاری خوب کادر فنی تیم ملی دارد. البته امیدوارم با توجه به اینکه دیدارها در روز فیفا دی برگزار می شود هر دو تیم با نفرات اصلی شان به مصاف تیم ملی مان بیایند اما قطعا این دو تیم می توانند شبیه سازی خوبی برای دیدار با مراکش باشند و بخشی از خواسته های کادر فنی را برآورده کنند».

*مصاف تونس الگوی بازی با مراکش

یکی از دو تیم دیگر آفریقایی که باید در سوم فروردین با تیم ملی مان دیدار کند با دو تیم دیگر گروه B هم مصاف می‌دهد. تونس علاوه بر بازی با تیم ملی کشورمان با اسپانیا و پرتغال دو همگروه دیگر مان نیز دیدار خواهد کرد. نکته مهمی که می تواند کمک ویژه ای به کادر فنی تیم ملی مان کند. اقبالی در این ارتباط گفت:

«قطعا یک نفر از کادر فنی تیم ملی مان باید این دو دیدار را از نزدیک ببیند. این مهم است که سبک بازی اسپانیا و پرتغال روبروی یک تیم آفریقایی را ببینیم و با سبک بازی خودمان مقایسه کنیم. قطعا برای شکست دادن مراکش می توان از نوع بازی این دو تیم الگوبرداری خوبی کرد».

*سوریه و ازبکستان بدون لژیونرها

پس از دیدار با سه تیم آفریقایی دو دیدار دیگر تیم ملی مقابل حریفان آسیایی سوریه و ازبکستان برگزار خواهد شد. در این دو بازی دوستانه، لژیونرهای کشورمان حضور نخواهند داشت و احتمال حضور بازیکنان تیم هایی که درگیر رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هستند نیز زیاد است. با این همه رویارویی با دو سبک فوتبال عربی (سوریه) نزدیک به مراکش آفریقایی و فیزیکی نزدیک به تیم های اروپایی(ازبکستان) می تواند تا حدودی کادر فنی تیم ملی را برای رویارویی با مراکش و دو تیم دیگر اروپایی گروه مهیاتر کند.

آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی در اردوی این تیم در روسیه مقابل لیتوانی برگزار می شود

*مراقب مصدومیت ها باشیم

سه تیم آخری که در قالب شمارش معکوس "سه، دو، یک" تیم ملی تا ورود به رقابتهای نهایی جام جهانی انتخاب شده اند نیز از جنبه های مختلف قابل بررسی هستند. اقبالی در این باره گفت:«با توجه به اینکه یونان تا پلی آف جام جهانی هم بالا آمد یا ترکیه که خود مدعی حضور در این جام بود می توان پیش بینی کرد دو دیدار فوق که در روزهای فیفادی برگزار می شوند به ترتیب مسابقات جدی، سنگین و پرنکته ای برای تیم ملی باشند».

او گفت:«دیدار با یونان و ترکیه به درستی مسیر سخت شدن دیدارهای تیم ملی تا جام جهانی را رعایت می کند. این دو بازی که با تیم های کامل یونان و ترکیه برگزار می شود هرچقدر از نظر تاکتیکی می تواند برای تیم ملی مفید باشد به همان اندازه می تواند از نظر مصدومیت خطرناک هم باشد. برگزاری این سه دیدار در خردادماه و نزدیک به جام جهانی باید بسیار با دقت باشد چون آسیب دیدگی یکی از مهره های تیم ملی در فاصله 10، 20 روز مانده تا شروع رقابتها دیگر فرصت جایگزینی برای کادر فنی تیم ملی باقی نمی گذارد».

*لیتوانی خوب اما سخت!

آخرین دیدار تیم ملی که در اردوی روسیه برگزار می شود مقابل لیتوانی خواهد بود. تیمی که گرچه از رسیدن به جام جهانی بازماند اما در گروه مقدماتی جام جهانی به تیم ملی انگلیس 0-1 و 2-0 باخت. تیم سرسخت و البته تاکتیکی. مسعود اقبالی این حریف را خوب اما بدموقع می دانست و درباره اش خاطر نشان کرد:

«گرچه لیتوانی در سطح اسپانیا و پرتغال نیست اما یکی از تیم های خوب اروپا به حساب می آید. فکر می کنم این بازی باید یک مسابقه قبل از آخرین دیدار تیم ملی برگزار می شد چون به نظر من دیدار آخر باید سبک تر از دیدارهای قبلی باشد تا ملی پوشان هم از نظر بدنی کمتر تخلیه شوند و هم ضرب آسیب دیدگی شان پایین تر بیاید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    6 13
    اصلا تیم های خوبی نیستند
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      3 2
      الجزایر و لیتوانی تیم های خوبی هستند. الجزایر سری قبلی جام جهانی از گروهش تونست صعود کنه. تونس هم تیم نسبتاً خوبی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس