کد خبر 840423
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کیخا

نابغه ژیمناستیک ایران موفق شد سومین و چهارمین حرکت در خرک حلقه را به نام خود در کتاب داوری فدراسیون جهانی ژیمناستیک به ثبت برساند.

به گزارش مشرق، در دومین روز مسابقات جام جهانی ژیمناستیک هنری باکو ، سعیدرضا کیخا در وسیله خرک حلقه با اقتدار و با امتیاز  ۱۴.۷۶۶ پس از نمایندگان چین و چین تایپه در رده سوم ایستاد و فینالیست شد . ورزشکارانی از ایران ، چین ( ۲ ورزشکار ) ، چین تایپه ، ژاپن ، قزاقستان ، اسلوونی و بلاروس در این وسیله فینالیست شدند. عبدالله جامعی دیگر نماینده ایران در این وسیله در رده ۲۳  قرار گرفت .

کیخا که در جام جهانی دو سال گذشته موفق به کسب مدال برنز خرک حلقه شده بود طبق همان مصاحبه ای که پیش از این رقابتها با خبرگزاری مهر دلشت موفق شد دو حرکت جدید و ابتکاری دیگر را با عنوان های کیخا ۳ و کیخا چهار اجرا و به نام ایران و خود  ثبت کند.

این برای نخستین بار در جهان است که ژیمناستی در وسیله خرک حلقه ، چهار حرکت ابتکاری انجام دهد و نامش در کتاب جهانی ژیمناستیک جهان به ثبت برساند.کاپیتان تیم ملی ایران پیش از این هم دو حرکت کیخا ۱ و کیخا ۲  و با ارزش  f  , c را در کتاب داوری ژیمناستیک جهان به نام خود به ثبت رسانده بود .

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    14 0
    چه خوب
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    11 0
    لااقل فیلم حرکات رو بزارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس