پوتین

پوتین از زمانی می گوید که از زور فشار مالی به مسافرکشی فکر می کرد. این مستند توسط یک روزنامه‌نگار روسی ساخته شده و جزییات جالبی از گذشته‌ رهبر کنونی روسیه را روایت می‌کند.

سرویس جهان مشرق - در مستند جدیدی که درباره رییس جمهور روسیه پخش شده، ولادیمیر پوتین جزییاتی تاثیرگذار از زندگی خود در دهه ۱۹۹۰ در سن پترزبورگ و مسکو فاش کرده است.

این مستند توسط روزنامه‌نگار روسی، آندری کاندراشوف، ساخته شده و جزییات جالبی از گذشته‌ی رهبر کنونی روسیه را روایت می کند. دهه ۱۹۹۰ در روسیه به عنوان دهه‌ی بی ثباتی و اوضاع اقتصادی بد گره خورده بود. از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ پوتین به عنوان مشاور شهردار سن پترزبورگ، آناتولی سوبچاک، کار می کرد و طبق اذعان خود، روزگار بسیار سختی را می گذراند. در این مستند، ابتدا از زبان دوست قدیمی پوتین، یک نوازنده ویولون به نام «سرگئی رولدوگین» می شنویم که پوتین زمانی که در اواسط دهه ۱۹۹۰ در سن پترزبورگ زندگی می کرد، عادت داشت با اسلحه به رختخواب برود. این موضوعی است که خود پوتین در مصاحبه با سازنده فیلم تایید می کند:

" در شهر زادگاه خودم می بایست یک اسلحه شاتگان  در کنار تختم می گذاشتم تا بخوابم. این یک حقیقت است. این مربوط به زمان‌هایی در گذشته است که ایمن بودن بهتر از پشیمانی بعدی بود. "

درباره وضعیت روسیه در دهه ۹۰ میلادی بخوانید:

«غول‌های یهودی» چگونه روسیه را به ویرانی کشاندند + تصاویر

پوتین به مصاحبه‌کنندگان اطمینان داد که این عادت با اسلحه خوابیدن صرفا برای حفاظت از جان خودش بود. او اعتقاد دارد که گرچه در فیلم‌های سینمایی که امروز درباره آن دهه می سازند، درباره میزان بی قانونی و جنایت در روسیه اغراق می شود، ولی تائید می کند که در آن سال‌ها "اوضاع شبیه وضعیت جنگی بود. "

در بخشی دیگر از خاطرات خود، رییس جمهور روسیه گفت که با شکست آناتولی سوبچاک در انتخابات شهرداری سن پترزبورگ در ۱۹۹۶، او که کار خود را از دست داده بود، یک وضعیت مالی بحرانی را تجربه کرد. او می گوید که حتی در این برهه تصمیم داشت راننده تاکسی شود:

" شوخی نمی کنم. فکر می کردم باید کاری انجام دهم. واقعا چه انتخاب دیگری داشتم؟ من باید نان دو فرزندکوچکم را تامین می کردم. "

البته روزگار تقدیر کاملا متفاوتی برای او رقم زده بود و کمی بعد، با شروع دوره دوم ریاست جمهوری بوریس یلتسین، از او برای کار در دولت دعوت شد و او از سن پترزبورگ به مسکو رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    20 45
    پوتین خیلی شبیه رضاشاه خودمونه
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      17 4
      رضا شاه در دوره اول حکومت خویش تا سال 1308 دیکتاتور بود (همانند آتاتورک، پیلودورسکی، مانرهیم و...) ولی از سال 1308 تبدیل به مستبد شد. در دوره اول حکومت رضاشاه بود که 18 نفر از عشایر اعدام شدند. ایا چنین چیزهایی را پوتین انجام داده است؟ وقتی که رضاخان داشت استیضاح می شد، فرماندهان ارتشش مجلس را تهدید کردند که نیروها خودشان را جمع می کنند و مجلس باید فکر امنیت مرزها را بکند؟ آیا پوتین چنین کاری انجام داده است؟
    • US ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      5 14
      حکومت دیکتاتوری در هر کجای دنیا باشد محکوم به شکست است
  • آریل ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    24 3
    پوتین... خخخخخخخخخخحخخ
  • آریل ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    26 18
    مشرق=سانسور
  • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    1 5
    بالاخره افراد مشهور زندگی شخصیشون هم زیرِ ذره بین است. شما نگاه کنید همین "پوتین" که اون وضعیت سخت زندگی رو داشت با دوتا بچه کوچیک،همسرِش در اون شرایط سخت باهاش بودِ ولی همین پوتین وقتی که تبدیل شدِ به رئیس جمهور مادام العُمرِ روسیه،همون همسرِ روزهای سختیش رو طلاق داد.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    2 12
    عجب صداقتی داره ادم یاد سیاستمدارهای خودمون می افته
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 0
    خدارو چه دیدی...
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 42
    يك جنايتكار جنگي مثل هيتلر
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    0 0
    ایران بایدباچین وروسیه دخل دلاررابیارند بقیه امورپس ازکاغذپاره شدن دلارممکن است . هرچندکسانی که دوجنگ جهانی راباچاشنی بمب اتم راه انداختند شرورترازآنی هستندبیکاربنشینند آنهاحسودی خواهندکرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس