خاتمی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به همان اندازه که انقلاب ریزش داشت رویش نیز در آن وجود دارد و بلکه بیشتر نیز است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد خاتمی در یادواره شهدا مسجد امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه تقدیم 23 هزار شهید به انقلاب توسط خوزستان بر پیشانی این استان ماندگار میماند اظهار داشت: این امر مایه فخر است و جنگ تحمیلی را بدون خوزستان نمی‌توان تصور کرد.


وی با بیان اینکه هیچگاه از خاطرمان نمی‌رود که دشمن تا24 کیلومتری اهواز نیز آمد، افزود: در این دوران بسیار سخت فرماندهانی همچون شهید چمران با جنگ‌های پارتیزانی دشمن را عقب راندند تا امروز به فضل خدا ما با آرامش بتوانیم مجلس بزرگداشت شهدا را برپا کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یادواره شهدا در واقع بیعت با آرمان شهدا است؛ ما خوزستان را به غیرت و وفاداری به ارزش شهدا شناخته‌ و می‌شناسیم. بزرگان خوزستان در تمام دوران‌ها مایه افتخارند؛ حسین و حسن ابن سعید اهوازی در کتب روایی ما مانند خورشید می‌درخشند و امروز نیز چشم مردم اهواز به عالمان فقیه و آشنا به مسائل روز مانند آیت الله حیدری که استاد اهل قلم و اهل بیان روشن است.

وی با تاکید براینکه عصر علم در وجود علما امر کمی نیست، عنوان کرد: علمی که همراه با تعهد، انگیزه، شور و نشاط باشد تحفه ستودنی است. بنده سابقه مسجد امام حسن عسکری(ع) از جمله داشتن 120 شهید، شهادت طلاب فاضل و نشاط فرهنگی لازم را می‌دانم.

بیشتر بخوانید:

بررسی اصلاح قانون انتخابات خبرگان رهبری

خطیب موقت نماز جمعه تهران: تئوریزه کردن بی‌حجابی از نداشتن حجاب بدتر است



حجت الاسلام و المسلمین خاتمی ادامه داد: امیداوریم با مدیریت آیت الله حیدری و فعالیت شما عزیزان ما همچنان شاهد رشد فرهنگی در این مسجد باشیم.

وی تصریح کرد: ماندگاری این انقلاب در سایه زنده ماندن فرهنگ شهادت و بیعت با آرمان شهدا است، انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا است و به فضل خداوند از مقام شهیدان عزیز ما در میانمان از بین رفتنی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که به شهادت رسیدند اعمالشان گم شدنی نیست، گفت: در دنیا تاثیرگذار بودند و در آخرت نیز خداوند راه بهشت را به روی آنان میگشاید. ما باید عنصر حیات انقلاب و نظام اسلامی را زنده نگه داریم و با این مجالس است که این راه پرافتخار ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در 40 سالگی انقلاب با افتخار می‌گوییم نظام اسلامی ما شجره طبیه تنومندی شده که تند بادها توان کمترین آسیب به انقلاب اسلامی را ندارند همچنین در عرصه داخلی سرفرازیم که بگوییم در40 سالگی انقلاب اسلامی رویش‌های مبارکی داشته‌ایم.

حجت الاسلام المسلمین خاتمی با بیان اینکه در این سال‌ها ریزش‌های نیز داشته‌ایم بیان کرد: در این ریزش‌ها انقلاب کسی را پیاده نکرد بلکه افرادی که خود کم آوردند خودشان نتوانستند با انقلاب اسلامی کنار بیایند و انقلاب نیز برای ماندن کسی اصرار نمی‌ورزد.

وی افزود: افرادی که باانگیزه آمدند خودشان نیز در این عرصه ماندند و اکنون که سنی از آنان گذشته است فرزندانشان نیز در این عرصه حضور دارند اما بعضی می‌خواهند چنین وانمود کنند با به پایان رسیدن فصل اول انقلاب، انقلاب در تدوام خودش ناکام ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: به همان اندازه که انقلاب ریزش داشت رویش نیز در آن وجود دارد و بلکه بیشتر نیز است؛ در صدر اسلام چهره‌های وجود داشت که تمام تلاش خود را برای پا در رکاب بودن پیامبر(ص) انجام می‌دادند اما پس از رحلت ایشان ریزش کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای درحال وانمود کردن هستند که انقلاب اسلامی در آستانه آسیب جدی است اما ابدا اینگونه نیست و این انقلاب جنس آن از جنس انقلاب‌های مرسوم در دنیا تقاوت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز انقلاب جهانی خواهد بود، خاطر نشان کرد: بحمدلله انقلاب و نظام اسلامی جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی پیام خود را رسانده و صدور فرهنگی که امام به آن وعده داده بود انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    0 1
    ممنون از اخبار خودتون استفاده میکنم
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    3 1
    نظام با اومدن مهدی موعود درست میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس