کد خبر 840109
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
نجفی

استعفای نجفی به دلیل بیماری جدیدش باور کردنش کمی سخت است و این در حالی است که پروسه رفتن نجفی از شهرداری توسط اتاق فکر اصلاح طلبان از ماه‌ گذشته در دستور کار بوده است.

به گزارش مشرق، با مروری بر رخدادها و حوادث سال ۹۶، به خوبی می‌توان دریافت که مردم ایران با کوله باری از غم و اندوه در این سال مواجه شده اند. ویرانی‌های زلزله‌های زنجیره‌ای در کشور و از دست دادن برخی از هموطنان همراه با حادثه سانچی و سقوط هواپیمای ATR همه و همه بخشی از اندوه ملت ایران بود که برخی از ناکارآمدی مسئولین کشور را نیز به خوبی نمایان ساخت. ولی اگر از حق نگذریم یکی از رخدادهای عجیب سال گذشته که بی کفایتی و بی مسئولیتی مدیران را بیش از پیش بر همگان روشن ساخت، عملکرد شهردار تهران بود؛ شهرداری که در بزنگاه‌های حساس اصلا حضور نداشته و پس از پایان حادثه به سخنرانی می‌پردازد.

شاید ابتدایی‌ترین خلاهای مدیریتی وی را بتوان در عدم حضور در ماجرای زلزله تهران دانست. درست زمانی که مردم منتظر شهردار تهران برای مدیریت بحران شهری بودند هیچ خبری از وی نشده و حتی برخی شائبه‌ها پیرامون حضورش در شهر کیش به گوش می‌رسد. جرقه‌های اعتراض عمومی مردم و حتی رای دهندگان و حامیان محمد علی نجفی دقیقا پس از ماجرای زلزله تهران اغاز شد. از ابتدای حضور وی در مسند مدیریت شهری، شاهد افتتاح هیچ پروژه جدید شهری نبودیم و حتی پروژه‌های نیمه تمام در زمان مدیر سابق شهرداری نیز تکمیل نگشته و با بهانه‌های مختلف متوقف شد. با این حال رسانه‌های جریان اصلاح طلب سعی کرده بودند تا با توجیه عملکرد نجفی بخشی از دغدغه عمومی مردم را برطرف سازند ولی گویا ناکارآمدی محمد علی نجفی در حادثه زلزله موجب شده بود که دیگر حامیان رسانه‌ای شهردار تهران همچون گذشته حمایت های خود را ادامه ندهند.

بیشتر بخوانید:

علت استعفای نجفی چیست؟

سیاسی‌بازی اصلاح‌طلبان برای کنارگذاشتن کم هزینه نجفی

رخداد بعدی که خط بطلانی بر حمایت‌های پیوسته جریان اصلاح طلب از شهردار تهران را بوجود آورد، بارش برف در شهر تهران و اطراف آن بوده که دیگر صدای  نمایندگان اصلاح طلب و اعضای شورای شهر را نیز درآورده بود. با توجه به اینکه سازمان هواشناسی بارها اعلام کرده بود که احتمال بارش برف در شهر تهران وجود داشته ولی هیچ اقدام لازمی به منظور پیشگیری و یا اماده سازی فضای شهری انجام نگرفته بود و در واقع شهر تهران در روزهای برفی رسما قفل شد.

استراتژی محمد علی نجفی برای فرار از پاسخگویی به حجم مطالبات مردمی و همچنین خواسته‌های اعضای شورای شهر؛ اتهام زنی به محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران و راه اندازی بازی سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به منظور انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی شهری بود که این استراتژی نیز یک هفته بیشتر دوام نیاورده و موج رسانه‌ای آن محدود بود. پس از موج سازی‌های رسانه و در پایان سال ۹۶؛ همه در انتظار گزارش عملکرد وی و همچنین پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران به پیمان‌کاران و...هستند ولی به نظر می‌رسد مدیریت غیرکارشناسی شهری نتوانسته در پایان سال حسابرسی مناسبی را علیرغم عدم اجرایی شدن پروژه‌های جدید، داشته باشد. آنچه مشخص بوده این است که وجهه جریان اصلاحات که حامی اصلی اعضای شورای شهر در انتخابات بودند با عدم عملکرد صحیح اقای نجفی زیرسوال رفته و حالا اعتماد عمومی بدنه اجتماعی جریان اصلاحات کاهش یافته است. راهکار چنین معضلی تغییر شهردار تهران با کمترین هزینه رسانه ای و سیاسی است.

به طور طبیعی استعفای نجفی به دلیل عدم کارامدی مدیریتی و همچنین عزل وی توسط اعضای شورای شهر هزینه بزرگی را در پی خواهد داشت و مهمترین آن؛ تقویت مساله مدیران نالایق در جریان اصلاحات خواهد بود. در همین راستا اتاق فکر جریان اصلاحات سعی کرده تا دلیل استعفای نجفی را در فضای سیاسی برنامه ریزی کند تا مساله سوء مدیریت به محاق برود.

بهترین فرصت برای استعفای نجفی و اشاره به فشارهای بیرونی برای این استعفا می تواند ماجرای رقص دختران در مراسم روز مادر باشد. پس از احضار وی به منظور پاسخگویی نسبت به حواشی مراسم روز مادر توسط قوه قضائیه، حال سران جریان اصلاحات این مقوله را فرصت مناسبی به منظور مظلوم نمایی شهردار تهران و همچنین مقدمه‌ای برای کنارگذاشتن وی دانسته‌اند.

ادله مختلفی اعم از احتمال بیماری سرطان اقای نجفی و همچنین فشارهای بیرونی به وی توسط رسانه‌ها،   فضای رسانه‌ای را برای خروج محمد علی نجفی از مسند شهرداری تهران اماده سازد. شیوه در پیش گرفته شده توسط این رسانه‌ها موجب شده تا جریان اصلاحات به ویژه کارگزاران و حزب اتحاد ملت ایران با کمترین هزینه معضل حضور نجفی در شهرداری تهران را حل کرده و با جایگزینی گزینه‌ای کارامدتر همچون محسن هاشمی رفسنجانی یا دیگر گزینه‌های مطرح شده در جلسات اتاق فکر اصلاح طلبان، خلاهای ایجاد شده مدیریتی در دوران نجفی را حل کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    28 7
    ما که از اول گفتیماصلاح طلبانکار کن نیستند اینها فقط دنبال حاشیه سازی و توطئه بر علیهاین و آن هستند ایشان باروی کار آمدنش نیمچه آبروی آنها را نیز برد و شاهکارش توطئه بر علیه قالیباف و آخرش هم رقص دختران بود
    • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      7 13
      اصول گرایان با تخریب دیگران ره بجایی نمی برند مگر رفتار خودشان را عوض کنند .رییس جمهور بعدی اصلاح طلب است انشاالله
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      تخریب چیه داداش. این بابا کلا مگه کاری هم کرده که ما بخوای تخریبش کنیم. شما اگه زمان برف از کنار سایت های برف روبی که قالیباف درست کرده رد میشدی میدیدی که سه روز بعد از برف هنوز کسی برف روی ماشینهای برف روبی رو پاک نکرده
  • فیروز US ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    12 7
    اقای نجفی این صدای تاوان صدای مظلوم دانشجوی دانشجو شریف که سال ۶۳زیر بمببمباران به خاطر لجاجت نمره ندادین وزندگی جهنمی براش رقم زدی الان من شاهد مشروطی شمادرمقابل ۸۸میلیون ایرانی هستم
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      13 6
      چرا هیچ وقت یک تهرانی رو شهردار زادگاهش نمیذارن . همش از مشهد و اصهان و شمال برمیدارن میذارن. کسی باید شهردار باشی که خودش از بچگی با خیابون و کوچه و پس کوچه های این شهر اشنا باشه
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      5 4
      ناشناس12.00 ! چرا ماجرا رو نژادی قبیله ای میکنی؟ اداره تهران چه ربطی به زادگاه شهردار داره. تو ببین طرف چقدر کار کرده برا شهر.
  • DE ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    5 18
    مشرق باز شعر نوشتی نویسندگان مشرق شما یک سایت فکاهی و وابسته به اسرائیل هستید که حدی جز سرنگونی نظام اسلامی ندارید
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      6 0
      اصلا چی نوشتی ؟؟؟؟!!! تو همون جا که رفتی بمون . راحت باش !
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 22
    جاوید اصلاحات
  • علی اکبر IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    18 5
    کلا اینا عرضه هیچ کاری رو ندارن مردم بیخودی ب لیست امید دل بسته بودن هر چیزی بکاری همان درو کنی ای مردم تهران سر عقل بیاید!!!!
  • ناشناس IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    4 11
    مشرق فقط شعر میگی....
  • مهدی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    12 2
    چند نکته1 به هر کی گفتن شهردار او نمیشود شهر دار2باید مدیر بود نه مو دیر 3 مدیر باید پاسخگو باشد نه ماله کش
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    6 4
    کلا امثال نجفی ومحسن هاشمی وقالیباف پیرسن هستند وباید کشوری ک نسل جوان وتحصیلکرده دارد.پیرها برونداستراحت وازنسل نو با برنامه های نو وبصورت گروهی کشور را اداره کنند.انثال کسانی ک نام بردید خانوادتا سابقه خوبی پیش مردم ندارند فرزندان قاتلان مردم و اشوبگران کشور رابیرون کنید ازشورا و مدیریت کشور وکسانی باید اداره کشور را عهده گیرند ک ازفرهیختگان باشند ن از پر ریختگان
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    4 3
    نجفی را بجای آخوندی قربانی کردند فدای آخوندی شد
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 6
    به زودی زهوار رفته دیگری از اصلاح طلبان تهوع آور جانشین این بی هنر خواهد شد. تمام!
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 5
    عجب مارمولکی هستن اصلاح طلبان بازیچه قراردادن دختران برای جور کردن بهانه کنار گذاشتن مدیر نالایق طرح استعفای مدیر نالایق در روزهای پایانی سال و علیرغم وجود فرصت یک هفته ای تا پایان سال محول کردن نتیجه نهایی به بعد از سال اینطوری نقل مجلس مهمانی های عید فراهم می شود برای طرح چرایی ان و ربط دادن ان به جناح مقابل
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    9 3
    مطمئناً شهرداری که توسط این طیف انتخاب بشه بهتر از نجفی نخواهد بود
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      نه آقا هر اعجوبه ای رو یزارن دیگه از این بدتر نمیتونه باشه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    9 3
    قراره پسر هاشمی بشه شهردار و لابد بعد رئیس جمهور . در کشور ما رئیس جمهور شدن توانایی نمیخواد نفوذ و لابی میخواد
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    7 4
    از حالا برا ریاست جمهوری برنامه ريزى میکنن. میخوان هاشمی رو بیارن تا از شهرداری به ریاست جمهوری برسه. بلا به دور
  • پيرو ولايت IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 8
    با سلام عمر هم ابتدا ابوبكر را نمايشي خليفه اعلام كرد تا زمينه خلافت نا مشروع خودش را آماده كند.داستان خانواده هاشمي هم تمامي ندارد.تاسقط آخرين آنها ملت بايد آنها را تحمل كنند.
    • محمد AE ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      5 5
      با خلفای راشدین چکار داری احمق
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    12 4
    هر کدوم از این اصلاح طلبهای بی عرضه و زبان دراز که برن کنار باید خدارو شکر کرد
  • ناشناس IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 6
    از اول هم اشتباه کردندکه ایشان را برمسند شهرداری کلان شهری مانند تهران گذاشتند.هیچکس از عهده این مسئولیت سنگین برنمی اید جزدکتر بسیجی قالیباف.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    8 4
    شگردجالب اقای نجفی برای برکناریهای پی درپی تاکم میاره یه پرونده پزشکی رو میکنه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    9 4
    از اولم مشخص بود کارش به استعفا می کشه . ادم عاقل نباید مسئولیتی رو قبول کنه که در ان اختیاراتی نداره. همون اول که نتونست معاونای قالیباف رو برکنار کنه باید می رفت. و به نظرم تازه الانم باز خوب کرده رفته. چون ممکنه بود بیشتر ضربه بخوره و تا مرز نابودی کامل بره.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    7 1
    از همونجایی که اول مراسم برج میلاد ترتیب میدن بعد فیلم میگیرن بعد فیلم مات میکنن بعد رقص سنتی دختر خردسال میشه رقص دختر نوجوان بعد رقص دختر نوجوان میشه رقص زنان !
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    5 3
    طرف شش ماهه اومده بعد شما انتظار دارین چند تا پروژه رو افتتاح کنه .؟مشرق شهردار اصلاح طلبان رو می کوبه وسایتهای اصلاح طلبان هم قالیباف رو می کوبن .این وسط مردم ومدیریت قربانی دعوای باطل دو تا گروه بی خاصیت میشن.
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      قالیباف نماز صبحشم تو شهرداری میخوند. این بابا زمان زلزله که از تهران در میره و زمان برف هم که اونجوریه. آقا ما از ایشون افتتاح طرح نخواستیم تو بیا سرکار، یه تلاشی بکن ما تحملت میکنیم
  • شهروند IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    1 1
    اگر وافعا اینطوره که شما میگی به نظرتون کار درست رو انجام ندادن ؟جای تقدیر داره همین که فهمیدن کافیه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    5 1
    از پارتی رقص
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    11 6
    تهران به شهردار روان پریش و خوشگذران و ریاست پرست دمدمی مزاج نیاز ندارد. ضمن اینکه شورای شهر تهران هم به جز اتلاف ثروت شهر تهران ،هنری به جز نامگذاری همکیشان خود بر روی معابر تهران را ندارد.
  • رسول ترک IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    6 4
    تحلیل جالبی بود اصولا لاشخوری تو وجودشونه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    4 7
    تقصیر افول گرایان است
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    8 4
    از هرکجا صادر شده ، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس