کد خبر 840038
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
هاوکینگ

استیون ویلیام هاوکینگ متولد ۸ ژانویه ۱۹۴۲ - درگذشته ۱۴ مارس ۲۰۱۸،  فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسندهٔ بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود.

سرویس ورزش مشرق - در تمام جهان او را اینچنین می شناسند اما با تمام عظمت علمی خود، یک فوتبال شناس تمام عیار هم محسوب می شد.

بیش از چهل سال سابقه فعالیت علمی داشت. کتاب‌ها و همایش‌هایش، او را به یک چهره ای محبوب تبدیل کرده ‌بود. او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند بود و در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا شد.

ماجرای فرمول پنالتی او آنقدر مشهور شد که پس از انتشار خبر درگذشت او بسیاری از رسانه های ورزشی جهان به همین موضوع پرداختند.

تئوری های او در خصوص ورود علم به فوتبال و اینکه چگونه می توان از دانش، در فوتبال بهره برد بسیاری را شگفت زده کرد.

هاوکینگ پیش از این نظریه ای در مورد موفقیت تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2014 ارائه کرده بود. بر اساس نتایج این تحقیق، انگلیسی ها در جام جهانی 2014 با پوشیدن پیراهن های قرمز رنگ و انتخاب سیستم 3-3-4 می توانستند موفق تر باشند. همچنین احتمال برد انگلیس در بازی هایی که یک داور اروپایی قضاوت آن را بر عهده داشت، بیشتر می شد. بر اساس این تحقیق 63 درصد از بازی های انگلیس در جام جهانی که قضاوت آن بر عهده داوری اروپایی بوده، به نفع این کشور خاتمه یافته است.

هاوکینگ به مدت سی سال یعنی از سال ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بوده‌است. وی به خاطر فعالیت در زمینهٔ کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی به ویژه در زمینهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌است. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. همچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد.

هاوکینگ در این خصوص گفته بود:

داوران اروپایی احساس بهتری نسبت به بازی انگلیس و بازیکنان این تیم دارند، تا بازیکنی نظیر لوییس سوارز .انگلیسی ها همیشه با ضربات پنالتی مشکل داشته اند و اغلب اوقات اگر در بازی های مرحله حذفی کار به ضربات پنالتی بکشد، نمی توان برای این تیم شانسی متصور بود.

هاوکینگ در این خصوص نیز پیشنهادات جالبی برای روی هاجسون، سرمربی این تیم داشت:

بر اساس این تحقیق بازیکنان انگلیسی پیش از زدن ضربه بهتر از سه قدم به عقب بروند و سپس گوشه بالا،‌ سمت چپ و یا راست را هدف گیرند و بهتر است بازیکنانی با موهای روشن زدن ضربه پنالتی را عهده دار شوند. تا کنون 84 درصد از ضربات پنالتی بازیکنانی با موهای روشن، 71 درصد از ضربات پنالتی بازیکنان بی مو و 69 درصد از ضربات پنالتی بازیکنانی با موهای تیره از تیم ملی انگلیس به گل تبدیل شده است.

هاوکینگ مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود و از هر گونه تحرک عاجز بود؛ نه می‌توانست بنشیند، نه برخیزد، و نه راه برود. حتی قادر نبود دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن را نیز نداشت. وی با وجود توانایی‌های بسیار در زمینهٔ کیهان‌شناسی، جایزه نوبل را کسب نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    13 7
    انسانی سختکوش..
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    20 14
    معرفی یک عقده ای ابلهی که سطح نظریاتش را به زمین ورزش تنزل داده است به جای یک نابغه!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    22 6
    یک انسان بیهوده گوی با تفکرات نژاد پرستی: بهتر است بازیکنانی با موهای روشن زدن ضربه پنالتی را عهده دار شوند
    • قریشی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      12 7
      یک فرضیه مدتیه بین کاربران برجسته دست به دست میشه که به احتمال بالا همه این فرضیات و ایده ها صرفا به نام هاوکینگ مطرح میشه و در واقع این بنده خدا بدون حتی یک عضله سالم فاقد هرگونه توانایی و قابلیت علمی است . احتمال میدن یه جریانی پشت پرده از عروسک بدون حرکت و کلام هاوکینیگ دارند بنام اون فرضیاتی مطرح میکنند تا لابلای اون بتونند مطالبی که مورد نظرشون هست رو به خورد جامعه و بویژه قشر علمی جامعه بدهند . از جمله اینکه پارسال مثلا هاوکینگ عنوان کرده بود که در نتیجه یک عمر تحقیق و محاسبات به این نتیجه رسیده که العیاذبالله خدایی وجود نداره ! قطعا عنوان این فرضیه کذب از سوی یک چهره در ظاهر علمی میتواند تاثیر بسیار خطرناک و عمیقی بر روی افرادی ایجاد کند که در این خصوص شبهه دارند و میخواهند از طرق علمی به اثبات یا انکار خدا برسند .
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    11 21
    چقدر عقده ای تو ایران داریم این مرد اینهمه کتاب داشته.. گیر دادید به موضوع خداش.....مثلا شما اعتقاد داری خدا هست فکر میکنی کار خیلی بزرگی کردی؟ فکر روح پر از کثافتت هم باش.. ظاهرا خدا به انسانهایی کینه توز صفایی باطن نمیدهد... به مریم میرزاخانی هم همینطور در این سایت فحاشی میشد
    • سید IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      7 4
      ظاهراً ضمیر مرجعش را پیدا کرده است! تو چرا به خودت گرفته ای؟! نکند بهائی، بابی، چیزی ..........؟!
    • سهراب وفادار IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      6 3
      موردی که قریشی مطرح نمود مدتهاست که مطرح شده و دلایل زیادی هم برای این مطلب هست . ضمنا همینکه داری به یک نفر دیگه بخاطر نظرش اهانت میکنی در واقع داری روح پر از کثافت خودت رو به نمایش میگذاری . اگر یه کم بنیه علمی و شعور داشتی با دلایل علمی جواب میدادی نه با نمایش درون پر از لجنت .
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      10 1
      اعتقاد به وچود خداوند چیز کمی نیست. اگر بی اعتقاد به خداوند از این دنیا رفته قطعا با دست خالی رفته، اگرچه خروارها کاغذ نوشته باشه. جای تاسف داره یک کیهان شناس نتونسته برای این کائنات پر از عظمت آفریننده ای تضور کنه
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
      6 0
      تو که انگار عقده ایی تریی با این حرف زدنت اینا هم دوس دارن نظرشونو بگن تو چرا اینقد واسه یکی دیگه حرص میخوری اروم باش
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
      9 0
      بله موضوع خداش خیلی هم مهمه چون تو ایران یکسری افراد از ایشون بت ساختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس