کد خبر 839324
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
صرافی

امروز نه در بازار آزاد و نه در صرافی‌های چهارراه استانبول و میدان فردوسی تهران، دلار یافت نمی‌شود و صرافی‌های بانکی نیز فقط به افرادی که مجوز صرافی دارند، دلار را به قیمت ۴۷۹۰ تومان می‌فروشند.

به گزارش مشرق،‌ بر اساس گزارش میدانی از صرافی‌های چهارراه استانبول تهران و میدان فردوسی که یکی از مراکز اصلی فروش ارز در پایتخت به شمار می‌رود، هیچ یک از صرافی‌ها به مردم عادی یا مسافر حتی با ارائه پاسپورت و ویزا هم دلار و یورو نمی‌فروختند. این در حالی بود که دلالان میدان فردوسی که در اطراف این میدان ارزهای خارجی در دست دارند، دلار را ۴۸۰۰ تومان می‌فروختند. البته تعداد زیادی از همین افراد نیز دلاری برای فروش نداشتند.

صرافی‌ یکی از بانک‌ها در پایین‌تر از میدان فردوسی فقط به افرادی که مجوز صرافی دارند، دلار به قیمت ۴۷۹۰ تومان می‌فروخت. جلوی این صرافی حجم زیادی از افرادی که برای خرید دلار و یورو صف کشیده بودند، دیده می‌شد.

دلار و یورو فقط روی تابلوی صرافی‌ها!

در این میان تعدادی از صراف‌ها نیز از نبود دلار برای عرضه گلایه داشتند. همچنین افرادی که در میدان فردوسی کیف به دست، ارزهای خارجی می‌فروختند، یورو را ۵۹۰۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری کرده‌اند. تابلوی صرافی‌های اطراف میدان فردوسی نیز قیمت فروش دلار آمریکا را ۴۸۰۰ تومان و قیمت خرید این ارز ۴۷۹۰ تومان نشان می‌داد اما تمام این صرافی‌ها همانطور که گفته شد، نه دلاری برای فروش داشتند و نه یورو!

قیمت خرید یورو نیز روی تابلوی صرافی‌ها ۵۷۸۴ تومان و قیمت فروش آن ۵۷۹۹ تومان بود. همچنین پوند انگلیس ۶۷۰۰ تومان برای خرید و ۶۸۵۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده است.

صرافی‌های میدان فردوسی در پاسخ به اینکه چرا دلار یا یورو عرضه نمی‌کنند، تنها یک کلمه جواب می‌دادند: "نداریم".

همچنین قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید تا ساعت ۱۳ روی تابلوی صرافی‌ها برای فروش، یک میلیون و ۶۰۵ هزار تومان و برای خرید یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان درج شده بود. همچنین قیمت سکه نیم‌بهار آزادی ۷۷۵ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۵۰۰ هزار تومان برای فروش لحاظ شده است. همچنین قیمت خرید سکه نیم‌ ۷۵۰ هزار تومان و قیمت خرید سکه ربع بهار آزادی روی تابلوی صرافی‌ها ۴۷۰ هزار تومان درج شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    6 18
    باید تمام کالاها و خدماتی که در داخل تولید میشه حمایت و تعرفه 2 هزار درصدی روش بکشن.و نزارن دلار و یورو بیخودی از کشور بیرون بره.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      5 4
      چقدر باهوشی! فکر کردی تولید داخل مواد اولیه اش از کجا میاد؟ فکر کردی حتی محصول صددرصد تولید داخل با ریال محاسبه قیمت میشود؟ خوابی عمو! الان بیشتر از 25 سال است که خودروسازهای داخلی انحصار خودرو را درست کرده اند ولی دریغ از یک قدم پیشرفت یا تحول! خودروی خارجی که گران میشود به دلیل تعریفه با قیمت ارز، آنها هم لگنهایشان را گران میکنند!!!!! این هم تولید داخل شما!
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      0 9
      عمویی مشکل تو اینه که تمام صنایع رو خودرو میبینی.دلیلی نداره جواب توئه بی سوادی رو بدم که دوازر از اقتصاد نمیدونی.بمون تو همون خواب نانازت عمویییی. تنها راه دولت حمایت از تولید داخل و حفظ ارز در داخل کشور هست.ما بقی حرفا چرنده
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      0 0
      آخه اینطوری قیمت کالاها در داخل کشور سر به فلک میزنه اول تأمل کن بعد حرف بزن مهربون
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    0 0
    همشو فروختی به مردم خوب معلومه تموم میشه :) دلار و یورهات :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس