کد خبر 838251
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
 محمد بن عبدالرحمان آل ثانی

وزیر خارجه قطر در واکنش به کم‌اهمیت خوانده شدن موضوع این کشور توسط ولی‌عهد عربستان، اعلام کرد، تکرار مرتب مسأله قطر در اظهارات مقامات عربستانی چیز دیگری می‌گوید.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به اظهارات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان که گفته بود موضوع قطر، موضوع کوچکی است و به همین دلیل خود را مشغول آن نمی‌کند، واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، وزیر خارجه قطر گفت: مقامات سعودی در دیدارها و اظهارات مختلف درباره قطر صحبت می‌کنند و این نشان می‌دهد علیرغم آنچه که ادعا می‌کنند، موضوع قطر برایشان مهم است.

بیشتر بخوانید:

ابعاد جدید لابی‌گری برای اسرائیل و امارات

خوش‌آمد گویی اسرارآمیز از بن‌سلمان در لندن

بن عبدالرحمن در ادامه، تشبیه بحران پیش آمده میان قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به بحران میان آمریکا و کوبا را محکوم کرد و گفت: کشورها با بزرگی و کوچکی (مساحت) سنجیده نمی‌شوند، ما کشوری کوچکیم اما صاحب عقل‌ها و قلب‌های بزرگی هستیم که به شهروندان توجه داریم اما کشورهای بزرگی هستند که (مقامات آنها) عقل‌ها و قلب‌های کوچکی دارند و دامنه افق دید آنها «محدود» است.

وزیر خارجه قطر سپس تصریح کرد: مسأله، تشبیه قطر به کوبا نیست بلکه مسأله، تشبیه عربستان به آمریکاست.

بن سلمان طی سفر به مصر گفته بود: «خودم را مشغول این قضیه (قطر) نمی‌کنم، مسئول پرونده قطر کم‌تر از یک وزیر است، جمعیت قطر برابر با حتی جمعیت یک خیابان مصر نیست و هر وزیر سعودی می‌تواند بحران قطر را حل نماید. 

عربستان، مصر، امارات و بحرین ۱۵ خرداد ۹۶ با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کردند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس