کد خبر 837197
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
فرهنگی

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم وزارتخانه‌هایی داشته و داریم که مدیریت آن کند است زیرا وزیر آن توانمند نیست.

به گزارش مشرق، عضو هیئت‌رئیسه مجلس معتقد است برخی از وزرا در دولت دوازدهم تنبل هستند.

محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه یک لایحه از سوی دولت برای ادغام چند وزارتخانه، گفت:مشخص نیست چرا برخی اصرار دارند چند وزارتخانه را از یکدیگر تفکیک کنند و با  بزرگ کردن دولت، سرعت را از اجرای کار بگیرند و دولتی سنگین ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وزاتخانه‌های که دولت در لایحه ارائه شده اعلام کرده قصد تفکیک آن را دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: این موضوع  از مدت‌ها پیش  در کمیسیون صنایع مطرح بود و پس از آنکه همه جوانب را در نظر گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم که تفکیک کار اشتباهی است و به همین دلیل با اتفاق آرا و البته با رای اکثریت مطلق، با تفکیک مخالفت کردیم.

بیشتر بخوانید:

مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صنعت

عضو کمیسیون صنایع با تاکید بر اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها تصدی گری دولت را زیاد می‌کند افزود: وقتی وزارتخانه جدیدی ایجاد کنیم، به همان نسبت تشکیلات جدید ایجاد می شود، تصمیم گیری چند شاخه می شود و در نهایت همین وزارتخانه که امروز واحد است، در کار همدیگر دخالت می کنند و کار به هرج و مرج کشیده می شود زیرا مدت‌هاست که مدیریت واحد است و تا زمان جدا کردن مسوولیت‌ها، دخالت‌ها و کارشکنی‌ها زیاد می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس  با بیان اینکه امروز برخی از وزارتخانه تنبل هستند، اظهار داشت: در دولت یازدهم  و دوازدهم وزارتخانه های داشته و  داریم که مدیریت آن کند است زیرا وزیر آن توانمند نیست و در مقابل وزارتخانه ای هم داریم که با وجود گستردگی، توانسته‌اند به درستی مدیریت کنند. بنابر این اگر در وزارتخانه‌ای مشکل وجود دارد، باید آن مشکل را رفع کنیم و اگر مشکل مدیریتی است، وزیر مربوطه را برکنار و فرد توانمندی را به کار بگیریم البته در این میان بنگاه‌های کوچکی را هم سراغ داریم که به دلیل مدیریت ضعیف به ورشکستگی رسیده اند. بنابر این سوء مدیریت را بهانه‌ای برای ایجاد بحران نکنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس