تحولات سوریه - غوطه شرقی

شب گذشته نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند خود را به شهرک الشیفونیه برسانند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از حومه شرقی دمشق (غوطه شرقی) حاکیست، نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و دفاع مردمی پس از تثبیت مواضع در شهرک «بیت نائم» عملیاتی را از دو محور به سمت شهرک «شیفونیه» آغاز کردند.

گروهی از نیروهای سوری در این عملیات از محور شرق (شهرک های حوش نصری و حوش الظواهره» به سمت شهرک «شیفونیه» پیشروی کردند و گروهی دیگر هم از محور جنوبی (پایگاه ۲۷۴) پیشروی را در دستور کار خود قرار دادند.

شب گذشته نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند خود را به شهرک الشیفونیه برسانند؛ درگیری ها تا صبح امروز ادامه داشت و در نهایت نیروهای سوری با هلاکت ۳۵ تن از تروریست ها موفق به تثبیت مواضع شدند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشقی
**برای مشاهده اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

هفته گذشته نیروهای سوری در بازه زمانی کوتاه توانسته بودند این شهرک را به کنترل خود در بیاورند اما پس از ۲۴ ساعت و ضد حملات سنگین تروریست ها مجبور به عقب نشینی شدند؛ شهرک الشیفونیه، دروازه شرقی ورود به شهرک دوما (مهم ترین و بزرگترین پایگاه تروریست ها در غوطه شرقی) به شمار می آید.

به گزارش مشرق با پیشروی های صورت گرفته، نیروهای سوری از محور غربی به ۲ کیلومتری شهرک دوما رسیدند که عناصر تروریستی جیش الاسلام را به وحشت انداخته اند و از محور شمالی در فاصله ۶۰۰ متری شهرک الریحان هستند.

از شهرک حرستا هم خبر می رسد، گروهی از عناصر تروریستی سلاح خود را بر زمین گذاشتند و تسلیم نیروهای سوری شدند؛ براساس اطلاعات به دست آمده اختلاف میان تروریست ها در مناطق اشغالی غوطه شرقی تشدید شده است.

گروهی از عناصر تروریستی معتقد هستند ارتش سوریه در کمترین زمان مناطق اشغالی غوطه شرقی را بازپس می گیرد و چیزی جزء مرگ در سرنوشت آنان نیست و باید با اعلام آتش بس راهی برای فرار به سمت ادلب پیدا کنند.

اما گروهی دیگر از عناصر تروریستی به ماندن در غوطه شرقی اصرار دارند و اعلام کرده اند تا آخرین نفس در مقابل نیروهای سوری مقاومت می کنند چرا که رفتن به ادلب پس از ۶ سال برای آنان یک شرمساری محسوب می شود.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشقی
**برای مشاهده اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

عناصر تروریستی با حملات خمپاره ای از شهرک الریحان، مراکز اورژانسی موقت ارتش سوریه را در حومه جنوبی اردوگاه «الوافدین» هدف قرار دادند؛ اردوگاه الوافدین به عنوان گذرگاه امن برای خروج شهروندان از غوطه شرقی در نظر گرفته شده و مراکز پزشکی موقت هم برای درمان فوری مردم پیش بینی شده اما تروریست ها همچنان مانع از خروج شهروندان می شوند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و دفاع مردمی سوریه از شروع عملیات حدود ۲۰ منطقه بزرگ را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند؛ در حال حاضر، ۴۰ درصد مناطق تحت اشغال در غوطه شرقی به کنترل نیروهای سوری درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    81 1
    نوه های هند جگرخوارزیرضربات ذالفقار حیدرکرار مثل سک زوزه میکشند...
    • مقاومت IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      61 0
      سردار! زنهار! وزیر خارجه فرانسه هم برای نجات همین تروریستها میهمان ظریف است.
  • رسول ترک IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    27 0
    به به تشت یخ توصیه من لاشخورهای وطنی و سایر حامیان این وحوش است
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    20 0
    عراقچی، بعیدی، روحانی اینا نظری ندارن؟! اونایی که کشورشونو از تروریستا پس میگیرن کم عقل نیستن؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس