کد خبر 837137
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش مشرق، «یاسر جبرائیلی» فعال سیاسی در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در اینستاگرام نوشت: ناسزاگویی های اخیر اقای جهانگیری علیه متولدین دهه شصت علاوه بر ناتوانی مدیریتی، ناشی از مبانی فکری غلط لیبرال های ایرانی است.

 من یک دهه شصتی هستم و ناسزاگویی اخیر آقای اسحاق جهانگیری علیه متولدین دهه ۶۰ را علاوه بر بی‌کفایتی مدیریتی، ناشی از مبانی فکری غلط ایشان می‌دانم.


لیبرال‌های ایرانی نگاه قطری و به عبارت دقیق‌تر: سلطنتی به اقتصاد دارند. به این معنی که چون مدیریت اقتصاد را مساوی مدیریت فروش نفت و مصرف آن می‌دانند، تصورشان این است که هرچه جمعیت کمتر باشد، درآمد سرانه بیشتر شده و طبیعتا سرانه رفاه نیز بیشتر خواهد شد.


به تبع همین نگاه است که وقتی سخن از ایجاد اشتغال به میان می‌آید، درباره منابع مالی اشتغال سوال می‌کنند؛ در حالی که شغل محل تولید ثروت است نه مصرف ثروت.


مردود بودن این تفکر هرچند بدیهی است، اما پیش چشمانمان انسان‌هایی وجود دارند که اینگونه می‌اندیشند و متاسفانه همین جماعت، هدایت بخش اعظمی از اقتصاد ایران را در اختیار داشته‌اند و خسارات فراوانی به کشور زده‌اند.


ان شاءالله در روزهای آینده، طی یادداشتی تبعات این نگاه غلط به مسئله اشتغال را بررسی کرده و رویکرد صحیح اما مغفول به این مسئله را تشریح خواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس