دستگیری

پیرمردی بازنشسته با مراجعه به کلانتری اعلام داشت که دو نفر با حیله و ترفند او را فریب داده و به بهانه خرید و فروش یک ساعت اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰ میلیون تومانی از وی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دو کلاهبردار که با حیله و ترفند یک ساعت چند ده‌هزارتومانی را به مبلغ۱۲۰ میلیون تومان به یک پیرمرد فروختند، متواری‌اند و تلاش پلیس برای دستگیری آنها ادامه دارد.

در مورخه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ پیرمردی بازنشسته با مراجعه به کلانتری ۱۰۹ بهارستان به مأموران اعلام داشت که دو نفر با حیله و ترفند او را فریب داده و به بهانه خرید و فروش یک ساعت اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰ میلیون تومانی از وی کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع ، پرونده جهت ادامه رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد ارجاع شد.

پیرمرد مالباخته در توضیح نحوه کلاهبرداری به کارآگاهان عنوان داشت: در مورخه ۲۷آذر ۱۳۹۶ در خیابان فردوسی بودم که فردی حدودا ۴۵-۴۰ ساله به من نزدیک شد و از من نشانی ترمینال جنوب را پرسید.

کلاهبردار را شناسایی کنید

وی ادامه داد: در همین زمان این فرد با طرح این ادعا که به دلیل نیاز شدید مالی قصد فروش ساعتش را دارد، پیشنهاد کرد تا ساعت گران قیمتش را به قیمت مناسبی خریداری کنم؛ در همین زمان ، شخص دومی وارد مکالمه ما دو نفر شد و درخواست خرید ساعت را کرد اما فروشنده ساعت مدعی شد که به هیچ عنوان ساعتش را به دلال نمی فروشد.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری از سالخوردگان مقابل دستگاه عابربانک

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فرد خریدار به من نزدیک شد و از من درخواست کرد تا ساعت را از صاحبش خریداری کرده و بلافاصله به او بفروشم و در ازای آن، مبلغ خوبی را به عنوان سود ( کارمزد ) از وی دریافت کنم . با این تصور ، به همراه صاحب ساعت به بانک رفته تا پول ساعت را پرداخت نمایم ؛ داخل بانک مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان از حساب خود خارج کرده و تمامی پول را به فروشنده ساعت پرداخت کردم.

مالباخته ادامه داد: پس از آن به قصد فروش ساعت به خریدار اصلی از بانک خارج شدم اما از او هیچ خبری نبود و فروشنده ساعت نیز از محل ناپدید شده بود ... ساعت را به یک مغازه ساعت فروشی برده و در آنجا اطلاع پیدا کردم که این ساعت تنها چند ده هزار تومان بیشتر ارزش ندارد و این دو نفر با این حیله و ترفند اقدام به کلاهبرداری کردند.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از پیرمرد مالباخته ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانک پرداخته و با راهنمایی مالباخته اقدام به شناسایی تصویر این دو نفر کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهمین ، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۲ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصاویر بدست آمده از متهمین انجام شده است؛ لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر این دو نفر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۳۳۱۱۶۰۳۵ در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • 949778623 IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    14 0
    بابا دیگه ساده لوحی هم حدی داره کسی که به این سادگی میتونه طرفشو گول بزنه نوش جونش والا یکم فکر هم خوبه آدم داشته باشه آخه مرد مومن تو پولو رفتی از بانک گرفتی دودستی دادی یارو یه لحظه هم فکر نکردی ممکنه تله باشه مثلا میخواستی زرنگی گنی پورسانت بگیری بعدشم آدما هرکلاهی سرشون میره از طمع زیاده حالا تعاونی مالی باشه کلاهبردار باشه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    13 0
    اخر عاقبت طمع همین است. 120 میلیون برای یک ساعت!!! خخخخخخخ
  • محمد باقری IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    9 1
    یدونه عکس گذاشتید میگید این دونفر رو شناسایی کنید!؟!؟! خوبه کارآگاه نشدید...
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    11 2
    طمع انسان را این طور در دام شیطان گرفتار می کند حالا اگر بشینی کنار صحبتهاش سیاست جهان را زیر و روی دروغین می کند یکی از مشکلات جامعه ما فریب خوردن از عوامل شیطان بزرگ است آنها تظاهر به دلسوزی به مردم ایران از نوع آمریکائی نیاتشومشان را مخفی کی کنند فریب خورده ها یک وقت بیدار می شوند که که کار از کار گذشته است
    • امیرعلی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      2 0
      همه بدبختی های مردم ایران زیر سر غرب هست
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    8 1
    وقت زندان جای بخور و بخواب باشه این وضع جرم و جنایت مملکت میشه بابا اینایی که میفتن تو زندان را حکمشون را نصف کنید اما ببریدشن تو معادن ازشون کار بکشید طوری یعنی بجایی مفت خوری و ضرر برای دولت درآمد هم داشته باشه اینطوری اسم زندان بیاد طرف حاضره بمیره اما نره زندان
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    5 1
    آخر بانک 120میلیون پول نقد داره که بده!!!!!!
  • شاهان IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    5 0
    شبیه داستان پینوکیو ،روباه مکار و گربه نره هست این ماجرا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس