دانشگاه تهران

ریاست دانشگاه تهران در اقداماتی مغایر باتوسعه و حمایت از حقوق شهروندی و با سوء استفاده از اختیارات قانونی ، روند اهانت به آرای اساتید این دانشگاه را در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق، جمعی از اساتید دانشگاه تهران که از سوء مدیریت، ناعدالتی و اهانتی که در حق آن ها صورت می‌گیرد ناراضی بوده اند نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی                                                             

رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی

با سلام و تحیات ، اگر  تا کنون از ظلم و اهانتی که در چند سال اخیر  در دانشگاه تهران در حق اساتید روا داشته می شود و آخرین نمونه آن در گروه مطالعات منطقه ای این دانشگاه و درباره اکثریت اساتید آن رخ داد  ،مطلع نشده اید به اطلاع می رساند که  ریاست دانشگاه تهران در اقداماتی مغایر با شعارها و برنامه های شما مبنی بر توسعه و حمایت از حقوق شهروندی و دفاع از حیثیت و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان و با سوء استفاده از اختیارات قانونی ، روند اهانت به آرای اساتید این دانشگاه را در پیش گرفته و در این زمینه به ترکتازی مشغول است !  

قطعا مستحضر هستید بیش از یک دهه است که تعیین مدیران گروههای آموزشی و روسای دانشکده ها بر اساس رای اساتید دانشگاهها صورت می گیرد و این امر به عنوان یک عرف و رویه جاری در نظام آموزش عالی درآمده است . اما متاسفانه در دوران ریاست جمهوری جنابعالی این روند بارها و به دفعات در دانشگاه تهران زیر پا نهاده شده و ریاست دانشگاه تهران با نادیده گرفتن این حق بدیهی و با تکیه بر اختیارات خود ، افراد مورد  پسند جناح افراطی اصلاحات را به جای منتخبین اساتید ،به مدیریت گروههای آموزشی و ریاست دانشکده ها منصوب کرده اند که آخرین نمونه از این بی حرمتی در بهمن ماه سال جاری و در گروه مطالعات منطقه ای این دانشگاه رخ داد.

در آذرماه امسال و پس از خاتمه دوره دوساله مدیریت خانم کولایی در گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران و بنا به مقررات ، جهت انتخاب  مدیر جدید گروه (و توسط شخص خانم کولایی) انتخابات برگزار و یکی از اساتید با سابقه و خوشنام گروه موفق به کسب اکثریت آرا اساتید شدند ( هشت رای از مجموع سیزده رای ) و این در حالی بود که خانم کولایی تنها موفق به کسب پنج رای شده بودند.

بیشتر بخوانید:

توهین رئیس دانشگاه تهران به اساتید/ الهه کولایی جواب خبرنگاران را چگونه می‌دهد؟+ صوت

تقلب، دیکتاتوری و استبداد در دانشگاه تهران/ الهه کولایی با مسئولان دانشگاه چه لابی پنهانی دارد؟

پس از گذشت دو ماه از این انتخابات و درمیان بهت و حیرت اکثریت اعضای گروه ، ریاست دانشگاه حکم مدیریت گروه را برای خانم کولایی (که در همان زمان به عنوان مدیر کل بانوان شهرداری تهران منصوب شده و عملا چند شغله محسوب می شود ) صادر نموده و در پاسخ به علت زیرپاگذاردن رای اکثریت اساتید گروه ، صرفا به این پاسخ بسنده کردند که : من اختیار دارم که رای گروه  را نپذیرم!! .( لازم به یادآوری است که نظیر این اتفاق در گروه حقوق عمومی و در انتخاب ریاست  دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز رخ داده است)  
 
و این در حالی است که همزمان با انتخابات در گروه مطالعات منطقه ای ، در گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران انتخابات به عمل آمد و چون نتیجه مطابق خواست و میل ریاست دانشگاه بود ایشان در کمترین زمان، حکم مدیریت را برای فرد برگزیده صادر نمود. در این میان آن چه بیش از هر مورد دیگر موجب تاسف و شرمساری است عدم رعایت حرمت اساتید و بی احترامی به رای و نظر انان در محیط دانشگاه و از جانب رئیس دانشگاه است. اگررئیس دانشگاه برای تعیین مدیر گروه آموزشی اختیار دارد پس برگزاری انتخابات در میان اساتید چه معنایی دارد؟

و اگر بناست اساتید فقط در چهارچوب تمایلات ریاست دانشگاه رای بدهند تا رای آنها  پذیرفته شود آنگاه انتخابات چه معنایی خواهد داشت؟ و ایا این گونه نگرش به انتخابات جز در نظامهای کاملا استبدادی مانند رژیم بعثی صدام ، در جای دیگری هم رایج بوده است؟ جالب این که این رفتارهای دیکتاتورگونه  و تمامت خواهانه در محیط دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رخ می دهد!  و لابد ریاست محترم دانشگاه و همفکران ایشان قصد دارند با این اقدامات  به نسل آینده و به دانشجویان حقوق و علوم سیاسی ،معنی واقعی انتخابات و احترام به نتیجه آن و رعایت حقوق شهروندی را آموزش دهند؟  

جناب روحانی! شما به عنوان یک حقوقدان بهتر از دیگران می دانید این اقدام ریاست دانشگاه به معنای آن است که یک نفر (رئیس دانشگاه تهران ) به خود حق می دهد تا بگوید : من بیشتر از اکثریت اساتید دانشگاه می فهمم و اکثریت اساتید دانشگاه ،فاقد فهم لازم جهت تشخیص فرد مناسب جهت مدیریت گروههای اموزشی هستند! و تلخ تر آن که  این حرکت ضد فرهنگی و مغایر با بدیهی ترین مصادیق حقوق  شهروندی را به نام اختیارات قانونی مرتکب می شود ( و البته کیست که نداند تمام دیکتاتورها و مستبدان اقدامات خود را به نام قانون و اختیارات قانونی انجام داده و می دهند ).
 جناب رئیس جمهور! اگر شما نتوانید از بدیهی ترین حق شهروندی اساتید دانشگاه تهران آن هم در حوزه مسئولیت و توان خودتان دفاع کنید دیگر چه توقعی از دیگران می رود؟  برگرداندن احترام به رای و نظر اکثریت اساتید و جلوگیری از استبداد و نادیده گرفتن فهم و درک ایشان ، نه نیازی به بودجه دارد و نه محتاج رای مجلس و.....است!

کافی است در یک جمله کوتاه به وزیر علوم و ریاست دانشگاه تهران دستور بدهید به رای و نظر اساتید دانشگاه بی حرمتی نشود و ریاست دانشگاه خود را قیم اساتید و داناتر از آنان قرار ندهد و حکم مدیریت گروه مطالعات منطقه ای را به نام منتخب اکثریت این گروه صادر کند ! و مطمئن باشید با توجه به جایگاه دانشگاه تهران و اساتید آن در جامعه ، این دستور شما مصداق عملی پایبندی به حقوق شهروندی و الگوسازی جهت رعایت آن  محسوب خواهد شد ، چرا که از جنابعالی توقع می رود در این زمینه پیشتاز و پیشگام بوده و بیش از هر شخصیت سیاسی و مسئول کشوری در این عزصه دقیق و حساس باشید و طبیعی است که سکوت یا بی اعتنایی احتمالی شما در این زمینه به عنوان شاخص پایبندی جنابعالی به شعار حقوق شهروندی در نظر گرفته می شود چون این رویداد در قلب نظام آموزش عالی ایران و در سیاسی و حقوقی ترین دانشکده کشور رخ می دهد و قطعا در تاریخ ثبت خواهد شد و بسیار دور از درایت است که
 شخصیتی چون جنابعالی ، صداقت خود در طرح و تکرار شعار حقوق شهروندی را فدای قدرت طلبی تندروترین بخش جریان اصلاحات کند!

در خاتمه به جد از شما خواستاریم  این روند فاسد و اهانت آمیز که تمام سرمایه اساتید دانشگاه یعنی حرمت و اعتبار رای  و نظرآنان را هدف قرار داده و پایمال نموده را متوقف کنید و حاضر نشوید این ننگ به دست عده ای افراطی و دور از اعتدال به نام شما و دولت شما ثبت شود .
                                                            

با احترام –جمعی از اساتید دانشگاه تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    75 0
    ببین چه خبره!؟ وقتی با اساتید دانشگاه تهران، این کارها را می کنند تکلیف مردم بیچاره روشنه. افسوس که این مزرعه را آب گرفته
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      66 12
      اصلاح طلبها دیکتاتور هستند.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      52 17
      بعد این اصلاح طلبهای دیکتاتور خودشون را آزادی طلب میدانند.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    47 0
    از ماست که برماست......هاهاها
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    22 7
    اکثر اساتید در ایران و بسیاری از کشورها با رانت استاد شده است
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    24 25
    به نظر من دعوا کاملاً داخلی هست. یک گروه با یک گروه دیگه مشکل داره الکی دارند شلوغش می کنند. این استادان گرامی که دم از حقوق می زنند، آیا برای دانشجویان خود هم حقوقی قائل هستند؟ من دوران تحصیل چه از مدیر گروه، چه از رئیس دانشکده، چه از مدیر آموزشی و غیره چیزی جز بی احترامی به حق دانشجو ندیدم و به نوعی درج این مسائل در روزنامه ای مثل مشرق فقط حکایت از تمایل گروه خاصی برای بزرگنمایی کردن مسئله ای ساده داخل یک دانشگاه معمولی هست که قصد دارند مسئله رو تحت برند دانشگاه تهران بی جهت بزرگ کنند.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      23 9
      خوشم اومد از تحلیلت. توی مشرق یه مشت بچه مچه نشستند، اینو را که نمی فهمند.
  • t NZ ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    40 2
    حرف درستی اما کی جلوی اهانت های رئیس جمهور را بگیرد
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      23 45
      اصلاح طلبهای دیکتاتور
  • ایرانی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    40 0
    وقتی دانشگاه بجای کسب علم و ارتباط ان با صنعت برقرار گردد تبدیل به باشگاه سیاسی میشود برای کسب قدرت سیاستمداران چپاولگر بیت المال و نتیجه دانش بدون علم و سیاسی کاری؟؟؟
  • t NZ ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    8 3
    مشرق سازشکارنشو در انتظار بررسی یعنی چه
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    21 2
    دلتون خوشه !!! کی جلوی اهانتهای رئیس جمهور را بگیره؟
  • احمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    7 25
    حتما عقل تون کم است که از دولت انتقاد می کنید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    12 15
    توهین رمانتیک و جدید: بی عقل ها!!
  • احمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    12 6
    داداش به که داری نظام خواهی می کنی؟ روحانی خود منتقدین را به خوبی می نوازد.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    8 0
    علی برکت الله
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    9 0
    مرگ بر اصلاح طلبان...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس