رای گیری پاکستان

حزب «مسلم لیگ پاکستان» بالاترین تعداد کرسی ها را در مجلس سنای این کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، رسانه های محلی پاکستان روز شنبه گزارش دادند که در انتخابات پارلمانی این کشور، حزب حاکم «مسلم لیگ پاکستان» بیشترین تعداد کرسی های مجلس سنای این کشور را به خود اختصاص داد.

طبق نتایج غیررسمی که از تلویزیون دولتی پاکستان اعلام شد، نامزدهای مورد حمایت حزب حاکم پاکستان اکثریت کرسی های ایالت پنجاب (یازده کرسی از ۱۲ کرسی را در پرجمعیت ترین ایالت پاکستان و پایگاه قدرت سیاسی این حزب) به همراه دو کرسی در «اسلام آباد» پایتخت این کشور به خود اختصاص دادند.

در مقابل، حزب خلق پاکستان ۱۰ کرسی از ۱۲ کرسی ایالت «سند» در جنوب پاکستان را تصاحب کرد و «میان رضا ربانی» عضو این حزب که هم اکنون ریاست مجلس سنا برعهده اوست، کرسی خود را بار دیگر تصاحب کرد.

شایان ذکر است که در انتخابات پارلمانی روز شنبه در پاکستان، نامزدهای مستقل توانستند در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان و منطقه نیمه مستقل قبیله ای در امتداد مرز افغانستان، اکثریت کرسی ها را بدست آورند.

بدین ترتیب، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب مسلم لیگ پاکستان با دارا بودن ۳۳ کرسی مجلس سنا، بزرگترین حزب این کشور بشمار می رود. با این وجود، حزب مزبور برای تصدی مقام ریاست سنا به ۲۰ رأی بیشتر از سوی احزاب متحد خود نیاز دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    0 0
    مجلس سنای پاکستان چند نماینده دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس