نقشه میدانی غوطه شر قی.jpg

نیروهای سوری در تلاش هستند با ایجاد خاکریزهای دفاعی، مواضع خود را در این شهرک تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه پس از تثبیت مواضع در پایگاه نظامی « ۲۷۴» ، عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق را با کمک نیروهای تحت فرمان سهیل نمر به سمت شهرک «اوتایا» ادامه دادند.

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته مو فق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی جبهه النصره، شهرک راهبردی « اوتایا» را به کنترل خود در بیاورند؛ تلاش برای تثبیت مواضع در این شهرک همچنان در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از ادامه درگیری های سنگین در حومه  جنوبی و غربی شهرک « اوتایا» خبر داد و گفت:  نیروهای سوری در تلاش هستند با ایجاد خاکریزهای دفاعی، مواضع خود را در این شهرک مستحکم  و از ضد حملات احتمالی تروریست ها جلوگیری کنند.

وی با بیان این که عملیات نیروهای یگان مهندسی برای خنثی سازی شهرک از تله های انفجاری کار گذاشته شده آغاز شده ، افزود: نیروهای سوری در عملیات دیگر موفق شدند مناطق حومه شرقی شهرک اوتایا ( نیروگاه برق، کارخانه کنجد سازی و منطقه «حوش الخانم ) را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، با پاکسازی « اوتایا» امنیت شهرک های شرقی (  النشابیه و حرزما) هم به طور کامل تامین شد؛ نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در اوتایا به سمت شهرک های «حوش الاشعری و بیت نائم» پیشروی می کنند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از حومه شهرک حرستا هم خبر می رسد، پیشروی های آرام  و با احتیاط نیروهای سوری در محور شمالی همچنان در جریان است؛ از سویی دیگر حملات خمپاره ای تروریست ها به محله های مرکزی دمشق ادامه دارد و شمار شهدا به حدود ۴۳ تن و آمار مجروحان به ۲۴۱ تن رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    55 4
    ماشاء الله به ارتش سوریه و جبهه مقاومت، به امید آزادسازی تمام خاک سوریه از لوث وجود تروریستهای تکفیری
  • امین IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    18 1
    واقعیت اینه که چند ساله حومهٔ دمشق اشغال نشده بلکه بخشی از شهر دمشق اشغال شده. ان شاالله بزودی این غدهٔ سرطانی از بین برود.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    4 3
    اگر سریع غوطه شرقی ازاد نشود سناریوی دروغ پردازی رسانه ای غربی های وحشی علیه سوریه شروع خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس