کد خبر 836511
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
والیبال

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در روزهای اخیر آرایی صادر می‌کند که مورد تعجب همگان قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، از اوایل زمستان امسال و زمانی که لیگ برتر به مراحل حساس خود نزدیک شد، آرای کمیته انضباطی هم شکلی عجیب به خود گرفته و بارها از سوی کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفت. معلوم نیست چه بلایی سر کمیته انضباطی آمده که دیگر از تصمیم‌های به موقع و مهمی که این کمیته در گذشته می‌گرفت، خبری نیست.

در یکی از آرا کمیته انضباطی فدراسیون والیبال تیم شهرداری ورامین را به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی که تا پایان مسابقات 96 به حالت تعلیق در آمده، محکوم کرد. در رای دیگر بر اساس گزارش ناظر، تماشاگران در دیدار ساری 21 و کاله فحاشی و از کلمات نامناسب استفاده کردند، به همین دلیل تیم ساری 21 تا اطلاع ثانوی از همراهی تماشاگران در دیدارهای خانگی محروم شد.

این تصمیمات در دوران کوتاه مدیریت ضیایی در شرایطی اتخاذ شد که آقای رئیس پیش از انتخابش بارها اعلام کرده بود که والیبال بدون تماشاگرانش معنا و مفهومی ندارد و برای تنبیه تیم‌های خاطی نباید تماشاگران آنها را محروم کرد.

اوج شاهکار فدراسیون والیبال مربوط به تخلف سعید معروف بود. پس از بازی تیم‌های پیکان و خاتم اردکان درگیری شدیدی بین داور این مسابقه و سعید معروف ایجاد شد که سازمان لیگ بلافاصله در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سعید معروف تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات لیگ برتر محروم شد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

ستاره والیبال ایران جریمه شد

در حالی که سال‌ها جلسات کمیته انضباطی دوشنبه‌ها برگزار می‌شد؛ این بار شاهد اتفاقی عجیب بودیم و روز چهارشنبه کمیته انضباطی رای خود درمورد سعید معروف را اعلام کرد. برخی‌ها معتقد بودند که چون معروف و ضیایی همشهری هستند، آقای رئیس به کاپیتان تیم ملی لطف کرد و زودتر تکلیفش را مشخص کرد.

برخی‌ها هم صحبت‌های دیگری را مطرح کردند که صحت و سقم آنها را ضیایی باید تایید یا تکذیب کند؛ خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس برای بررسی این موضوع با احمد ضیایی تماس گرفت، اما رئیس فدراسیون والیبال در جواب اظهار داشت: این روزها درگیر برگزاری مجمع هستیم. در جلسه هستم و بهتر است 3 روز دیگر با هم صحبت کنیم!

حال واقعاً ماجرا چه بود؟ چرا معروف محروم نشد؟ سوال مهمتر اینکه آیا رئیس فدراسیون این حق را دارد برای کمیته انضباطی تعیین تکلیف کند یا به بازیکن خاطی قول همکاری دهد؟ بدون شک اگر رئیس فدراسیون به خود اجازه دهد تا دست به چنین کاری بزند، بازیکن خاطی که اتفاقا چهره‌ای تاثیرگذار در تیم ملی هم هست تهدید به کناره‌گیری از تیم ملی می‌کند. در نهایت هم موضوع را تنها 20 میلیون تومان جریمه نقدی خاتمه پیدا می‌کند!

موضوع دیگر هم مربوط به احسن‌الله شیرکوند بود. احسن‌الله شیرکوند، لیبروی تیم شهرداری ورامین پس از بازی با پیکان تا تشکیل کمیته انضباطی از حضور در تمامی رویدادهای والیبالی محروم شد، اما 25 بهمن‌ماه خبری روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت مبنی بر اینکه نشست کمیته انضباطی روز دوشنبه 23 بهمن ماه برای بررسی مسائل پیش آمده در بازی پیکان و شهرداری ورامین تشکیل شد. احسن‌الله شیرکوند، لیبروی شهرداری ورامین با حضور در کمیته انضباطی ضمن عذرخواهی رسمی از فدراسیون والیبال و اظهار ندامت از اظهارات خود در جریان بازی و همچنین تعهد مبنی بر تکرار نکردن این گونه رفتارها، اجازه حضور در مسابقه امروز مقابل پیکان را به دست آورد.

این در حالی است که بلافاصله بعد از اعلام محرومیت شیرکوند، با وی تماس گرفته شد تا علت را جویا شویم. شیرکوند در این تماس تلفنی به شدت عصبی بود و با جملاتی تند از مسئولان فدراسیون والیبال انتقاد کرد. حتی شنیده شده وی تهدید کرده که اگر آنها نمی‌دانند چرا من را محروم کرده‌اند، من می‌دانم با انها چه کار کنم!

ظاهراً در فدراسیون ضیایی، برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد «تهدید» حرف اول را می‌زند و هرکسی زورش بیشتر باشد می‌تواند حرفش را به کرسی بنشاند. گویا در این بین زور آقای رئیس از همه کمتر است و سایرین می‌توانند خیلی راحت به هدف خود برسند. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا بازیکن‌سالاری و ترس از برخی چهره‌ها بلای جان والیبال خواهد شد یا اینکه ضیایی زودتر در جریان موضوعات قرار خواهد گرفت و مانع این کار می‌شود؟

بعد از دیدار تیم‌های پیکان و بانک سرمایه 6 بازیکن به جلسه کمیته انضباطی دعوت شدند و باید دید که چه تصمیمی برای آنها گرفته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس