کد خبر 835357
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
والیبال

ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور ۱۰ تیم برتر قاره کهن آسیا در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود.

به گزارش مشرق، بر اساس تصمیم کنفدراسیون والیبال آسیا، مسابقات جام این کنفدراسیون در سال 2018 با حضور 10 تیم در دو گروه مردان و زنان برگزار می‌شود.

بر این اساس ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه مردان از 17 تا 24 مردادماه سال 97 به میزبانی چین تایپه برگزار می‌شود و ایران نیز در این رقابت‌ها نماینده خواهد داشت. دور مقدماتی این رقابت‌ها در سه گروه زیر برگزار می‌شود:

گروه A: ژاپن، قزاقستان و کره جنوبی
گروه B: ایران، چین و چین تایپه
گروه C: استرالیا، قطر، ویتنام و تایلند

همچنین ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال در گروه زنان از 25 شهریورماه تا یکم مهرماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال بانوان ایران نیز در جام کنفدراسیون آسیا شرکت می‌کند که در گروه چهار تیمی دور مقدماتی این رقابت‌ها قرار دارد. گروه بندی دور مقدماتی جام کنفدراسیون زنان آسیا به قرار زیر است:

گروه A: ژاپن، تایلند، کره جنوبی
گروه B: چین، ویتنام و چین تایپه
گروه C: قزاقستان، فیلیپین، ایران و استرالیا

مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در سال 2018 برای نخستین بار در دو سطح یک و دو برگزار می‌شود که مسابقات سطح دوم با عنوان «چلنج کاپ آسیا» برگزار خواهد شد.

بر این اساس، نخستین دوره مسابقات چلنج کاپ در گروه مردان آسیا از 24 شهریورماه در سریلانکا آغاز می‌شود. این رقابت‌ها با حضور 10 تیم در سه گروه مقدماتی زیر شروع می‌شود:

گروه A: سریلانکا، مالزی و فیجی
گروه B: هنگ کنگ، مغولستان و عربستان سعودی
گروه C: امارات، بحرین، ازبکستان و عراق

همچنین نخستین دوره چلنج کاپ زنان آسیا نیز از 8 تا 14 مردادماه سال 97 در کشور هنگ کنگ پیگیری خواهد شد. در این رقابت ها نیز هشت تیم در دو گروه مقدماتی زیر حضور خواهند داشت.

گروه A: هنگ کنگ، ازبکستان، سریلانکا و فیجی
گروه B: مغولستان، ماکائو، مالزی و نیوزلند

منبع: فدراسیون والیبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس