پایان تاریخ انقضای گروه تروریستی جبهه النصره برای غرب

برخی رسانه ها در هفته های گذشته از مذاکره میان دولت ترکیه و روسیه برای پیدا کردن راه حلی که منجر به توقف درگیری ها در شمال سوریه شود، خبر دادند اما جزئیاتی در این خصوص منتشر نشد.

به گزارش مشرق، پاکسازی ۶ هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در استان های حلب و ادلب مسئله ای نبود که حامیان گروه های تروریستی به راحتی از آن بگذرند چرا که می دانستند اگر این روند ادامه پیدا کند نیروهای جبهه مقاومت تا عمق مناطق آلوده در شمال سوریه پیشروی می کنند.

طرح آمریکایی ها برای حمله به پایتخت سوریه یکی از عوامل مهمی بود که باعث شد عملیات جبهه مقاومت و نیروهای متحد در استان های حلب و ادلب متوقف شود و همزمان دولت ترکیه هم به نمایندگی از کشورهای غربی - عربی حامی تروریست ها، راهبردهای سیاسی خود را به میدان آورد که پیشتر رسانه ای نشده بود.

نقشه میدانی شمال سوریه و عفرین
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

برخی رسانه ها در هفته های گذشته از مذاکره میان دولت ترکیه و روسیه برای پیدا کردن راه حلی که منجر به توقف درگیری ها در شمال سوریه شود، خبر دادند اما جزئیاتی در این خصوص منتشر نشد.

از تحولات عفرین بیشتر بخوانید:

سقوط تمامی خطوط مرزی عفرین/ ارتباط ترکیه از شمال شرق استان حلب تا شمال غرب استان ادلب برقرار شد/ فاصله نیروهای ارتش ترکیه با شهر عفرین چند کیلومتر است؟ + نقشه میدانی و تصاویر

در همان بازه زمانی که رسانه ها از توافق  احتمالی مسکو - آنکار برای توقف عملیات در استان های حلب و ادلب خبر می دادند، کاروان های نظامی ارتش ترکیه به بهانه تصویب طرح کاهش مناطق تنش با چراغ سبز روسیه در مناطق اشغالی شمال سوریه مستقر شدند.

روند انتقال کاروان های نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه تا جایی پیش رفت که آنکارا ۶ پایگاه نظامی موقت در استان های ادلب و حلب راه اندازی کرد و همین مسئله گمانه زنی رسانه ها را در خصوص توافق پشت پرده تقویت کرد.

تا این مقطع زمانی، همه تحولات نشان می داد جبهه غربی - عربی -صهیونیستی حامی گروه تروریستی به شدت از سقوط مهم ترین پایگاه خود در شمال سوریه در هراس است و ترکیه را با تمام قدرت به میدان آورد تا راه حلی برای تضمین به روسیه به دست آید که با ادامه توقف عملیات در استان های حلب و ادلب موافقت کند.

قربانی کردن گروه تروریستی جبهه النصره در شمال سوریه، گام دوم آنکارا برای جلب نظر و متقاعد کردن مسکو بود که در نهایت از اوایل هفته جاری در دستور کار قرار گرفت تا مواضع اشغالی آنان در استان های ادلب و حلب در امان بمانند.

با دستور دولت ترکیه، گروه های تروریستی «نورالدین زنکی و احرار الشام» در استان های حلب و ادلب یک اتاق عملیات مشترک به نام «جبهه تحریر سوریه» تشکیل دادند و علیه عناصر تروریستی جبهه النصره اعلان جنگ کردند.

گزارش دیگری از مشرق را در این باره بخوانید:

شاهرگ ارتباطی شرق غوطه در آستانه آزادی؛ نیروهای سوری به یک قدمی دروازه شرقی مهم ترین پایگاه تروریست ها در غوطه شرقی رسیدند +نقشه میدانی

زمانی که جبهه تحریر سوریه (تحت حمایت ترکیه) اعلام کرد برای بیرون راندن تروریست های جبهه النصره وارد عمل می شود، طرح و حربه آنکارا برای تضمین به روس ها فاش شد که البته می تواند در آینده دردسرساز شود.

ترکیه پیشتر گروه های تروریستی احرارالشام و نورالدین زنکی را در مذاکرات آستانه به عنوان مخالفان میانه رو معرفی کرده بود و حالا با نابودی تروریست های جبهه النصره تلاش می کند، راهبرد روسیه را برای مبارزه با عناصر تروریستی در شمال سوریه تغییر دهد (براساس مذاکرات آستانه عملیات در مناطق تحت تصرف گروه های مخالف میانه رو تعلیق شده است) در حالی که تجربه نبردهای سال گذشته به خوبی نشان می دهد تفکیک تروریست ها به خوب و بد وجود خارجی ندارد.

تاریخ انقضای گروه تروریستی جبهه النصره برای غرب در حالی رو به اتمام است که آنان در سال های گذشته به روش های مختلف برای اربابان فرا منطقه ای سنگ تمام گذاشتند اما حالا محکوم به حذف هستند چرا که منافع غرب حکم می کند از پیشروی نیروهای مقاومت به عمق مناطق اشغالی جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، جبهه تحریر سوریه پس از درگیری های سنگین چند روزه علیه عناصر تروریستی جبهه النصره، تاکنون مناطق مهم و بخش های گسترده ای را در استان های ادلب و حلب به اشغال خود درآورده است.

«قلعه سمعان، معره نعمان، اریحا، ارتفاع الشیخ، مناطق حد فاصل غرب شهر حلب و منطقه «اتارب، حومه شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا، شهرک های بنش، رام حمدان و...» مناطق به شمار می آیند که از اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره خارج و به تصرف جبهه تحریر سوریه درآمده است.

در حال حاضر درگیری های سنگین میان عناصر تروریستی جبهه تحریر سوریه با عناصر تروریستی جبهه النصره در استان های ادلب و حلب به شدت ادامه دارد؛ برخی خبرهای تایید نشده از سقوط مواضع تروریست های جبهه النصره در غرب استان حلب حکایت دارد.

مشرق در ساعات آینده گزارشی را به همراه نقشه میدانی از مناطق تحت اشغال جبهه النصره و جبهه تحریر سوریه منتشر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمد از اردبیل DK ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    39 77
    ترکها (نه فقط ترک های ترکیه) الفبای دیپلماسی و جنگ را ازبر هستند در طول تاریخ اینگونه بوده اند و به همین دلیل سردار باقری فرمانده کل نیروهای مسلح هم ترک است
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      27 11
      باشه
    • ایرلن IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      47 16
      آره بابا تو راست میگی خخخخخ
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      57 17
      تو نژاد پرست حقیر لازم نکرده اسم فرماندهان ما رو بیاری، ما ایرانی ها در درجه اول مسلمانیم و کاری به نژاد و قومیت و این تفکرات عصر جاهلی نداریم، ما بر اساس اعتقاد و اخلاق عمل میکنیم نه مسائل چندش آور نژادی!
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      4 16
      الفبای ویرانی رو بلد بودن . در ضمن ترکیه بلاد روم است و ترکستان در آسیای مرکزی ست . ترکیه ای ترک نیستن
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      20 6
      کسی حق نداره سردار رشید اسلامو با یه مشت عثمانی بی دین و تروریست مقیاسه کنه
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      12 4
      ولمون کن جان مادرت . هر کسی صادقانه خدمت کنه به مملکت خاک پای اونیم میخواد ترک باشه ، لر باشه ، عرب باشه و ... حرفای نژادپرستانه نزنیم خواهش میکنم ...
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      16 8
      ولمون کن جان مادرت . هر کسی صادقانه خدمت کنه به مملکت خاک پای اونیم میخواد ترک باشه ، لر باشه ، عرب باشه و ... حرفای نژادپرستانه نزنیم خواهش میکنم ...
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      10 12
      صرفا به خاطر همزبانی چشم رو روی واقعیت بستید شما شیعه اید که اینطور از اصلیترین حامی سلفی ها در سوریه حملیت می کنین کمی مطالعه کنید ببینید این وهابیها از کجا به سوریه سرازیر شدن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    38 59
    من به نوبه خودم این پیروزی را به ملت ایران و کشور دوست و برادر ترکیه تبریک عرض میکنم پ ک ک نابود شد
    • سیروان مهابادی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      13 23
      من از خوشحالی در پوستم نمی گنجم . ادامه سریال ناکامل انفال صدام در سوریه کامل شد
  • TR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    80 19
    اتحاد پانترکیسم و وهابیسم، اتحادی دیرنه و کهن است، از همان آغاز پیدایش این دو مکتب توسط صهیونیسم. خدا را شکر با وجود جنایتهای بیشمار این دو فرقه گمراه پانترک و وهابی، نتوانسته اند به اهدافشان برسند و جبهه مقاومت هر روز استوارتر از دیروز شده و روزی وجود نا مبارک این سگ زادگان و کفتاران را از جهان اسلام پاک خواهد کرد. درود بر جبهه مقاومت که در ترکیه هم میلیونها میلیون طرفدار دارد.
    • علی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      27 51
      تا زمانیکه دولت عثمانی سر کار بود قبرستان بقیه سالم بود و امامآن ما درآنجا مقبره و بارگاه داشتند ولی زمانی که وهابی ها با کمک انگلیسی ها بر مکه و مدینه مسلط شدن شروع به تخریب قبرستان بقیه و بارگاه امام های ما کردن، به همین دلیل ترک ها هیچ موقع با وهابیون دست به یکی نشدن
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      6 22
      برو کتاب مستر همفر را بخون پژاکی . وهابیت برای نابودی عثمانی و واژه اریایی برای نابودی قاجار ایجاد شد کومله جون
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      14 2
      بوزگورد بی سواد! وهابیت اندیشه کثیفی بود خیلی قبل از عثمانیهای کثیف! بعد که عثمانی تولید شد علمای دربار عثمانی عموما بر اساس اندیشه وهابی عمل میکردن و فتوای قتل دیگر مذاهب و ادیان رو میدادن! دقیقا عین داعش! قاجار مفلوک بی مایه هم در اثر فساد درونی و بی عرضگیش و البته نقشه انگلیسی ها نابود شد، نقشه ای که بر اساس اون مزدوران انگلیس در ایران(رضاخان) و ترکیه(آتاتورک) روی کار اومدن تا منافع بریتانیا تامین بشه
  • احمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    41 27
    چرانام ترکیه ترکیه است کشوری که اکثریت کرد هستند
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      25 27
      چون اسم ترکیه ترکیه هست چون کلا شش میلیون کرد در ترکیه هست
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      22 18
      کرد ها درشهر های جنوبی ساکنند البته این شهر ها نیز خالص کرد نیستند ترک ها نیز در ان ساکنند
    • TR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      16 34
      نام ترکیه، ربطی به قوم ترک ندارد، این نام را قوم سلت و یا (kelt) ها به این سرزمین دادند، سده هفتم پیش از میلاد به از غرب اروپا به سمت شرق اروپا و استانبول و غرب آناطولی مهاجرت کردند و نام تورکیا را به این منطقه دادند در دانشنامه بریتانیا و ایرلند هم ماده اش است، در استانبول هم منطقه گالاتا باقی مانده از آنهاست، در ضمن شهری تراکیا هم در نزدیکی استانبول هست که از آنها باقی مانده. بیشتر نامهای شهرها و روستاهای آناطولی هم رومی و بیزانسی هستند مانند استانبول، ادرنه، بورسا، انکارا، آماسیا، ترابزون، قونیه، سیواس، ازنیق، گبزه، انطالیا، مانیسا و ...
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      31 62
      داداش از خودت تاریخ مینویسی کتابت کی چاپ میشه؟ داستان جعلی کوروش رو هم تعریف کن بدانیم چرا تا شصت هفتاد سال پیش کوروش را کسی نمیشناخت یا هیچ پیرمردی به نام کوروش وجود ندارد
    • TR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      0 1
      ای جوان خام، کوروش جاودانه است، حتی نامش هم دشمنانش را می سوزاند، بی شک نیست که امام ابواللیث السمرقندی و امام الطبری و شیخ المفسیرین امام نووی در سده های سوم و چهارم هجری قمری در تفاسیر خود کوروش را یاد کرده اند از گزینه های ذوالقرنین بودن او گفته اند.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      21 6
      حدیث حضرت محمد ص در مورد حضرت ذوالقرنین (کوروش بزرگ) قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ... پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ... محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      4 1
      خوب فراماسون های یهودی ما را بیدار کردند و نام کوروش را اختراع کردند تا ما هم یک تاریخ بدون اسلام داشته باشیم بگیم ما هم قبل از اسلام کسی بودیم
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      6 23
      تا شصت هفتاد سال پیش کسی کوروش رو نمیشناخت ؟ واقعا احمقی یا خودت رو زدی به حماقت؟
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      62 3
      بوزگورد بی ریشه! ما ایرانیها هم قبل اسلام کسی بودیم هم بعد اسلام، قبل اسلام بزرگترین امپراطوری دنیا بودیم و بعد اسلام هم حامی اصلی رشد اسلام ؛ پس اگر سواد نظر دادن نداری شعور ساکت ماندن داشته باش!
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 5
    نقشه ترکیه خیلی خطرناکه ولایت موصل . ولایت رقه ولایت حلب متعلق به خودش میدونه قبلا که با کمک و نوکری غربیها اسکندرون و اشغال کرد کشتار و سرکوب مرمان عرب و کرد اشوری و ارمنی در این مناطق حاکمیت ترکمانها کوچک اویغورهای مغولی به این مناطق تخیلات این عثمانیها از نقشه صهیونیستها و نیل تا فرات خطرناکتره
  • شهروند IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    12 11
    اگه کوروشی در کار بود فردوسی به خودش این همه فشار نمی آورد تا افسانه ای بنام رستم بسازد
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      8 1
      احسنت
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      14 3
      لعنت بر پانترکیسم که مکتب جعل و وقاحت و فریبه!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 2
    داداش شما دوتا این تاریخها من درآوردید رو از کجا میارین؟خخخ
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    2 4
    بوی گند سفیان ی ،حرام زاده میاد
  • کاوه RO ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    3 0
    استقلال واقعا خوب بازی کرد.استقلال قهرمان تو قلب مایی
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      2 0
      دمت گرم کارت درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس