غوطه شرقی

نیمه شب گذشته، عملیات نیروهای ارتش سوریه از منطقه «حوش نصری» علیه عناصر تروریستی در حومه شرقی شهرک دوما شروع شد و پس از درگیری های سنگین ۵ ساعته با عقب نشینی تروریست ها همراه شد.

به گزارش مشرق، غوطه شرقی همچنان شاهد درگیری سنگین با عناصر تروریستی جبهه النصره است و نیروهای ارتش سوریه در جدیدترین تحولات میدانی موفق شدند به پیشروی ها در محورهای مختلف ادامه دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با پیشروی های آرام در منطقه «حوش الصالحیه» در غرب شهرک «النشابیه»، (جنوب شرق غوطه شرقی) گروهی از نیروهای سوری عملیاتی را علیه عناصر تروریستی در شرق شهرک دوما آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیمه شب گذشته، عملیات نیروهای ارتش سوریه از منطقه «حوش نصری» علیه عناصر تروریستی در حومه شرقی شهرک دوما شروع شد و پس از درگیری های سنگین ۵ ساعته با عقب نشینی تروریست ها همراه شد.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

وی افزود: صبح امروز با کشته و زخمی شدن ۳۵ تن از عناصر تروریستی، منطقه «حوش الظواهره» به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد و سایر تروریست ها به سمت مزارع غربی در جنوب شهرک دوما متواری شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در منطقه «حوش الظواهره»، عملیات علیه تروریست ها را دوباره از غرب منطقه «حوش نصری» به سمت شهرک «شیفونیه» آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:

حمله خمپاره ای به اردوگاه الوافدین برای ادامه حصر مردم در ریف دمشق

براساس اعلام منابع میدانی، درگیری های سنگین با عناصر تروریستی در این محور در جریان است و نیروهای سوری تاکنون میدان «الشیفونیه» را به کنترل خود درآوردند؛ شهرک شیفونیه دروازه شرقی برای ورود به شهرک دوما است.

به گزارش مشرق مسیر ارتباطی اصلی به سمت شهرک دوما از «شیفونیه» می گذرد؛ در صورت پاکسازی شهرک شیفونیه، راه ارتباطی تروریست ها از شهرک شمالی (الریحان) به سمت شهرک های جنوبی (اتارب و ...) مسدود می شود.

شهرک «الشیفونیه» همچنین نقطه اتصال شهرک های شرقی غوطه  (حوش نصری، حوش الفاره) با شهرک دوما است؛ «دوما» مهم ترین و بزرگترین محل تجمع گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    26 1
    درود بر ارتش دلاور سوریه، بتازید ای مردان خدا که آزادی غوطه و آزادی تمام خاک سوریه از لوث وجود تروریستها نزدیکه
  • مرتضی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    16 1
    سوریه باید هرچه سریع تر بساط غوطه رو جمع کنه بعدش بره سراغ جماعت اردوغان در ادلب
  • دوستدارم شهید بشم IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    7 0
    کاش منم اون جا بودم و در کنار نیرو های جان بر کف میجنگیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس