پیروزی بزرگ در حومه شرقی شهر دمشق

عملیات نیروهای سوری برای نزدیک شدن به دروازه شرقی شهرک دوما که مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق به شمار می آید از نیمه شب گذشته آغاز شد و با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعت در نهایت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی در حومه شهرک راهبردی دوما پیشروی کنند.

عملیات نیروهای سوری برای نزدیک شدن به دروازه شرقی شهرک دوما که مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق به شمار می آید از نیمه شب گذشته آغاز شد و با موفقیت به اتمام رسید.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات پیشروی جدید در این محور اشاره کرد و گفت: ظهر امروز پس از آزادی منطقه « حوش الظواهره»، نیروهای سوری عملیات را برای پاکسازی شهرک بسیار مهم « الشیفونیه» آغاز کردند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

گزارش دیگری از تحولات غوطه شرقی دمشق :

شاهرگ ارتباطی شرق غوطه در آستانه آزادی؛ نیروهای سوری به یک قدمی دروازه شرقی مهم ترین پایگاه تروریست ها در غوطه شرقی رسیدند

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین در نهایت با عقب راندن تروریست های جبهه النصره موفق شدند شهرک « الشیفونیه» را به کنترل خود دربیاورند؛ درگیری ها در حومه غربی این شهرک ادامه دارد.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی با بیان این که توافق آتش بس شامل گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی نمی شود، گفت: عناصر تروریستی پس از عقب نشینی از شهرک « الشیفونیه» به سمت مناطق « بیت سوا و مسرابا» در جنوب شهرک دوما متواری شدند.

با آزادی شهرک شیفونیه، راه ارتباطی تروریست ها از شهرک شمالی (الریحان) به سمت شهرک های جنوبی (اتارب و ...) قطع شد و نیروهای سوری به دروازه شرقی شهرک دوما ( مهم ترین پایگاه تروریست ها در غوطه شرقی) رسیدند.

شهرک «الشیفونیه» همچنین نقطه اتصال شهرک های شرقی غوطه  (حوش نصری، حوش الفاره) با شهرک دوما است؛ «دوما» مهم ترین و بزرگترین محل تجمع گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق است.

مطالعه این گزارش را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:

افتضاحات دومین ارتش بزرگ ناتو پس از توهمات صدام‌گونه اردوغان/ تانک‌های بدون حفاظت، جنگنده‌های بدون خلبان و یگان‌های بدون فرمانده! +عکس و فیلم

به گزارش مشرق، اگر نیروهای سوری موفق به تثبیت مواضع در شهرک « الشیفونیه» شوند، عملیات از محور شمالی به سمت شهرک « الریحان» و از محور غربی به طرف مزارع شهرک های « بیت سوا و مسرابا» در دستور کار قرار می گیرد.

از مرکز شهر دمشق هم خبر می رسد، حملات خمپاره ای عناصر تروریستی از شهرک های « حرستا، عربین و جوبر» به محله های « ضاحیه الاسد، القابون و...» ادامه دارد؛ از سویی دیگر،  عناصر تروریستی جیش الاسلام هم به شدت اردوگاه « الوافدین» را برای جلوگیری از خروج مردم از غوطه شرقی هدف قرار می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • اصغر ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    54 1
    خدا را شکر. به امید آزادی و اتحاد کامل تمام اقوام و مذاهب سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس