کد خبر 835570
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
شعار علیه بن‌سلمان روی کامیون‌ها در لندن

محمد بن سلمان پسر شاه سعودی، ولی‌عهد و وزیر دفاع این کشور با دفاع از آنچه «اصلاحات» در این کشور پادشاهی خوانده، گفت که: عربستان به شوک نیاز داشت.

به گزارش مشرق، ولی‌عهد عربستان سعودی در مصاحبه با رسانه آمریکایی به مسائل مختلفی از «اصلاحات» در این کشور و مسائل منطقه پرداخت.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با «دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس مطرح واشنگتن‌پست درباره مسائل مختلف صحبت کرده است. 

«ایگناتیوس» در یادداشتی در واشنگتن‌پست، بدون نقل مستقیم اکثر جملات ولیعهد عربستان خلاصه‌ای از گفت‌وگوی خود با وی را منتشر کرده است. او نوشته، «بن سلمان» از موج جدید «اصلاحات» خود به عنوان «شوک‌درمانی» یاد کرده که برای مدرن کردن حیات سیاسی و فرهنگی پادشاهی عربستان نیاز هستند. 

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، در ماه‌های گذشته برنامه‌های اصطلاحاً اصلاحی بن سلمان را بهانه‌ای برای تحکیم پایگاه قدرت او و زمینه‌سازی برای تکیه زدن بر تخت پادشاهی می‌دانند. 

ولیعهد جوان عربستان که معمار سیاست خارجی تنش‌زای عربستان سعودی در منطقه و آغازگر جنگ جنجالی یمن دیده می‌شود، انتقادات از سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای خود را رد کرد. او به واشنگتن‌پست گفت در حالی که عده‌ای این سیاست‌ها را «مخاطره‌آمیز» دانسته‌اند، او این تغییرات را برای تأمین منابع مالی جهت توسعه عربستان و مقابله با دشمنان این کشور، از جمله ایران ضروری می‌داند.

بن‌سلمان در پاسخ به این سوال که آیا قبل از سفرش به ایالات متحده در ماه مارس فعالان حقوق بشری را آزاد خواهد کرد، گفت استانداردهای عربستان سعودی با استانداردهای آمریکا فرق دارند. او گفت: «وقتی چیزی کار می‌کند، نیازی به تعمیر آن نیست.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    7 2
    مرگ بر آل سعود این اصلاحات امریکایی بن سلمان مثل انقلاب سفید شاه هست برای جلوگیری از انقلاب مردمی
  • CA ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    3 1
    مشرق تو دیگه چه سایتی هستی همش حسودی نفرت انگیزی دروغگویی با اینا به خدا به جایی نمیرسی سعی کن بی طرف و مستقل باش مثل تایمز اسراییل تایمز لندن با سایتهای امریکایی اسراییل انگلیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس