همنجسگرایانه

سازمان سینمایی باید تکلیف خود را با معاونت نظارت و ارزشیابی و شورای پروانه نمایش خویش مشخص کند که چگونه آثاری با محتوای همجنسگرایانه و یا ضدنظام از مجاری قانونی عبور کرده و مجوز اکران و نمایش می یابند

به گزارش مشرق، چندی است اتفاقات عجیب و ناخوشایندی در سینمای ایران در حال روی دادن است، اتفاقاتی که از زمان مدیریت نابخردانه ایوبی بر سینمای کشور آغاز شد و امروز در مدیریت حیدریان بر مسند ریاست سازمان سینمای در حال ادامه یافتن است!

از آشفتگی مدیریتی، تصمیمات غلط، عدم تولید آثار راهبردی و بلاتکلیفی نهادهایی همچون فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوان تا بی اعتبار و خنثی کردن جشنواره فیلم فجر و ...؛ اکنون نیز چالش بی اعتباری شورای پروانه نمایش و مجاری قانونی ارایه مجوز اکران و نمایش!

بیشتر بخوانید:

«هجوم» شهرام مکری نامزد بهترین فیلم همجنسبازانه برلین شد

یکی از موضوعات اساسی در هر ساختاری تاکید بر قانون مداری است که امری ضروری به نظر می رسد، اما در کنار این موضوع وظیفه محوری مسئولان برای ایجاد چارچوب های لازم برای اجرای صحیح قانون نیز امری ضروری است تا اجرای هر قانونی نگاهبان قوانین بالادستی خود باشد. در صورت عدم توجه به این وظیفه محوری، در همان مجاری قانونی انحرافاتی روی خواهد داد که در چارچوب های به اصطلاح قانونی، نقض کننده ی قوانین بالادستی و به تعبیری قانون اساسی آن ساختار خواهد بود!

بیشتر بخوانید:

جناب مدیر! آش را با جاش دارند می‌برند شما به فکر جایزه‌ای؟

یکی ازین ساختارهای قانونی، معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش است که نقش کلیدی در بررسی آثار سینمایی و محصولات فرهنگی را برعهده دارد. این شورا باید بتواند آثار سینمایی را بفهمد و با دقت ارزیابی نماید تا مبادا غذایی مسموم به روان جامعه تزریق گردد و این مهم در دورانی که از آن به ولنگاری فرهنگی یاد می شود، بیش از پیش اهمیت می یابد. این شورا همان ساختار قانونی است که باید حقوق فرهنگی مردم را رعایت کند و در سایه نظام فعالیت نماید و تصمیمات آن در تضاد با رویکرد فرهنگی کلان حکومت واقع نشود.

هفته گذشته خبری منتشر شد که به هیچ عنوان نمی توان از کنار آن به راحتی عبور کرد، باید درنگی جدی نمود و بارها آن را مرور کرد؛ فیلم «هجوم» نامزد بخش تدی جشنواره برلین شد، بخشی که از فیلم هایی با رویکرد همجنسگرایانه تقدیر می کند! نکته مهم آنکه این فیلم دارای پروانه نمایش از سازمان سینمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است و در گروه «هنر و تجربه» آبان ماه سال جاری اکران شده است!

بیشتر بخوانید:

آیا داروغه‌زاده در مورد فیلم همجنسگرایانه «هجوم» پاسخگو خواهد بود؟!

موضوع به همین جا ختم نمی شود! امسال در جشنواره ۳۶ فیلم فجر، فیلمی با عنوان «عرق سرد» به نمایش درآمد. فیلمی که اتفاقا موفق شد سه سیمرغ بلورین دریافت کند. جالب است که بسیاری از رسانه ها اذعان داشتند رویکرد همجنسگرایانه در این فیلم مشهود است، البته فراتر از آن، این فیلم در راستای اهداف شبکه های معاند و برانداز نظام ساخته شده و این موضوع نیز به وضوح در آن قابل رؤیت است. اتفاقا این فیلم نیز پروانه نمایش سازمان سینمایی جمهوری اسلامی ایران را قبل از جشنواره اخذ نموده است. البته رییس سازمان سینمایی در مصاحبه ای زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر هم اذعان داشت کلیه فیلم های حاضر در جشنواره امکان اکران دارند!

به نظر می رسد نیاز به توضیح بیشتر و آوردن فکت های بیشتر نباشد. امروز مدیریت سینمای کشور در حال رقم زدن شرایطی در عرصه سینماست که میزان اسفباری آن را نمی توان به راحتی ترسیم نمود. ظهور و بروز فیلم های ضدنظام، ضد ارزش های اسلامی، اعتقادی، اجتماعی و حتی بومی در تولیدات سینمای کشور، فزونی وصف ناپذیری یافته، در شرایطی که این آثار به راحتی از چشم های ناظر بر عملکرد مدیران مخفی نگاه داشته می شوند و با ارایه مجوز اکران و نمایش به جامعه عرضه می شوند و حتی بودجه بیت المال نیز از طریق گروهی منحوس به نام «هنر و تجربه»  برای اکران و نمایش آنها خرج می شود!

نمونه این رفتار به نحوی آشکار در جشنواره سی و ششم روی داد که با همه پنهان کاری مدیران سینمایی و ارایه تنها ۲۲ فیلم از تولیدات یک سال سینمای کشور، بازهم بدل به تابلویی از سینمای اروتیک شد.

اگر مدیران سینمایی تصور می کنند می توانند با بازی رسانه ای و پنهای کاری، مدیریت ده شصتی و داروغه ای بر سینمای ایران داشته باشند، بس در اشتباهند، امروز فهم و آگاهی در جامعه فزونی یافته و گسترش رسانه ها در کنار آرمانخواهی نسل جوان انقلابی فضایی بوجود آورده است که دیگر نمی توان با مدل های ناکارآمد مدیریت پستونشین، عرصه ای همچون سینما را که مبتنی بر فناوری های روز دنیاست مدیریت کرد!

فیلم هجوم؛ نامزد جایزه بخس همجنسگرایان جشنواره برلین

سازمان سینمایی باید تکلیف خود را با معاونت نظارت و ارزشیابی و شورای پروانه نمایش خویش مشخص کند که چگونه آثاری با محتوای همجنسگرایانه و یا ضدنظام از مجاری قانونی عبور کرده و مجوز اکران و نمایش می یابند و به عنوان خوراک فرهنگی به جامعه عرضه می شوند!؟

باید سازمان سینمایی و مدیران آن، نسبت خود را با نظام و انقلاب به صورت حقیقی مشخص نماید و صراحتا از سوء مدیریتی که منجر به چنین فضاحتی در همین مدت کوتاه حضور در مدیریت سینما شده، عذرخواهی نموده و نسبت به اصلاح فرآیندهایی که باعث چنین خروجی هایی شده است، اقدام عاجل نمایند.

موضوعی که اگر تحقق نیابد، صبر و سکوت آرمانخواهان انقلابی را به انتها خواهد رساند.

منبع: سینما پرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    در غفلت ارشاد یا چشم بستنش ؟ خیلی فرق دارن اینا با هم
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      1 1
      تا 1400 با ازادی های مدنی
    • محمد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      6 1
      باید ارگانهای امنیتی در این مورد بصورت ویژه ورود کنند چون این عملکردها مصداق بارز نفوذ میباشد.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    وزیر خواب نیست خودشو به خواب زده مثل تمام بدنه دولت که میخ ان ملت رو ذله کنند
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    82 9
    در دولت اصلاحات هم فرهنگمون به عقب برگشت در این دولت هم فرهنگ هم اقتصاد
  • علی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    57 4
    اصلاحات فکر می کنید چیو میخوان اصلاح کنن هر چیز ارزشی رو بی ارزش وسلام
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    38 13
    کسانی که این فیلم هارو میسازن لطفاً به من جواب بدن چرا انقدر از جامعه دور هستید؟! این مزخرفات چیه میسازید؟! چرا انقد تو توهم و خیالید؟ چرا مثل آدم کارتونو انجام نمیدید؟
  • US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    45 2
    غفلت؟ کدوم غفلت؟ مصوبه نانوشته و غیر رسمی دولته! از کانالهای غیر رسمی و خانه سینما سیگنال دادن که بسازن، و به وزارت کشور و نیروی انتظامی و ارشاد هم دستور دادن ممانعت نشه! آخه آقایون میخوان به خارجیها ثابت کنن که علیرغم اینکه دولت مصوبه رسمی لغو سند چشم انداز 2030 رو در اثر فشار صادر کرده، اما همچنان در عمل داره اجرا و ازش حمایت میکنه!
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    42 14
    صبر ما حدی دارد
    • US ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      8 1
      دیگه کی وقتشه؟ فکر نمیکنید همین الان هم برای لبریز شدن صبر خیلی دیر شده؟ حالا آدم میفهمه چرا ائمه هشدار میدادن نسبت به ترک امر به معروف و نهی از منکر!
    • رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      10 1
      "صبر ما حدی داره" برو بابا ... سی ساله هی دارید همین جمله رو میگید و هیچ غلطی هم نکردید...فقط زر مفت...
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    35 15
    خدا ازشون نگذره که فرهنگ ما رو به جای اینکه ارتقا دهند به اسفل السافلین می‌کشانند. می خواهند ما رو هم تا آخر قصه ای که کابوهای غرب رفتند و تو لجن می لولند برسانند. جنم دارید در باره پیشرفتهای علمی کشورمون فیلم بسازید. درباره جنایات کابو های آمریکا و خشونت های اونها. نکنه کمبود سوژه دارید!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    1 1
    دوستان توجه كنيد مدتيه قانون همجنس بازي به صورت دومينو در تمام كشورها داره تصويب ميشه و همه دارن قبولش ميكنن يعني يه روز هم ميرسن به ايران از اونجايي كه كار رسانه آماده سازي ذهن هاست نفوذي هاي وطني و خائنها كه در سينما هم هستن با ساختن اين فيلمها دارن آماده سازي ميكنن اسم نويسنده و كارگردانهاي اين فيلمها رو به خاطر داشته باشيد و فراموش نكنيد...
  • سهیل بشردوست DE ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    11 2
    بسیار عالی؛ جلوی آزادی فکر و فرهنگ را هیچ کس نمی تواند بگیرد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    0 0
    هرانسانی ازهمفکر وهم کردارخودش طبعا خوشش میاد=علی برکت الله -بمراتب ازدولت اصلاحات لجنترن
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    18 2
    یه زمانی خبر ازمایش موشک وپرتاب ماهواره میشنیدیم الان
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      2 1
      چشمتان کور. آنها که حامی پرتاب ماهواره ها بودند را منحرف نامیدید و رد صلاحیت کردید و اینها را تایید کردید.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    19 2
    وای به حال فرزندان ما
  • فرزاد IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 0
    به نظرم راه را دارند اشتباه می روند و جالب تنها رسانه ای که خوب داره انتقاد میکنه مشرقه.درود به بچه های فرهنگی مشرق . هم تحلیل های خوب و منطقی می زنن هم اخبار سایر رسانه هارو خوب پوشش میدن
  • حاتمی کیا GB ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 6
    همی چی آرومه بی کاری نداریم اعتیاد دروغه دموکراسی فراوون داریم حالا این بی کارا از چی فیلم میسازن همه ی فیلم ها رو بدن حاتمی کیا بسازه آخه توی این دنیا اون بهترین فیلم سازه مستند میسازه با محتوا میسازه بقیه به جز حاتمی کیا همگی قرازه
  • حامد GB ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 1
    من که نمیفهمم هجوم کجاش همجنس گرایانه هست. از ابتدا تا بخشی از فیلم تماشاگر این فریب رو میخوره که مقتول مشکل اخلاقی داشته و برای همین توسط رفقا به قتل رسیده اما هر چه فیلم به جلو میره میفهمییم قضیه چیز دیگه ای هست و اصلا ربطی به این مسئله نداره. این برداشت اشتباه جشنواره از این شاهکار فرمی شهرام مکری هست
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 0
    خدا دشمنان خودش رو ذلیل کنه امین
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 2
    واقعا فاجعه هست که در کشور اسلامی فیلم همجنسبازی ساخته بشه ...
  • رضا AE ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 1
    اگر دولت بخواد به این رویه ادامه بده ملت مومن تحمل نخواهد کرد
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 1
    کاملا در اشتباهید اگه فکر کنید از این قسم اتفاقات در این دولت اتفاقی یا سهل انگاری صورت میگیره
  • نصیر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    8 2
    بعد از حجاب موضوع بعدی همجنس گرایی هست همانطوری که در کشف حجاب هم خانه سینما و هنرمندان نفر اول بودن!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 1
    از خودشونه هورتکیه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 0
    دولت اصلاحات یعنی این.
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 0
    اینها خیلی خوب می دانند و خودشان زیرکانه این کارها را انجام می دهند و ما هم این طرف داد می زنیم از روی ندانم کاریست نه خیلی حساب شده حرکت می کنند که یک روز ما ها را کاملا خلع سلاح میکنند و در مقابل کار انجام شده قرار گیریم.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 1
    ارشاد معلوم هست دست کیه جایی نباید فیلتر شه فیلتر میشه جایی که باید...
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 1
    خیانت هایی که ....و دار و دسته منحوسش تا الان به کشور کردن، صد برابر خیانت بنی صدر بوده است. چرا نظام در برابر آن ساکت مانده است؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    2 1
    پیشنهاد می شود نمایندگان مجلس در قانونی نظارت بر سینما را از وزارت ارشاد به صدا و سیما وا گذار کنند. جالب است که تا وقتی در جشنواره برلین این اتفاق رخ نداده بود در زمان اکران کسی چیزی نفهمیده بود منظورم خبرگذاری هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس