کارلووی واری

ساختن دو فیلم غیرقانونی با پوششی غیرمتعارف در سال ۱۴۰۲ و حضور سال گذشته سینمای زیرزمینی ایران با فیلمی با مضمون همجنسبازانه در کارلووی‌واری نشان از ادامه ولنگاری این حوزه است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم «کارلو وی‌واری» در جمهوری چک روز شنبه ۱۷ تیر با اهدای دو جایزه به دو فیلم ایرانی به کار خود پایان داد. جایزه ویژه هیئت داوران این فستیوال به فیلم «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمی‌زاده رسید و جایزه بهترین کارگردانی را نیز بابک جلالی برای فیلم «فریمونت» از آن خود کرد.

حمایت جدی فستیوال جمهوری چک از فیلم‌های زیرزمینی در ایران/ چراغ سینمای همجنسبازانه داخلی در «کارلووی‌واری» روشن شد؟

کارویژه «کارلو وی‌واری» برای حمایت از یک فیلم همجنسگرایانه

این جشنواره از سال گذشته تمرکز خود را متوجه سینمای ایران کرد و به صورت جدی به سینمایی زیرزمینی ایران توجه ویژه‌ای دارد. سال ۱۴۰۱ در پنجاه و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری فیلم «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی موفق به دریافت گوی بلورین بهترین فیلم، در این رویداد سینمایی شد.

این فیلم دومین ساخته بلند فروغی بود و با تامین سرمایه از سوی یک کمپانی کانادایی در ایران به صورت زیرزمینی ساخته شد و توانست جایزه نقدی ۲۵ هزار دلاری این جشنواره را دریافت کند.

صدف فروغی علاوه‌بر نویسندگی و کارگردانی «تابستان با امید»، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز به‌همراه کیارش انوری و کریستینا پیووسان بر عهده داشته است.

این فیلم زیرزمینی بااستفاده از بازیگران مشهور ایرانی همچون لیلی رشیدی، مهدی قربانی، علیرضا کمالی در سکوت خبری در شمال ایران مقابل دوربین رفت. روایت این فیلم درباره یک شناگر جوان و مربی جوانش است که دارای تمایلات همجنسگرایانه‌ ای هستند.

حمایت جدی فستیوال جمهوری چک از فیلم‌های زیرزمینی در ایران/ چراغ سینمای همجنسبازانه داخلی در «کارلووی‌واری» روشن شد؟

شخصیت اصلی این فیلم امید (مهدی قربانی بازیگر ابد و یک روز و تنگه ابوقریب) پس از آنکه از مربی شنای خود ناامید می‌شود وارد رفاقتی با دومین مربی ‌اش می شود و رگه‌هایی از همجنسبازی در رابطه این دو نفر دیده می‌شود.

حمایت جدی فستیوال جمهوری چک از فیلم‌های زیرزمینی در ایران/ چراغ سینمای همجنسبازانه داخلی در «کارلووی‌واری» روشن شد؟

چرا تورهای خالی به تور کارلووی‌واری افتاد؟

سال گذشته صدف فروغی به صورت زیرزمینی وارد ایران شد و فیلم زیرزمینی خود را با عنوان «تابستان با امید» تولید کرد. امسال نیز فیلم «بهروز کرمی‌زاده» فیلمساز ایرانی مقیم آلمان با سرمایه‌گذاری یک کمپانی آلمانی وارد ایران شد و فیلم خود را با قواعد رایج سینمای زیرزمینی و بدون پوشش عرفی رایج تولید کرد.

«تورهای خالی» مانندفیلم «عصبانی نیستم » با الگویی کهنه شده به شیفتگی پسر جوانی نسبت به دختری ثروتمند می‌پردازد و القای مضامین سیاسی و تاکید روی فلج شدن اقتصاد کشور را در زیر متن این روایت کلیشه‌ای گنجانده است.

امیر (حمیدرضا عباسی ) به عنوان پیک موتوری شرکتی خصوصی در شهری ساحلی در شمال ایران کار می‌کند. او درآمد بسیار کمی دارد و صرفا می‌تواند هزینه‌های زندگی خودش را تامین کند و مادرش با تهیه و فروش خیارشور خانگی روزگار می‌گذارند. او شیفته نرگس (صدف عسگری ) دختر یک قناد است و و خانواده دختر از نظر اقتصادی زندگی ممتازتری دارند.

حمایت جدی فستیوال جمهوری چک از فیلم‌های زیرزمینی در ایران/ چراغ سینمای همجنسبازانه داخلی در «کارلووی‌واری» روشن شد؟

این دو مثل زوج فیلم «عصبانی نیستم» به دنبال فرصتی برای ازدواج با یکدیگر هستند و چون توانایی ازدواج با یکدیگر را ندارند مجبور هستند که رابطه خود را مخفی نگاه دارند تا اینکه نرگس دیگر نمی‌خواهد این رابطه ادامه پیدا کند و امیر باید شغلی پیدا کرده تا هزینه‌های یک زندگی مشترک را تامین کند. او وارد یک شغل پرمخاطره غیرقانونی می‌شود تا بتواند با دختر دلخواهش زندگی کند.

حمایت جدی فستیوال جمهوری چک از فیلم‌های زیرزمینی در ایران/ چراغ سینمای همجنسبازانه داخلی در «کارلووی‌واری» روشن شد؟

اگر نمایش خبرها در برادران لیلا متمرکز روی تحریم های بود در این فیلم همان الگو مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عمده پس زمینه خبری فیلم در چهارچوب تلویزیون متمرکز بر فشارهای مالی از طریق تحریم های اقتصادی است. فیلم با یک بیانیه سیاسی رادیکال علیه حاکمیت به پایان می‌رسد.

یکی از موضوعات فرامتنی این فیلم حضور صدف عسگری پس از «آیه‌ های زمینی» در جشنواره فیلم کن اخیر است . او در این فیلم یز نقش آفرینی کرده و با توجه به رفتار هنجارشکن این بازیگر سابق سینمای ایران مشخص است که رویکرد جشنواره کارلووی واری نیز همانند جشنواره های کن و برلین رویکردی کاملاً سیاسی علیه کشورمان است.

با تلاش عوامل این فیلم و کریم لک‌زاده و عوامل فیلم «ماده تاریک» در حاشیه جشنواره، هئیت داوران این فستیوال در بیانیه‌ای از آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ حمایت کردند.

ساختن دو فیلم غیرقانونی در ایران با پوششی غیرمتعارف در سال ۱۴۰۲ و حضور سال گذشته سینمای زیرزمینی با حمایت کمپانی‌های خارجی نشان می‌دهد، ولنگاری همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    30 0
    پولش را از کجا میارن؟
    • دکتر FR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      30 2
      از اقا زاده های اصلاح طلب که دیگر مانند دوران ۳۲ ساله سکولار بهایی ( و البته متاسفانه به کام اسلام) نمیتوانند بچاپند
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      34 2
      چجوری در کشوری فساد کنیم؟ یه راه آسون اینه که اول چنتا کارگردان درجه 3 و 4 زپرتی آس و پاس پیدا کنین. زن باشن بهتره. از اون نفهمای از خودراضی که "هر رو از بر" تشخیص نمیدن ولی داعیه پست مدرنیسم دارن حالا به این مادمازل کارگردان یه قلنبه دلار بدین تا بتونه با چنتا بازیگر بیدین بد تر از خودش قرارداد ببنده. خط اصلی سناریو رو شما باید مشخص کنین چون ناسلامتی این کارگردان مزدور سفارت شماست و با دلار شما داره فیلم پر میکنه! (نه اینکه فیلم میسازه. کار اینا همون فیلم پرکردنه). حالا همه چیز مهیاست. پس action! مشتی جفنگیات ضد دین و فرهنگ چندهزارساله توسط یه کودن میره جلوی دوربین. پیش پیش و ندید برای این یابو یه مجسمه "کره خر طلایی" بذارین کنار تا توی جشنواره بهش جایزه مزدوری بدین. به یکی دوتا از بازیگرای گاگول هم یه جایزه ای بدین هم محض خالی نبودن عریضه و هم برای ذوق مرگ شدنشون تا همچو طفلی شاد و مبتهج بشن که یه جشنواره خارجکی بهشون جایزه "خروس قندی طلا" داده. اما حالا وقتشه که به سیما سلیطه هم بگین یه داداردودوری راه بندازه و سروصدا بکنه.به همین سادگی درباره هر لجنی و هر کثافتی میتونین فیلم بسازین. [مشکل مملکت ما از بیشعوری کارگردان و بازیگر مزدور سفارتی گذشته. از بیدینی و بیشرفی و بی همه چیزی اونها هم گذشته. اینا علنا" شمشیر رو از رو بستن و "مزدور فعال و میدانی دشمن" هستن. مماشات تا کجا؟ آیا فردای قیامت میتونین تو صورت حضرت علی(ع) نگاه کنین و بگین که به این کثافتا تو کشور او اجازه فعالیت دادین؟]
    • ایرانیان IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      26 3
      از اموال بلکوه شده ایران توسط قوم لوط که به مریم ومصی و شازده هم میده
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      10 1
      قطعا پولشویی میکنن. هزینه ساخت فیلم بسیار بالاست هزینه شرکت در این تورنمنت های بین المللی از کجا و چگونه تامین میشود نیاز به بررسی بیشتر است نهادهای امنیتی حاکمیتی و فرهنگی کجان؟
    • مجتبی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 0
      با سلام به نظر من چه انهایی که از کشورهای دیگه پول میگیرند (مثل مسیح علینژاد و غیره ) که با پولی که از راه خیانت به دست می اورند زندگی خوبی بسازند به اصطلاح خودشون راحت زندگی کنند و چه انهایی که همیشه طرف قدرت هستند فقط دنبال منافع شخصی هستند و فقط کافیه احساس کنند طرف قدرت ضعیف شده به راحتی خیانت میکنند و برای حاکم جدید میشوند پشتیبان و دوباره بقیه را ملامت میکنند فرقی نبست کاش اینقدر تو کردارمون صداقت داشته باشیم که همیشه طرف حق را بگیریم نه طرف قدرت را چون قدرت نیازی به حمایت ی سری ادم مثل ماها نداره پس من اگر از حاکمیت دفاع میکنم اونم با حرفهای تند قطعا تو گفتارم صداقت ندارم والسلام.
    • کارگر IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      2 0
      بزرگترین لطف دولت دست برداشتن از سینمای دولتی ، جمع کردن بساط کلیه جشنواره های قارچ گونه بخصوص فجر است.اینگونه میلیاردها تومان صرفه جویی شده با کاهش عوارض و مالیاتهای صعودی فشار کمتری بر گرده مردم میاید.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    54 3
    گاو هم میدونه که جایزه خرس و پلنگ و الاغ طلا و نقره جشنواره های غربی به زباله های کارگردان های درجه 6 ایران سیاسی هست و ارزش کودگوسفندی رو نداره.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      4 10
      فقط یک جایزه معتبر است و کارگردان های خوب دارد .آن هم جایزه سیمرغ بلورین است و بقیه کشک است. نمی بینید کارگردانها چه دست و پایی میزنند که در جشنواره های ایران شرکت کنند؟؟ و ما میگوییم دیگه جا نداریم و ظرفیت پر است.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 0
      پناه بر خداوند یکتا ، یک نگاه به سینمای امروز دنیا بیاندازید از هر 100 فیلم مثلا حرفه ای ساخته شده شاید به اندازه 5 تا 10 فیلم قابل دیدن باشد بسیاری از آنها کپی های ناقص از فیلمهای گذشته است و بسیاری دیگر حرفی برای گفتن ندارند و خزعبلاتی میبافند و مثلا می سازند که اصلا قابل دیدن نیستند!!!!! متاسفانه هستند افراد ی که شاخص زندگیشان دنباله روی به هر قیمتی از هرچیز بی محتوا چه غربی و یا شرقی است نشات میگیرد!!!!! البته برای سلیقه های بی هویت و مرده متحرک شده هر چیزی قابل دیدن است !!! شاید شبیه برخی نقاشی پست مدرن آنها که هر چیزی را می کشند و برای آن به به و چه چه می کنند و آخرش معلوم میشود یک تصویر غیر اخلاقی از یک عمل دون شان انسان را کشیده و به قول خودشان هنر ساختار شکنانه ارائه کرده اند !!!! معنی ساختار شکنانه را هم نزد این قوم خود فرهیخته پندار میدانید؟!!! یعنی هر چیزی که از اخلاقیات انسانی دور شود و به سمت خباثت و تمایلات شیطانی تمایل پیدا کند!!!. پیرو هوای نفس هستند و بردگی شیطان را میکنند بی آنکه حتی در تمام عمر متوجه آن باشند . حتی بدون اینکه بفهمند معنای کارشان دلهایشان را تا کجا به تباهی و سیاهی میکشد. چه زمان متوجه خطایشان میشوند ؟!!!!. الله اعلم
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    30 0
    قبلا که تکنولوژی پیشرفت نکرده بود هر فعالیت زیر زمینی ضدفرهنگی به راحتی کشف و جلوگیری می شد الان با این همه پیشرفت عاجز از برخورد با این موارد هستن در ضمن این همون بازیگر فیلم دفاع مقدسی تنگه ابوغریب نبود؟
    • امیر IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      پول باشه
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    22 1
    هر دم از این باغ بری میرسد
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    28 2
    بله ولنگاری زیر سایه حمایت برخی مسولیین بیغیرت نفوذی حروم خور ادامه داره لعنت بهتون
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      4 6
      هدف سگای مریم وحشی فحش دادن به مسئولین هست. بقیه بهانه.
  • AE ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    23 2
    باید برای این افراد ممنوعیت زندگی در ایران در نظر گرفته شود
  • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    24 1
    واقعا” مایه تاسف است که این مطالب و فیلمهای اینچنین‌ توسط بازیگران خودمان و درکشور‌ خودمان تولید می‌شود و آنهم بیخ گوش مسئولین !!!!
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    7 24
    پاتو از گلوی سینمای ایران بردار به معیشت مردم بپرداز
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      12 2
      به معیشت بپردازه؟ چرا در برابر فهمیدن مقاومت می کنی آخه؟ چرا هر چیز بی ربطی رو بهم ربط میدین شما؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      6 2
      اونی که خطاب بهش گفتی «پاتو از گلوی سینمای ایران بردار به معیشت مردم بپرداز»، پاش روی گلوی سینمای کشور نیست، بلکه منحرفان جنسیِ بیشرف مثل همین کارگردان و امثالهم از سینما برای تبلیغ کثافتکاریِ خودشون و تبدیل کردن سایرین به قوم لوط استفاده می‌کنند. ضمناً گودرز و شقایق را هم به هم ربط نده. هرکسی مطلبی می‌نویسه، یکی مثل تو که معلوم نیست در عین بیکاری و بی‌پولی، هزینه نت را از کجا تأمین می‌کنه، میاد و دم از معیشت مردم می‌زنه! هر نکته به جای خویش نیکوست.
    • حجت IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 1
      باز یونجه یه یدتر از حیوون نرسید شروع به جفتک پرانی کردن
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    6 27
    باز یه فیلم جایزه گرفت ، حسادت افراد خاص برانگیخته شد
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      14 1
      به همجنسبازی حسادت کردیم؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      9 1
      باز یه عده در برابر فهمیدن مقاومت کردن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 0
      فکر نمی کنم به خاطر حسادت باشه کاربر محترم بیشتر به خاطر اوضاع فرهنگی جهانی مسئله فقط ایران نیست اپیدمی معضلات فرهنگی جهانیه و وضع خیلی خرابه و در حال سقوط و جلویش هم نمیشه گرفت داره میره ته دره اغلب رها کردن فرهنگ رو به خاطر این که اتومبیل پوسیده فرهنگ داره به سرعت ته دره میره و همه ناامید رهایش کردن و حتی میخوان بکل از بین بره چون پوسیده چیزی ازش نمونده یعنی نگهش هم داری زهوارش در رفته!
  • ایران قوی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    18 0
    پس این سازمان طویل و عریض فرهنگی کجاست .چرا در قبال این مسایل ۱.روشنگری ۲.مطالبه گری نمیکنه؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    22 5
    رگه هایی از همجنس بازی؟ همین اولش محکم و قاطع جلوی هر پر از فیوزی که داره توی تولید این فیلمهای کثافت، بازی میکنه بایستید فردا دیر این حجاب نیست که بگیم حالا درست میشه این پدیده لجن جا بیفته و قبحش ریخته بشه دیگه نمیشه جمعش کرد
  • حمیدرضا IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    10 1
    *** از آقای -- آلن دلون -- اسطوره و ستاره سالیان سینمای جهان در مورد همجنس بازی پرسیدند ..... ایشون با یک جواب کوتاه کاملا این بحث را رد میکنند و آنرا آسیب و رد می کنند ... اما ضمن تایید انعکاس خبری مشرق نیوز کاملا مستند و قابل اثبات هست از سال 1390 افرادی دارای سمت دانسته و ندانسته این موضوع را در داخل کشور پیش کشیده و آنرا هدف گذاری می کنند .... آیا از تحریم و یا کشاندن کشور به آشوب بالاتر وجود دارد که امروزه مشخص ست از داخل خط به بیرون داده میشود ؟؟ پس از آمدن احمد شهید در قالب بررسی حقوق بشر در ایران این موضوع هدف گذاری شد .
  • مجید IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    13 1
    سلام مسئولین فرهنگی در خواب عمیق هستند ، سربازان گمنام امام زمان باید به این موضوعات رسیدگی کنند تا بیش از این از کشور امام زمان (عج) سیاه نمایی به خارج از مرزها مخابره نشود .
  • یاور3 IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    13 1
    در این مورد، وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی باید پاسخگو باشند و هر کدام باید به وظایفشان درست عمل کنند. وزارت ارشاد برای ممنوع الکار کردن دائم بازیگرانی که هم از توبره می‌خورند و هم از آخور و در آخر هم جفتک‌پرانی می‌کنند، اقدام نماید. دستگاه قضایی باید علیه اینها اعلام جرم نماید و مجازات متناسب با جرم این‌ها در نظر گیرد. نهادهای امنیتی باید عناصر خودفروخته و دو تابعیتی پشت تهیه این فیلم‌ها را شناسایی و دستگیر نمایند و در نهایت وزارت امور خارجه به کشورهای متخاصم غربی که ید طولایی در حمایت از این گونه تحرکات فرهنگی و اجتماعی دارند و از سرویس‌های اطلاعاتی خود برای ضربه زدن به فرهنگ و امنیت اجتماعی کشورمان ضربه می‌زنند، هشدار دهد و برای ورود عناصر حامی این لجن‌پراکن‌ها، روادید سفر به ایران صادر نکند.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 1
    واقعا انقدر سخته که قانون بگذارید و اشد مجازات یعنی بستن حسابهای بانکی، مصادره اموال و جرایم نقدی شدید برای هرگونه هنجارشکنی، به ویژه حضور بازیگران در فیلم های ساختارشکن، بدون مجوز و غیر قانونی برای بازیگران و سلبریتیها بگذارید. واقعا سخته قانونی بگذارید که اگر من بعد خون از دماغ کسی توی یک آشوب و اغتشاش از جوانها بیاد، اونها یا خانواده هاشون برای دریافت غرامت میتوانند از سلبریتها به جرم تحریک و تشویش اذاهن عمومی شکایت کنند و اگر ثابت شد غرامت بگیرند. واقعا سخته برای جرائم فرزندان هنجارشکن زیر سن قانونی، قوانین بازدارنده و تنبیهی برای خانواده های آنها بگذارید... واقعا متاسفم
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      12 1
      عالی بود. عالی. راهکار هست. نمیخان اجراکنن و تو دهن این زباله ها بزنن. این کثافتا هم با پول غربی ها هی لجن تولید میکنن. کارگردان لجن. سناریو لجن. بازیگر لجن. نتیجه معلومه که چی میشه. دانشگاه هنر "لجن پاک کنی" لازم داره.
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      خب بعد انتخابات رو چکار بکنن؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    14 1
    با همت نفوذیهای وزارت بی ارشاد و کوشش بی دریغ عوامل و دست اندرکاران سینمای ایران با سرعت نور به سمت تولید محتوای پورن حرکت میکنیم دور نیست روزی که بخش مستند خانوادگی (پ.... )در قسمت خارج از مسابقه جشنواره بیحیایی ...ایجاد بشه چون اگه وارد قسمت مسابقه بشه در حق بقیه اراجیف ببخشید فیلمها اجحاف میشه
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    9 1
    این حجم از ولنگاری و ول کردن همه چی در سینما طبیعی است؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    6 1
    هر دم از این باغ بری می رسد مقابله با تهاجم فرهنگی مدیر پک دست پاک خور می خواهد
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 0
    ساخت فیلم زیر زمینی که کلی عوامل تولید و تجهیزات و منابع نیاز دارد چگونه بی سر و صدا انجام می شود و پایش به جشنواره ها باز می شود ؟ جایی که برای هر حرکتی مجوز و پروانه نیاز است کدام نهادها چشمان خود را بسته و زیر سیبیلی رد می کنند ؟
  • مصطفی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    13 1
    چشم قوه قضایه و دستگاه های نظارتی روشن
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    9 1
    متاسفانه شاهد برخورد های به موقع با عوامل فیلم های این چنینی و مقابله با آنها نیستیم.در موضوع حجاب هم در جامعه همین طور بوده و این همون پیچیدگی و تاخیر و کندی حکمرانی رو نشون میده که یقه کشور رو در بخش مدیریتی و اقتصاد و ساماندهی اقتصادی هم گرفته.
  • بلال خان IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 2
    چشم ما روشن من موندم این کشور در زمینه فرهنگی اینقدر بی صاحب در جواب بله چرا چون مسئولان ما مقهور و مبهوت و وحشت زده ی از فضای مجازی و رسانه هستن و در این جنگ شکست خوردن مشرق جان این رو هم حذف کن طبق روال گذشته تو یه کم آزادی نقد داشتی اونم به باد فنا دادی ما به تو هم امیدی نداریم
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 5
      مسدودی اینستاگرام فقط باعث بیکاری میلیونی شد و گرنه حرف بیگانگان و دشمنان از از هرطزیق دیگر به مخاطب مظلوم میرسد متاسفانه
  • سعید طوسی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    10 1
    بشدت باید با این فیلمهای همجنسبازانه برخورد کرد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 6
    تفریح گاه ها و پارک های تک جنسیتی بهشت هم جنس بازان است.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    9 1
    حالم بد شد. در زمونه ای زندگی میکنیم که بعضی ها از قوم لوط پست ترند!! فاعل شر از فعل شر بدتره. همجنس بازی فعل شر هست و سازندگان این فیلم ها فاعل شر هستند. و باز اگر خود این فیلم ها را فعل شر حساب کنیم، غربی هایی که به این فیلم ها جایزه می دهند فاعل شر خواهند بود. اونا دیگه چه جانورانی هستند! قوم لوط به مراتب نسبت به این غربی های کثیف زمان ما شرافت دارند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 1
    آخه این فیلمای درجه ۶ درپیت با فیلمبرداری صفر وکلی حال بد و بازیگرانی که مشهورترینش بازیگر درجه ۵ تلویزیونی بوده،واقعا چه ارزش هنری داره ؟؟! بجز اینکه فقط برای خوراک سیاسی قابلیت مصرف داره؟ ؟جمهوری چک برگشتی هم برای ما آدم شده...
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 5
    چرا به همه چیز گیر میدین؟
  • هادی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 2
    جمع کنید بابا!!! اگر قرار یه برخورد بود خیلی راحت میشد جلوی این کثافت کاریا رو گرفت.
  • وطن پرست DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 1
    خب چرا نمی رید از وزیر فرهنگ و ارشاد بپرسید؟
  • حمید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 1
    بدبخت این ایرانی هایی، که حالا خود غربی ها از سیستم خودشان بدشان می آید، عاشق آن شده اند.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 1
    اولا به جای واژه «همجنسبازانه» از عبارت «ضد اخلاقی» استفاده کنید بهتر است. ثانیا این روند نتیجه انفعال فرهنگی است. وقتی در برنامه هفتم فرهنگ نادیده گرفته میشود و وقتی مسئولان تمام توجهشان به اقتصاد است (که البته آن را هم نمیتوانند درست کنند) و متوجه نمیشوند ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی است، و وقتی از کار فرهنگی انتظار انتفاع مستقیم و سریع اقتصادی دارند و... نتیجه اش میشود تاختن منحرفین اخلاقی و ملحدان در عرصه های مختلف فرهنگی و از جمله سینما و تئاتر و ادبیات.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 1
    مسولان محترم واسه خودشون اسپند دود کنن مبادا چشم بخورن. یعنی انقدر مملکت بی در پیکر یکی نباید بزنه تو دهن اینها خیلی وضع سینما مملکت خوبه از این به بعد همجنس گرایی رو تبلیغ میکنن 🤮😈😈😈😈😈😈
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 2
    وزیر ارشاد و نهادهای امنیتی کجان پس؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 3
    دبگه اینستاگرام رو که بستین مگه مشکل فرهنگ کشور با مشدودی اینستاگرام و بیکاری هزاران نفر رفع نشد؟
  • شهروند IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    وقتی آقای خزاعی رییس سازمان سینمایی در جشنواره فجر با بغض گفت این جشنواره مال بچه های انقلابه و بعد هم اون هنرپیشه برنده سیمرغ خیلی ریلکس از بازیگرای حامی اغتشاشگرا حمایت کرد معلوم شد که از مدیران جدید سینمایی هم متاسفانه آبی برای سینمای جمهوری اسلامی گرم نمیشه و در روی همون پاشنه در حال چرخه.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 1
    همیشه بی بند و باری ها و زیر پا گذاشـتن اصول در دوره های ریاست جمهوری ا صولگرایان اتفاق افتاده است. از آنجاییکه مهر تأییدیه نظام به اصولگرایان خورده است و کسی نمی تواند آنها را متهم به زیر پا گذاشتن اصول اسلام و انقلاب کند به راحتی اصول بنیادین اسلام و انقلاب را زیر پا می گذارند و خطوط قرمز را رید می کنند. به علاوه تنها اصولگرایان می توانند نهادهای مردمی اسلامی و انقلابی و نهادهای رسمی مانند بسیج و سپاه و صدا و سیما و وزارت ارشاد را مهار کرده و جلوی اقدامات آنها در اصلاح کجی ها و انحرافات را بگیرند. یکی از دلایل این امر هم اینستکه از پروپاگاندای غرب و رسانه های آن بر علیه خود وحشت دارند و نمی خواهند کاری کنند که به اصطلاح صدای غربگرایان و پشتیبانان خارجی آنان در بیاید. به همین علت هم هست که تنها چند چرند مبتذل مانند عبدی و حجاریان و تاجزاده برای در هم کوبیدن گفتمان جمهوری اسلامی کفایت کرده و می کند. این موضوع دلیل اصلی سانسور کامنت هایی مانند این از طرف مشرق نیز هست.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 1
    چرا شلاق جریمه پولی حبس نمیشن مفسدان
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 1
    الان من باید چیکار کنم. از الان تلاش کنم تا چند سال دیگه وزیر ارشاد بشم بعد برم جلشون رو بگیرم. گفتنش به من چه فایده داره. این راهیه که کشورهای غربی به آخر خطش رسیدن و تمام فیلمها، سریالها و بازی های کامپیوتری بر این اساس شده. با سال 2000 یا حتی 2010 مقایسه کنید قشنگ میفهمید طی 20 سال چی شده. دولتهای غربی با پول و رسانه تبلیغ میکنن. کاریش هم نمیشه کرد.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    اینچنین اشخاص حق زندگی درایران ندارند همان،قوم لوط،خداوندمجازات،وزمین راازوجودشان پاک کرد.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    این جماعت با آشوب باعث تحریم شدن حالا ازش پول در میارن
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    جنگ فرهنگی ونبرد همه جانبه علیه فرهنگ ایرانی ونهدفقط اسلامی در جریان است و مدیران فرهنگی خوابن و وبی خیال
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    بسم الله. بعد از آشوب ز ز آ و همین جواب اندکی که غرب از ارادل و اوباش و منحرفین گرفت از خانه تکانی سرویسهای جاسوسی غرب در آلبانی و افشای انحرافات حاد جنسی در اردوگاههای فرقه توسط اعضاء در تلویزیونهای غرب معلوم بود تغییرکلی لباس اپوزیسیون از سلطنت و مجاهد ووو به گرگهای تنهای فاحشه و منحرفین مزلف بصورت جدی دنبال شده اردوگاه اشرف فلان هم همین کلوپهای سینمایی ووو سرمایه را هم از به اسم امثال مصی از مسیر دادگاه از اموال بلوکه شده تامین میکنن پاتوق هم باکو عمله تور هم بهایی .
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    سینمای ایران خانه ایی در جهنم زده تک تکشان بوی دوزخ میدن فیلم ها انحرافی، حرف های رکیک، ادبیات زهم و غریب که هیچ چیزش شبیه داستان زندگی مردم نیست بلکه داستان غم و غصه ها و عشق ها و نفرت ها و شکست های خود هنرپیشه ها، کارگردان ها و غیرو ست و گاه اعتقادات خودشان که بدرد مردم اغلب نمی خورد را فیلم می کنند انگار دارند آن را به فراموشخانه تبدیل می کنند!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    اگر روزی دشمن از تو تعریف کرد بدان چون در مسیر اویی از کو تعریف می کند نه این که تو خوبی نه این که تو کسی هستی و نه این که از تو خوشش آمده بلکه تو را تیری زهر آگین می خواهد بر پیکر تو!
  • حجت IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    خوب نکبت، تو که ایران و ایرانیو لجن مال می کنی، فکر می کنی از ناف لندنو پاریسین؟ آخه بدبخت شمام مو مشکی و چشم تیره هستید.
  • مهدی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    کسی نمیخواد برای عرصه ی فرهنگی کشور کاری بکنه؟
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    بازیگرای .. رو هیچ سازمانی ممنوع الکار نمیکنه؟ قوه قضائیه نباید بکشونتشون دادسرا توضیح بدن؟!
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    برای درست شدن همه اینها باید اول امریکا را از منطقه بندازیم بیرون یک یا علی بگیم امریکا را بندازیم بیرون خیلی از مشکلات حل می شود هم مشکلات اقتصادی و هم مشکلات فرهنگی
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    عروز مرزهای اخلاقی روتوی این سینمای فاسد جابجا میکنن ولی هم از تکان نمیخوره تا جوانهای بیچاره رواسیروگرفتارخزعبلات واراجیف نخ نمای اونورابی بکنن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    یک روش جلوگیری از ساخت همچین آثاری ممنوع الفعالیت ، ممنوع الخروج و ممنوع المعامله کردن کلیه کسانی است که در چنین فیلمهایی فعالیت کردن . از لیلی رشیدی و مهدی قربانی شروع کنید تا برسید به تدارکات و امثالهم
  • حامد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    حضرت عباسی اگه صددرصد از این داستان که گفتید مطمئنید که مثلا موضوع کثافت کاریه،بخدا خون کارگردانش حلاله
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    خدا لعنتشون کنه،خدا لعنتشون کنه.پس فطرت
  • امیر IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    تازه فهمیدین مملکت صاحاب نداره؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    بعد از انقلاب زنان ولنگار و بیحجاب، انقلاب بعدی ماله مردان منحرف و همجنس بازان است...
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 0
    یه مشت آدم بی خانواده با عقده درونی فراوان میشن بازیگر برای خالی کردن این عقده از هیچ کثافتکاری دریغ نمیکنن یه عده بیسواد هم که قوه تحلیل ندارن شدن طرفدار اونها. هرسال جشنواره کن فستیوال این ارازل و اوباشه که خودشون هم میدونن هیچ گهی نیستن اما ادای آدمای فهمیده رو درمیارن بجای اینکه علم عالم مفاخر بشرباشه این مزبله ها شدن مفاخر
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    زیرزمینی میان ایران فیلم زیرزمینی میسازن هیچ کس خبر نمیشه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس