شهید سعید قهاری سعید

حاج سعید همیشه کمک‌حال من بود. وقتی ناراحتی در من می‌دید، با مدیریت درست من را آرام می‌کرد و دلداری‌ام می‌داد. گاهی وقت‌ها بینمان همانند زن و شوهرهای دیگر بحثی می‌شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،«فرحناز رسولی» بانوی مبارز و خستگی‌ناپذیر، همسر سردار شهید «سعید رسولی» طی سخنانی کوتاه از روحیات اخلاقی خوب آن شهید گفت و عنوان کرد: من در تمام مدت زندگی با حاج سعید تماماً خوبی دیدم و با خوبی‌های او راه درست زندگی را پیدا کردم... به بهانه سالروز شهادت سردار قهرمان و نام‌آور سپاه پاسداران، شهید «سعید قهاری» بر آن شدیم تا از زبان همسر شهید، چکیده‌ای از خصلت‌های خوب این شهید بزرگوار را برایتان بازگو کنیم، لذا وقتی قرار است زندگی شهیدی را روایت کنید باید سراغ آن‌ کسی بروید که بیشترین انس و آشنایی را با او داشته است.

درباره شهید سردار سعید قهاری بیشتر بخوانیم:

سردار «سعید قهاری‌سعید»؛ شهید شاخص استان همدان

«سرباز پا به پوتین» و نامه‌ای برای رهبر انقلاب

کتاب «از چشمها» شهید قهاری را معرفی می‌کند

روایت خواهر شهید از پوتین‌های پر از خون

عکس/ دعای یک شهیدِ خجالتی

حاج سعید اصالتاً همدانی بود، اما بدلیل انجام ماموریت و نیاز سپاه به ایشان در مناطق کرمانشاه و کردستان، وی در سال 61 به سمت فرماندهی سپاه سنقر منصوب شد. در آن زمان شهید بزرگوار فرمانده سپاه شهر ما بود که با معرفی یکی از دوستان پدرم، برای خواستگاری‌ام آمد و در چند مرحله رفت و آمد ازدواج ما صورت گرفت و در 19 دی‌ماه سال 1363 به عقد هم درآمدیم.

در اخلاق و اعتقاد ممتاز بود

شهید بزرگوار از نظر اخلاقی، اعتقادی، صبوری و متانت ممتاز بود. اگر بگویم ایشان خصلت‌های خوب بسیاری داشتند غلو نکرده‌ام. شجاعت و ایثارگری ایشان بی‌نهایت بود. از نظر عبادی نه تنها واجبات را انجام می‌داد، بلکه با حجم زیاد کار خود سعی می‌کرد مستحبات را نیز انجام دهد.

شهید «سعید قهاری» در کنار شهید حاج احمد کاظمی

دوستان و همکاران حاج سعید بر عرائض بنده صحه می‌گذارند. آنها شهید عزیز را فردی شجاع و صبور و آرام می‌شناسند. در کارها بدرستی تصمیم می‌گرفت و اهل مشورت بود. حاج سعید هیچ وقت مشکلات محل کار و یا خستگی‌اش را به خانه نمی‌آورد. حتی اگر سوالی کرده باشم که چرا ناراحتی، ایشان می‌گفت که من فقط یک کمی خسته‌ام، کمی استراحت کنم سرحال می‌آیم. بلافاصله بعد از این که استراحت می‌کرد، سر حال می‌شد و هیچ چیزی از دغدغه کاری و مشکلات کاری‌اش را مطرح نمی‌کرد.

در کنار اینکه مسئولیت خطیری در جهت امنیت منطقه داشت و مشکلات زیاد کاری، اما هچ وقت برای خانواده از رفاه و رسیدگی به مسائل خانوادگی کم نمی‌گذاشت و یک مرد واقعی بود. حتی الامکان سعی می‌کرد که در ماه برای ما یک تفریح در نظر بگیرد.

علاقه خانواده‌های معظم شهدا به سردار شهید

من به جهت اینکه بسیار علاقه‌مند به سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان بودم، تا جایی که مقدور بود همراه حاج سعید در این سرکشی‌ها حضور پیدا می‌کردم. بیشتر تفریح من در این سرکشی‌ها بود. علاقه خانواده‌های معظم شهدا را وقتی به حاج سعید می‌دیدم، به خودم می‌بالیدم و به داشتن چنین مردی افتخار می‌کردم و می‌کنم.

حاج سعید همیشه کمک‌حال من بود. وقتی ناراحتی در من می‌دید، با مدیریت درست من را آرام می‌کرد و دلداری‌ام می‌داد. گاهی وقت‌ها بینمان همانند زن و شوهرهای دیگر بحثی می‌شد. اگر شهید بزرگوار در این بحث‌ها قصوری داشت، خاضعانه و بدون منت عذرخواهی می‌کرد و انگار نه انگار بحثی بین‌مان پیش آمده بود.

شهید «سعید قهاری»

از حاج سعید به ندرت خشم می‌دیدم. از موضوعی اگر عصبانی می‌شد، سریع با ذکر و صلوات خود را آرام می‌کرد و عصبانیتش خاموش می‌شد. بسیار آدم رئوف و مهربانی بود. همیشه در هرکاری گذشت می‌کرد و غرور نداشت. عذرخواهی را شرم نمی‌دانست و سریعاً می‌گفت من را حلال کن...

 خوبی‌های او راه درست زندگی را به من نشان داد

هرچه از خصلت‌های خوب شهید برایتان بازگو کنم، باز جا دارد تا در این‌باره حرف بزنم. من در تمام مدت زندگی با حاج سعید تماماً خوبی دیدم و با خوبی‌های او راه درست زندگی را پیدا کردم.

* سردار شهید «سعید قهاری» فرزند حسین‌علی متولد پنجم فروردین‌ماه ۱۳۳۱ در روستای «چنارعلیا»ی شهرستان اسدآباد از توابع استان همدان به دنیا آمد. این شهید بزرگوار در سمت فرماندهی لشکر ۳ نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا (ع) در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۵ در ارومیه و در ارتفاعات «جهنم دره» مرز بین ایران و ترکیه در درگیری با اشرار و گروهک پژاک همراه با ۱۴ تن دیگر از پاسداران دعوت حق را لبیک گفت و به درجه شهادت نائل آمد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس