کتابی درباره شهید سردار حاج سعید قهاری از سوی انتشارات روایت فتح و در قالب مجموعه «از چشمها» منتشر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید میثم (مهرداد) موسویان در گفت‌وگو با ایبنا از پایان یافتن کار نگارش کتابی درباره «حاج سعید قهاری» خبر داد و گفت: این کتاب در مجموعه «از چشمها» منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که کتاب شهید قهاری، شامل 10 داستان کوتاه بر محور خاطرات اوست، گفت: کار نوشتن این خاطرات، بر اساس اسناد و مصاحبه‌هایی که از سوی انتشارات روایت فتح در اختیارم قرار گرفته بود انجام شد. این مصاحبه‌ها با دوستان، همرزمان و خانواده وی انجام شده است.
کتاب «از چشمها» شهید قهاری را معرفی می‌‌کند
موسویان ادامه داد: پیشنهاد نوشتن این کتاب خرداد امسال از سوی انتشارات روایت فتح به من ارائه شد و من این کتاب را در هفته‌های ابتدایی مهرماه در اختیار این موسسه قرار دادم.

به گفته وی، شهید سعید قهاری در اوایل انقلاب نقش مهمی در مبارزه با گروهک کومله در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب اسلامی در منطقه کردستان ایفا کرد و از پاسداران محبوب مردم شهر همدان بود.

درباره شهید سعید قهاری:
 
 

سعید قهاری متولد پنجم فروردین 1331 در روستای چنار علیا در اسدآباد همدان بود که در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت. وی همزمان که مشغول خدمت سربازی بود، در تظاهرات‌ علیه حکومت پهلوی شرکت می‌کرد و با پیروزی انقلاب 1357 از نخستین پاسدارانی بود که در سال 1358 به سپاه پیوست و فرمانده بسیج همدان شد.

فرماندهی بسیج همدان، جانشینی فرماندهی سپاه همدان، فرماندهی سپاه نهاوند، فرماندهی سپاه در سنقر، جانشینی تیپ انصارالرسول(ص)، قائم‌مقامی قرارگاه شهید شهرامفر در سنندج در شاخ شمیران و اورامانات، فرماندهی قرارگاه شهید کاوه در بانه، فرماندهی ارشد یزد و تیپ مستقل الغدیر و فرماندهی لشکر 3 نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا(ع) و نیز شرکت در عملیات والفجر 10 از جمله مسئولیت‌ها و اقدام‌های وی تا زمان شهادت بود.

این فرمانده محبوب شهر همدان، هشتم اسفند 1385 توسط گروهک پژاک (شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان ترکیه PKK) به مقام شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس