کد خبر 831795
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
فیلم/ خطر محصولات تراریخته برای سلامت جامعه

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تشکیل پرونده در کمیسیون برای محصولات تراریخته خبر داد و گفت: بزودی گزارش این پرونده در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

به گزارش مشرق، محصولات تراریخته در کشورمان منتقدان و طرفداران مختلفی دارد که همین موضوع سبب شده تا روایت‌های مختلفی از صحت و سلامت این محصولات در فضای مجازی ارائه شود. در همین راستا گفته می‌شود که قرار است کمیسیون اصل 90 بر پرونده محصولات تراریخته ورود پیدا کند.

در همین رابطه، «داود محمدی» نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص محصولات تراریخته گزارش ها و شکایاتی به کمیسیون اصل 90 مجلس رسیده گفت: قانون مصوب مجلس در رابطه با محصولات تراریخته به درستی اجرا نشد و در گزارشات و شکایات مطرح شده آمده که قانون مذکور بطور دقیق اجرا نمی شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:‌

چین واردات ذرت تراریخته از آمریکا را ممنوع کرد

ابتلا به سرطان به‌دلیل مجاورت با زمین‌های کشت تراریخته +فیلم

فیلم/ محصولات تراریخته چیست؟

ترفند کثیف تاجران تراریخته برای بی‌خطرنشان دادن این محصولات + فیلم

وی افزود: گرچه واردات محصولات تراریخته ممنوع نیست اما طبق قانون باید این محصولات کنترل و از ورود محصولات مضر جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: برخی از این محصولات برای سلامتی افراد مضر است اما متاسفانه از ورد آنها جلوگیری نمی شود.

محمدی گفت: کمیسیون برای بررسی گزارشات و شکایات مذکور به این مساله ورود کرده و تا کنون چندین جلسه روی این موضوع بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای بررسی پرونده محصولات تراریخته از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، وزارت بهداشت و درمان و مرکز پژوهشهای مجلس دعوت به عمل آمده، افزود: ما در کمیسیون نظرات مختلف را جمع آوری کردیم و با توجه به نظر کارشناسی کمیسیون قرار است گزارشی تهیه و بعد از تصویب در کمیسیون در صحن مجلس قرائت شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه بعد از بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس با تشکیل جلسات کمیسیون، گزارش مذکور را نهایی خواهیم کرد، افزود: نظر ما بر این است که از ورود محصولات تراریخته که برای سلامتی مردم مضر است باید جلوگیری و دستگاههای مسئول باید وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    لطفا نمایندگان به فکر سلامت مردم باشن و نزارن با واردات محصولات تراریخته کمپانی های صهیونیستی که برای جیب کاسبان تراریخته فقط سود دارد سلامت مردم به خطر بیفتد ! در ماجرای جاسوس سید امامی هم شاهد بودیم که یکی از پروژه های این تیم جاسوسی تبلیغ و گسترش تراریخته در ایران و تضعیف کشاورزی بومی بوده است .
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    تراریخته = بیماری و سرطان و نازایی و بدبختی
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    0 0
    فقط کاسبان تراریخته از تراریخته سود می برن و مردم جز به خطر افتادن سلامتیشون سودی نمی برن
  • پویا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    0 0
    بانی اصلی ترویج محصولات تراریخته چه موقع قراره بازداشت بشه
  • مهماندار هواپیما GB ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    0 0
    حامی و وارد کننده تراریخنه هم جاسوس هستند باید پیگیری شود تا دیر نشده برای نابودی ایرانی طراحی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس