کد خبر 830574
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال کشورمان در روز قهرمانی در مسابقات آسیا را تکرار کرد که باز هم شاهد کمبودها و مشکلات اولیه‌ در اردوی تیم ملی بودیم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یکشنبه) برای دوازدهمین‌ بار موفق به کسب مقام قهرمانی آسیا در چین تایپه شد. شاید تفاوتی که قهرمانی تیم ملی در این دوره با ادوار گذشته داشت،‌ قدرت و فاصله زیاد تیم کشورمان با رقبای خود بود. تیمی که تمام حریفان را با اختلاف زیاد شکست داد و این امید را نزد تمام فوتسال دوستان زنده کرد که بار دیگر در جام جهانی 2020 شاهد درخشش این تیم خواهیم بود. با این حال باز هم در کنار درخشش فوتسالی‌ها کمبودهای زیادی به چشم می‌خورد که به گفته بسیاری از اعضای تیم ملی بیشتر از تمام چیزها، نبود غذای مناسب ملی‌پوشان را آزار می‌داد. 

اینکه پیش از اعزام تیم ملی به چین‌تایپه محل برگزاری جام ملتهای فوتسال آسیا کاملاً روشن بود که غذا در این کشور باب میل بازیکنان ایران نخواهد بود،‌ مشخص است، اما اینکه چرا برای این موضوع ساده فکری نشد، مشخص نیست. مسئولان فدراسیون به راحتی می‌توانستند با اعزام یک آشپز این موضوع را حل کنند و باعث وجود این همه مشکل برای ملی‌پوشان نشوند تا جایی که ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی بگوید که یک تماشاگر برایشان غذا می‌آورد.

علاوه بر بحث آشپز،‌ مشکل مترجم تیم ملی هم در نوع خود جالب بود. جایی که عباس ترابیان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کار ترجمه ملی‌پوشان را انجام می‌داد. یعنی فدراسیون فوتبال نمی‌توانست یک مترجم همراه تیم بفرستد تا شأن رئیس کمیته فوتسال تا حد مترجمی بازیکنان پایین نیاید؟ اصلاً چرا ترابیان چنین کاری را قبول کرده است؟ شاید فدراسیون‌نشین‌ها در جواب بگویند مشکلات مالی دلیل عدم اعزام مترجم بود اما آنها باید به این سؤال پاسخ دهند که اگر اینگونه است چرا غلامعلی هنرپیشه رئیس هیئت فوتبال استان فارس با تیم به این سفر رفت؟ همان فردی که ناظم‌الشریعه درباره  او گفته بود: «قطعا رفتن هنرپیشه ربطی به مسائل فنی ندارد شاید خواسته‌اند یک حالی به او بدهند!»

سومین ایراد هم همان مشکل لاینحل فدراسیون فوتبال یعنی پوشاک است. تیم ملی فوتسال به جای اینکه مانند تمام تیم‌های فوتسال از البسه تیم فوتبال آن کشور استفاده کند،‌ با یک برند دیگر عازم مسابقات شد. به طور مثال تیم ژاپن دقیقاً با همان البسه‌ای در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا شرکت کرده بود که تیم فوتبال این کشور قرار است در جام جهانی فوتبال استفاده کند. 

به طور حتم نسلی که در تیم ملی فوتسال ما حضور دارند، یکی از نسل‌های طلایی این رشته هستند و می‌توانند اتفاقات خوب زیادی را در آینده رقم بزنند، اما به شرطی که فدراسیون فوتبال اعزام رئیس هیئت فوتبال یک استان را بر اعزام آشپز به یک مسابقات ترجیح ندهد یا حداقل تبعیض بین فوتبال و فوتسال در نوع البسه وجود نداشته باشد. 

تیم ملی فوتسال که در جام جهانی 2016 سوم شده برای اینکه بتواند در سال 2020 از این عنوان خود دفاع کند یا حتی در سکویی بهتر قرار بگیرد نیاز به حمایت دارد؛ حمایتی همه‌جانبه که باید از سوی فدراسیون فوتبال انجام شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس