کد خبر 830036
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
جنگنده

واکنش‌ها به ساقط شدن جنگنده اسرائیل ادامه دارد و برخی از نمایش احیای قدرت سوریه، برخی از به باد رفتن ابهت اسرائیل و برخی از لزوم مداخله روسیه برای ترغیب ایران به خویشتن‌داری سخن می‌گویند.

به گزارش مشرق، امروز صبح یک فروند جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به خاک سوریه، با شلیک پدافند ارتش این کشور ساقط شد و آتشش تنور اخبار خاورمیانه را داغ کرد.

این پاسخ قاطع ارتش سوریه به یکی از نیروهای هوایی مدرن خاورمیانه که پشتیبانی تمام و کمال اسلحه‌سازهای غربی را در اختیار دارد، موجی از واکنش‌ها را در مطبوعات برانگیخت.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، با داشتن ناوگانی از جنگنده‌های اف-15 و اف-16 و تبدیل شدن به تنها دارنده جنگنده رادارگریز اف-35 در منطقه، خود را یکی از قدرت‌های هوایی منطقه می‌داند.

سوریه خیلی وقت بود که هشدار می‌داد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به خویشتنداری طولانی‌مدت ارتش سوریه در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مواضع محور مقاومت در خاک این کشور اشاره کرده و نوشته که شدیدترین هشدار دولت سوریه، هفته گذشته و در پی بمباران یک انبار تسلیحات در نزدیکی دمشق صادر شد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه حزب الله لبنان در پی سرنگونی جنگنده اسرائیل

پیامدهای سقوط جنگنده رژیم صهیونیستی

هاآرتص با اشاره به تمام شدن صبر سوری‌ها و عملی کردن تهدیدات، تحلیل جالب‌تری هم از این پاسخ پدافندی داشته و نوشته: «این حمله نشان داد که سوریه قدرت خود را بازیافته است.»

هاآرتص در توضیح دلائل منطقی برای داشتن چنین تفسیری، به شلیک قبلی سامانه پدافندی سوریه به جنگنده‌های اسرائیلی اشاره کرده و نوشته که آن حمله در ماه مارس 2017 و در شهر پالمیرا انجام شد؛ درست در همان روزهای پس از بازپس‌گیری استان حلب.

حیثیت اسرائیل به باد رفت

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز هم نظر مشابهی در این خصوص دارد با این تفاوت که به جای پرداختن به قدرت احیاء شده سوریه به غرور له‌شده صهیونیست‌ها پرداخته است.

نیویورک‌تایمز ابتدا نوشته که این حادثه اولین مورد شاخص از درگیری اسرائیل با نیروهای ایرانی مستقر در بلندی‌های جولان و اولین مورد از سقوط یک جنگنده اسرائیلی در اثر «آتش دشمن» از اوایل دهه 80 میلادی تاکنون است.

این روزنامه آمریکایی در تحلیل اثرات آتشی که از لاشه سوزان این جنگنده به خرمن ابهت صهیونیست‌ها افتاده نوشته: «سقوط این جت جنگنده ضربه‌ای سنگین به حیثیت اسرائیل بود و نشانه تغییری عمده در مسیری بود که اسرائیل سال‌ها می‌رفت و با داشتن معافیت نسبی ازمجازات، به اهداف خود در سوریه حمله می‌کرد.»

طوفان به پا شده است

«آرون دیوید میلر» تحلیل‌گر سی‌ان‌ان هم در صفحه توئیتری خود با ارائه تعریفی مختصر و البته شفاف از حال و روز فعلی اسرائیل نوشته: «نمی‌گویم که در لبه پرتگاه جنگ ایستاده‌ایم اما یک طوفان کامل در حال شکل گرفتن است.»

میلر در ادامه نوشته: «ایران (سلاح‌هایش را) آزمایش می‌کند؛ توان پدافند هوایی سوریه در حال تقویت است؛ با سقوط اف-16 به حیثیت اسرائیل ضربه وارد شد و روسیه هم منفعل است.»

روسیه جلوی جنگ با ایران را بگیرد

«ناچمان شای» از اعضای کنست رژیم صهیونیستی اما بنظر می‌رسد که با میلر هم‌نظر نیست و فوراً با صدور بیانیه‌ای خواستار جلوگیری از رویارویی نظامی فرزندان شهرک‌نشینان با ایران شد.

در این بیانیه آمده که «رویارویی نظامی با ایران قابل پیش‌گیری است» و اسرائیل باید از «اهرم‌های بین‌المللی» مانند آمریکا و روسیه برای ترسیم خطوط قرمز در برابر پیش‌روی نظامیان ایران در سوریه استفاده کند.

این درخواست ناچمان شای، خیلی هم مورد بی‌توجهی قرار نگرفته است.

نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته که رژیم صهیونیستی از روسیه خواسته که وارد ماجرا شود و از تشدید بیشتر بحران جلوگیری کند. این منابع گفته‌اند که اسرائیل درخواست مشابهی هم از آمریکا کرده است.

شایان ذکر است که ایران هر گونه دخالت مستقیم در سقوط این جنگنده اسرائیلی را رد کرده و حتی یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، در پاسخ به ادعاهای صهیونیست‌ها گفته ایران پاسخی برای ادعای یک رژیم دروغ‌گو ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهماندار هواپیما GB ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    87 5
    بهترین زمان برای روحانی که غرب را تهدید کنه اگر برجام را کامل اجرا نکنید ممکن است اسراییل را در تاریخ پیدا کنید
    • محمدحسن IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      28 4
      یک درصد فکر کن روحانی به این فکر بیفته خاطر غربی ها ناراحت کنه!
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      68 2
      مرگ بر اسرائیل
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      209 3
      مثبت دادم اشتباهی چون چه بخواهید چه نخواهید این رژیم منحوس رو به نابودی می رود . واین وعده الهی است که جایی برای ستمگران در روی زمین نیست و سرانجام مستضعفان حاکم مطلق زمین خواهند بود.ودرضمن ازادی فلسطین از شر این موجودات خونخوار و کودک کش یکی از پایه های اعتقادی انقلابه که به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست.
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    10 2
    من فقط میخواهم این حرفم رو به گوش تمام جهانیان برسد: چه بخواهید و چه نخواهید در نهایت پیروز میدان در منطقه خاورمیانه دلیر مردان و زنان محور مقاومت است.انشاالله
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      0 0
      آره بعد از مدت ها حمله و کوبیده شدن مقامت بالاخره یه جنگنده زدن اونم روسیه زده پولشو گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس