کد خبر 830031
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
بافت فرسوده

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از 30 درصد مدارس فرسوده در کشور داریم که در برنامه تخریب و بازسازی قرار دارند.

به گزارش مشرق، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از 30 درصد مدارس فرسوده در کشور داریم که در برنامه تخریب و بازسازی قرار دارند.


سیدهدایت‌اله هاشمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه مراسم کلنگ زنی آموزشگاه 12 کلاسه شهید آخوندزاده نوقاب گناباد با بیان این مطلب اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال بیش از 470 پروژه با 1809 کلاس درس و زیربنای 238 هزار و 589 مترمربع با اعتباری بالغ بر 238 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. از این تعداد 96 پروژه آن دولتی، 183 پروژه مردمی، 185 پروژه مشارکتی، 37 پروژه تخریب و 9 پروژه نیز مقاوم‌سازی بوده است.

وی ادامه داد: از 22 بهمن تا پایان سال 96 نیز 212 پروژه در کشور با 828 کلاس درس و زیربنای 117 هزار و 497 مترمربع نیز تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات نوسازی بافت های فرسوده



تخصیص 65 درصد اعتبارات مشارکتی در کشور


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: در سال 96 حدود 65 درصد اعتبارات مشارکتی تخصیص پیدا کرده و امیدواریم باقی آنها نیز محقق شود تا بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم.

هاشمی‌نسب، اولویت سازمان نوسازی مدارس را در سال 97 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و تصریح کرد: خراسان رضوی با داشتن 350 پروژه بیشتر پروژه مشارکتی را در کشور داشته است.

وی افزود: مردم و خیرینی که در ساخت این بناهای ماندگار شریک می‌شوند هدف اصلی شان اعتلای فرهنگ، پیشرفت و توسعه کشور است، ضمن اینکه با پیگیری خوب نمایندگان مجلس، قرار است اعتبارات این سازمان افزایش پیدا کند که با این کار بیشتر می‌توانیم روی پروژه‌های مشارکتی کار کنیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: اعتباراتی برای مدارسی که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آسیب جزئی دیده بود ارسال شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است، ضمن اینکه حدود 250 کانکس پیش ساخته نیز منتقل و دانش آموزان در آنجا اسکان داده شدند. 78 مدرسه نیز که آسیب دیده هستند در فهرست مدارس تخریبی بوده و به کمک خیرین و بنیادهای برکت و علوی و همچنین ستاد فرامین امام(ره) کار ساخت آن‌ها آغاز شده و در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس