حاجی بابایی

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: از اعتبار 16 هزار میلیارد تومانی سال 97، مبلغ 7500 میلیارد تومان از محل اوراق است که اگر ادامه پیدا کند کشور را اوراق می‌کند.

به گزارش مشرق، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در همدان از سرنوشت طرح بیمه سلامت و همچنین استفاده از اوراق مشارکت در تامین بودجه سال 97 سخن گفت. وی همچنین از ارائه آمارهای غلط درباره موارد کلان کشور از جمله بی کاری انتقاد کرد و گفت در جایی نرخ بیکاری همدان را مساوی با شهر پاریس فرانسه عنوان کرده اند!

حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در جمع کارکنان بیمه سلامت همدان با بیان اینکه باید همیشه در مسیر پیشرفت کشور گام برداشت، اظهار کرد: وجود برخی ضعف‌ها در داخل کشور را تایید می‌کنم اما حل آن میسر نمی‌شود مگر مدیران ما در کنار تخصص، تجربه لازم را در حوزه کاری خود داشته باشند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

دلایل رد کلیات بودجه ۹۷

طرح ۱۱ نکته کلیدی درباره لایحه بودجه سال ۹۷

حاجی‌بابایی: مدیران! زمان محدود است، فرصت‌سازی کنیم

وی با بیان اینکه تجربه در کنار تخصص می تواند موثر واقع شود، گفت: مدیر باید هنر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حداکثر کارایی و بهره‌وری را در سازمان خود ایجاد کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت انسانی برای پیشرفت کشور، گفت: باید برای این مهم با برنامه و نقشه راه پیش رفت.

وی ادامه داد: در کشورهایی که ادعای پیشرفت دارند، صد سال کار کردند تا به نقطه پایدار رسیدند، ما در کشور 39 سال در تمام زمینه‌ها رشد کردیم بنابراین با برنامه مناسب می‌توانیم به توسعه پیش‌بینی شده برسیم.

حاجی‌بابایی آمار استفاده‌کنندگان از بیمه در همدان را یک‌میلیون و 973 نفر به نقل از مسئولان مربوط اعلام کرد و گفت: البته در برخی موارد همپوشانی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: در سال 96 استان همدان 390 میلیارد تومان اعتبار بخش سلامت همدان بوده که در نگاه خوشبینانه اگر در 40 ضرب شود، در کشور 16 هزار میلیارد تومان خرج بیمه سلامت می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در مجلس خیلی تلاش کردیم بتوانیم این مبلغ را در 9 ثابت نگه داریم زیرا در لایحه بودجه پنج درصد کمتر از 96 پیش‌بینی شده بود.

وی گفت: از اعتبار 16 هزار میلیارد تومانی سال 97، مبلغ 7500 میلیارد تومان از محل اوراق است که اگر ادامه پیدا کند کشور را اوراق می‌کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم تاکید کرد: در سال آینده بودجه سلامت همدان 400 میلیارد تومان خواهد بود، اما باید در نظر داشت که 60 هزار میلیارد تومان اوراق قرار است سال 97 صادر شود، برای 97 بیش از 30 هزار میلیارد اوراق سال قبل است.

وی با اشاره به این که کار از حیطه تکیه بر اعتبارات باید به سوی بهینه‌سازی و بهره‌وری بالا هدایت شود، معجزه همدان را اعلام آمار یک‌میلیون و 30 هزار نفری برشمرد و گفت: در حالی که آمار همدان یک میلیون و 830 هزار نفر است و نادیده گرفتن 100 هزار نفر، یعنی این که اینها تعداد در کنار سفره اعتبار بقیه نشسته‌اند و از سهم آنها می‌خورند در صورتی که خودشان در  اعتبارات سالانه سهیم هستند.

حاجی‌بابایی بیان کرد: این یعنی یک بیستم اعتبار همدان به خاطر این موضوع از دست رفته است، زیرا زمانی که در مجلس بودجه تقسیم کنیم این آمار بسیار مهم است.

*ما یک ضربه دوسویه در اعتبارات همدان خوردیم

وی گفت: از سوی دیگر، نرخ بیکاری 18 الی 23 درصدی استان را 9 درصد اعلام می‌کنند و این نیز ضربه دیگر به اعتبار استان وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: در واقع ما یک ضربه دوسویه در اعتبارات همدان خوردیم، هیچکس منکر تلاش‌ها نیست ولی واقعیت را اعلام کنید تا استان در سایه این عدم شفافیت و عدم احاطه به آمار دقیق عقب‌گرد نکند.

وی گفت: در نرخ بیکاری اصفهان 14 درصد اعلام و نزدیک دو برابر همدان اعتبار مصوب شده است، در صورتی که ما در همدان روی مشکل را می‌پوشانیم همه چیز را عالی و بدون نیاز به اعتبار قلمداد می‌کنیم، این است که در همه زمینه همواره باید دوندگی کنیم که شاید روزی به نقطه تعادل برسیم.

حاجی‌بابایی گفت: نرخ بیکاری همدان ظاهرا برابر پاریس است! یک جا نرخ بیکاری واقعی نیست، یک جا صدهزار نفر جمعیت کمتر اعلام می شود! چرا دقت نمی‌کنیم؟ مگر ما برش استانی برنامه‌های کلان و فرادستی کشور را نداریم.

وی در ادامه طرح سلامت را به هواپیمایی تشبیه کرد که اگر در این مسیر تعمیر نشود، سرنوشتش سقوط خواهد بود، گفت: این طرح نیاز شدید به بازنگری دارد، زیرا هر سال باید بدهی سالهای دیگر را بدهیم، در این خصوص هرچه توانستیم و بتوانیم به پخش بهداشت و سلامت کمک می‌کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم طرح سلامت را از عملکردهای مثبت و ماندگار دولت برشمرد و افزود: باید دست به دست بدهیم این نکته مثبت دولت ثبت و ماندگار شود و مردم طعم شیرین آن را بچشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس