کد خبر 828450
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
نجفی برف

گزارش میدانی از مخازن شن و ماسه پایتخت نشان می‌دهد که شهرداری آمادگی لازم با ریزش برف آتی که توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده را ندارد.

سرویس سیاست مشرق – شهرداری تهران در زمان ریزش برف و باران چنان غافلگیر شد که اغلب مسیرهای داخلی و منتهی به پایتخت قفل شدند. البته «محمدعلی نجفی»، شهردار تهران ادعا می‌ کند که نمره او در بحران برف از 20 نمره، 18 بوده است اما اغلب شهروندان تهرانی نظر دیگری دارند.

غافلگیری شهرداری تهران در بحران برف درحالی رخ داد که هواشناسی درباره ریزش برف و باران اطلاع‌رسانی کرده بود. البته بسیاری بر این اعتقادند که عموما ریزش برف و باران در فصل سرد زمستان طبیعی است و اصلا غافلگیری و بحران برف در این شرایط معنایی ندارد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:‌

چرا مسؤولان شهری و دولتی اصرار می‌کنند غافلگیر نشده‌اند؟+جدول

شهرداری از آمدن دهه فجر غافلگیر شد؟+عکس

رسانه‌های حامی نجفی نگران رقابت با محسن هاشمی شدند+عکس

حال هواشناسی دوباره از ریزش برف و باران در هفته‌های آتی صحبت کرده است و صداوسیما هم طی گزارشی به وارسی و بررسی مخازن شن و نمک که در جای جای شهر تهران برای همین منظور تعبیه شده، سری زده و مشاهدات میدانی این گزارش نشان می‌دهد که اغلب این مخازن خالی است و حتی مراکز اصلی برف روبی نیز آمادگی لازم برای مواجه با برف را ندارند.

با این شرایط می‌توان به خوبی حدس زد که چرا شهرداری غافلگیر می‌شود. با این شرایط اگر بازهم شاهد ریزش برف در شهر تهران باشیم بحران اخیر تکرار می‌شود و شهروندان می‌مانند و جاده‌های لغزنده و یخ زده‌ای که عبور و مرور در آن بسیار مشکل است.

 البته مدیران دولتی و شهرداری مردم را در این زمینه متهم به عدم آمادگی و تجهیز خود در فصل سرما کردند اما به همان اندازه که مسئولان انتظار دارند مردم در خودروهای شخصی‌شان زنجیر چرخ همراه داشته باشند؛ مخازن شن و نمک پایتخت نیز باید پر و آماده برای مواجهه با برف باشد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    4 0
    تهران فقط پایتخت نیست، شما از اتوبان آزادگان یک وجب ااون ور بری حتی شن و نمک هم نپاشیده بودند منتظر آفتاب بودند اقایون.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      1 0
      آفتاب برجام؟ یعنی برف هم به برجام گره خورد؟ نه خدای من!
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    8 0
    خدا به خیر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس