نجفی و هاشمی

کاستی‌های شهرداری تهران در بزنگاه‌های اجرایی باعث شده حساسیتی در خصوص حضور محسن هاشمی در بطن وقایع به‌وجود بیاید و رسانه‌های شهرداری انتشار اخبار وی را رقیب‌سازی علیه نجفی قلمداد کنند.

سرویس سیاست مشرق - در زمانی که برف شهر تهران و شهرهای دیگر کشور را سپیدپوش کرده بود و مدیریت شهری باید دست به کار خدمات مخصوص به این روزها می‌شد، رسانه‌های اصلاح‌طلب با حضور رئیس شورای شهر تهران در سطح شهر برای نظارت،‌ نگران تداعی رقابت قدرت میان وی و شهردار شدند. این درحالی است که وظیفه اعضای شورای شهر خصوصا رئیس آن نظارت بر کار شهرداری تهران است.

البته این رقابت قدرت در بحران‌های دیگر مانند زلزله تهران با توجه به غیبت شهردار و عدم حضور در بطن حوادث نمایان شده‌ و از این روست که رسانه‌های اصلاح‌طلب نزدیک شهرداری نسبت به این موضوع حساس شده‌اند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

شهردار تهران: جز رفت‌وآمد و ضعف امکانات مشکل دیگری نداریم+ فیلم

آفتاب به داد شهردار تهران رسید! +تصاویر

شهرداری تهران آدم می‌کشد و نجفی از پروژه‌های «کیش» بازدید می‌کند+عکس

در همین رابطه، یکی از وبسایت‌های اصلاح‌طلب با انتشار عکسی از «محسن هاشمی» در روز پس از بارش برف در تهران نوشت:‌ 

این تصویر که توسط اطرافیان رئیس شورای شهر تهیه و در فضای مجازی توزیع شده است، این گمان را در ذهن بدخواهان ایجاد می کند که هاشمی قصد دارد تا به صورت زیرپوستی خود را گزینه ای در وسط میدان نشان دهد تا هرچه بیشتر به صندلی شهرداری نزدیک تر شود.

این وبسایت که نام قابل تامل «شهردار باشیم» را برای خود انتخاب کرده، در ادامه نوشت: در حالیکه شهردار و عوامل شهرداری تهران از شب گذشته بدون مانور تبلیغاتی و پوشش خبری گسترده و بدون حضور عکاس و فیلمبردار اختصاصی به پیگیری وضعیت شهر پرداخته و مشغول ساماندهی اوضاع هستند،انتشار تصویری از محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران که در زیر آن نوشته شده وی در ساعت٤صبح بدون محافظ مشغول نظارت بر امور است باعث شد تا برخی از فعالان و کارشناسان حوزه شهری این کج سلیقگی را اقدامی جهت تخریب شهردار تهران قلمداد کنند.

انتقاد یک سایت اصلاح‌طلب از رقیب‌سازی برای نجفی در زمان انتقادات به عملکرد وی

این جنگ قدرت زیرپوستی درحالی است که اعضای شورای شهر تهران نیز گلایه‌های زیادی نسبت به عدم خدمت‌رسانی صحیح شهرداری تهران در زمان بارش برف داشتند.

در همین رابطه، «مجید فراهانی»، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نحوه خدمات رسانی شهرداری در زمان بارش برف مطلوب نبود گفت: علیرغم پیش بینی های انجام شده در خصوص برف روبی، مدیریت شهری غافلگیر شد.
شهروندان تهرانی در این روزها مشکلات زیادی در ناوگان حمل‌و نقل عمومی داشتند و این موضوع رفت و آمد در شهر تهران را مختل کرده بود. در این زمینه، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در تهران در زمان بارندگی گفت:

اینکه اعلام می‌شود وسایل حمل و نقل عمومی ظرفیت ندارد، درست است. ما هم بارها در این خصوص هشدار داده بودیم که دولت باید واگن جدید به شهرداری تحویل دهد. برای رفع این وضعیت و خدمات دهی به شهروندان در زمان‌های بارش برف و باران،۲۰۰۰ اتوبوس و ۲۰۰۰ واگن نیاز است که باید هرچه سریعتر خریداری شود.

اما «محمد علی نجفی»، شهردار تهران بدون توجه به این انتقادات در خصوص عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش برف گفت:

عملکرد شهرداری در این مورد را خودم ارزیابی نمی کنم، اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است. بنابراین عملکرد ما قابل قبول بود.

ین در حالی است که در چند روز اخیر حتی شهرداری نتوانست زباله‌های سطح شهر را جمع‌آوری کند و وضعیت به صورتی بود که شهردار ازشهروندان برای سبک تر کردن بار

درختان دست یاری دراز کرد و این روزها ترجیع‌بند رسانه‌های حامی شهرداری انتقاد و توهین به مردم است که فرهنگ مشارکت اجتماعی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس