کد خبر 827743
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
حاجی بابایی

نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح یازده نکته کلیدی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ و گزارش کمیسیون تلفیق بودجه گفت: باید منتظر ماند تا نمایندگان مجلس در بررسی موارد مهم لایحه بودجه به چه نتایجی می‌رسند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی با طرح ۱۱ نکته کلیدی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ گفت: باید منتظر ماند تا نمایندگان مجلس در بررسی موارد مهم لایحه بودجه به چه نتایجی می‌رسند.

وی در توضیح این موارد افزود: نخستین نکته این است که شاکله بودجه۹۷ دو لایه دارد، لایه اول تا حدودی حفظ شده ولی لایه دوم دگرگون شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نکته دوم درباره لایحه بودجه تاکید کرد: نمایندگان مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستند، اگر تعداد انگشت شماری با افزایش قیمت حامل‌های انرژی موافق هستند، بهتراست کاملا استدلال‌های خود را روشن و شفاف بیان کنند.

وی با مطرح کردن نکته سوم درباره لایحه بودجه به در آمد۱.۲ هزارمیلیارد تومانی حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: این رقم درآمد را همه نمایندگان از جمله کمیسیون پذیرفته و اجماعی شده است، باید منتظر ماند تا ببینیم نمایندگان در صحن علنی مجلس چه تصمیمی می‌گیرند، آیا تصمیم می‌گیرند که این درآمد به خزانه‌داری کل واریز شود و رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای آن تصمیم بگیرند یا تصمیم اینگونه می‌شود که به خزانه داری کل واریز نشود و مانند سال‌های شرکت های مربوط برای آن تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید:

منتفی شدن "حذف یارانه نقدی"‎ در سال ۹۷

رئیس کمیسون تلفیق برنامه ششم درباره نکته چهارم لایحه بودجه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ برای ۷۶ میلیون نفر از محل ۱۰۲ هزار میلیارد تومان یارانه پیش بینی شده است که به میزان ۴۱ هزار میلیارد تومان بوده، در واقع پول پرداخت یارانه برای همه وجود دارد، دولت اگر پولداری را شناسایی کرد یارانه را حذف کند.

وی نکته پنجم را مرتبط با پاداش پایان خدمت فرهنگیان دانست و گفت: منبع پاداش پایان خدمت به میزان۵/۲ هزار میلیارد تومان کاملا مطمئن است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به نکته ششم لایحه بودجه تأکید کرد: نکته ششم این است که بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید در سال۱۳۹۷ ملی خواهد بود و نکته هفتم نیز این است که حقوق شاغلین و بازنشستگان با تحولی بزرگ در صحن مجلس نهایی خواهد شد، تغییرات احتمالی در صحن مجلس محدود است.

حاجی بابایی با ذکر نکته هشتم لایحه بودجه، به اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: میزان فروش انواع اوراق مشارکت در بودجه۱۳۹۷ مطلوب نیست، مگر این که در صحن مجلس اصلاح شود.

وی نکته نهم را به بودجه عمرانی مرتبط دانست و گفت: بودجه عمرانی دولت به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن به بودجه اشتغال‌زایی داده شده است که با توجه به تخصیص پایین اعتبار عمرانی در سال۱۳۹۷ پروژه‌های عمرانی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی درباره نکته دهم عنوان کرد: بودجه اشتغال پایدار نیست و منابع آن اشغال‌زا نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تشریح نکته یازدهم لایحه بودجه با اظهار نگرانی از برداشت بی رویه از صندوق توسعه گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۱۳۹۷ خودنمایی کرده و مسیر رشد و توسعه از طریق بخش خصوصی را تضعیف می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس