کد خبر 827057
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
تنش آبی

میزان بارش‌های سال آبی جاری تا امروز کاهشی ۴۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهشی ۵۹درصدی نسبت به متوسط میزان بارش‌ها در مدت مشابه ۴۹ سال گذشته داشته است.

به گزارش مشرق، با وجود بارش‌های چند روز اخیر، نباید انتظار داشت که در سال آینده کشور با تنش آبی مواجه نخواهد بود.میزان بارش‌های سال آبی جاری تا امروز کاهشی ۴۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهشی ۵۹درصدی نسبت به متوسط میزان بارش‌ها در مدت مشابه ۴۹ سال گذشته داشته است.

همچنین میزان ورودی آب به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۳۳درصدی دارد، این در حالی است که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از آب شرب کشور از منابع سطحی و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت بحران آب و خشکسالی بی‎سابقه در ۵۰سال اخیر

مذاکره با سپاه برای پرواز هواپیمای باروری ابر

کاهش منابع آبهای سطحی در حالی است که افت سطح سفره‌های زیرزمینی را نیز به‌علت سالها برداشت بی‌رویه در اغلب دشت‌های کشور شاهد هستیم.

در تابستان سال جاری که تأمین آب شرب به‌پشتوانه بارش‌های سال گذشته انجام شد، ۲۸۹ شهر کشور با تنش آبی مواجه بودند. با توجه به کاهش قابل توجه میزان بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، احتمال افزایش تعداد شهرهای با تنش آبی در سال آینده وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس