کد خبر 826568
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
عاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از گزارش های مربوط به گلوله باران عفرین در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار حفظ جان غیرنظامیان شد.

به گزارش مشرق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از گزارش های مربوط به گلوله باران عفرین در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار حفظ جان غیرنظامیان شد.

«فرحان حق» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود درباره حملات ترکیه به منطقه عفرین در شمال سوریه گفت: سازمان ملل متحد در مورد گزارش های گلوله باران در ناحیه عفرین نگران است که باعت تلفات جانی و بی خانمانی غیرنظامیان شده و بر زیرساخت های غیرنظامی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: روز گذشته گزارش هایی از گلوله باران روستاهای شیخ الحدید و کوبالی شنیدیم که از کشته شدن مردم از جمله زنان و کودکان حکایت داشت. همچنین مقامات کرد هم مانع گریختن مردم از مناطق درگیری شده اند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: سازمان ملل متحد از تمام طرف ها و کسانی که بر آنها نفوذ دارند خواستار حفاظت از شهروندان، آزادی جابجایی و فراهم آوردن دسترسی مستمر و بدون وقفه برای گروه های بشردوستانه به منظور کمک و نجات جان افراد نیازمند است.

فرحان حق همچنین با اشاره به گفتگوهای مربوط به سوریه که در سوچی روسیه برگزار شده است، گفت: استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و جان لوکاک معاون دبیرکل در امور بشردوستانه در صورت فراهم شدن امکانات فنی به صورت ویدئو کنفرانس به شورای امنیت سازمان ملل گزارش خواهند داد.

وی اظهار کرد: دبیرکل ابراز اطمینان کرده است که کنگره سوچی سهم مهمی در بازنگری فرایند مذاکرات سوری -سوری تحت حمایت سازمان ملل در ژنو دارد و بر اساس اجرای کامل اعلامیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • AE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    22 14
    قضیه کردستان با ترکیه دقیقا به مثابه فلسطین و اسرائیل است...هر دو طی یک نقشه و توسط استعمار بریتانیا به دست جناتیکاران انداخته شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس