کد خبر 826318
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
پنتاگون نمایه

نگرانی وزارت دفاع آمریکا از استفاده نظامیان این کشور از یک نرم افزار به اوج خود رسید.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده استفاده نظامیان آمریکایی از یک نرم افزار که می‌تواند محل فعالیت و ورزش آن‌ها را برای همگان آشکار کند، نگران کننده است.

پنتاگون امروز دوشنبه اعلام کرد که ماجرای استفاده سربازان آمریکایی از یک برنامه موبایلی و مشارکت در برنامه «استراوا مپ» که تحت مدیریت یک شرکت نوآور آمریکایی است را مورد بازبینی قرار می‌دهد. این برنامه (موبایلی) داده‌های حاصل از ورزش دوندگان، دوچرخه‌سواران و دیگر ورزشکاران را از سرتاسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

روز گذشته بود که واشنگتن‌پست گزارش داد که این نقشه با ترکیب داده‌های حاصل از جی. پی. اس. GPS در حالی جمع‌آوری داده‌های بیش از ۲۷ میلیون کاربرد در جهان است.

حاصل برنامه که به «استراوا مپ» ( map Strava ) موسوم است، و در پی استفاده برخی سربازان ارتش آمریکا از آن، مسیر تمرین ورزشی و دویدن آن‌ها را در پادگان‌ها روی نقشه می‌دهد. مسئله‌ای که می‌تواند اطلاعات بسیار حساسی را در اختیار مهاجمان احتمالی قرار دهد.

مهمتر از آن، انتقال داده‌های مرتبط با نقل و انتقال این سربازان از طریق این برنامه و درج آن روی نقشه است، البته در شرایطی که این افراد گزینه ارسال اطلاعات این برنامه را خاموش نکرده باشند.

برای مثال با استقاده از این نقشه می‌توان به محل اصلی فعالیت و ورزش سربازان آمریکایی در پایگاه‌های بگرام در افغانستان و قامشلی در شمال‌غرب سوریه پی برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس