کد خبر 826718
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
داعش و پرچم انگلیس

وزارت امور خارجه انگلیس از انتقال انگلیسی‌های عضو داعش به افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس از انتقال داعشی‌های انگلیسی فعال در عراق و سوریه به افغانستان خبر داد. «مارک فیلد» وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس اظهار داشت: شهروندان انگلیسی که به داعش و در عراق و سوریه پیوسته بودند، حالا با عبور از مرزهای نفوذ پذیر وارد افغانستان شدند.

وی افزود: صدها شهروند انگلیسی که در خاورمیانه به داعش پیوسته بودند احتمالا به شاخه‌ای از داعشی‌ها در افغانستان پیوسته‌اند که حملات مرگباری را در این کشور انجام داده است.

وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس خاطر نشان کرد: داعشی‌ها با عبور از مرزهای نفوذ پذیر وارد افغانستان می‌شوند و این نگرانی وجود دارد که تعداد بسیاری از صدها شهروند انگلیسی که در عراق و سوریه برای داعش می‌جنگیدند وارد افغانستان شده باشند.

پیش از این نیز اندیشکده انگلیسی «هنری جکسون» نسبت به اینکه داعشی‌های انگلیسی به افغانستان راه پیدا کنند هشدار داده بود.

از سوی دیگر، برخی از مقامات محلی افغان در شمال افغانستان از حضور اتباع فرانسوی در بین جنگجویان داعش در ولایت جوزجان خبر داده بودند که از سوی مقامات امنیتی افغان تایید شد.

«جاوید کوهستانی» کارشناس مسائل نظامی ژنرال بازنشسته افغان در نشست «شکوه ایستادگی در خزان توطئه‌ها» آذرماه گذشته گفته بود: کشورهای عربی و آمریکا در تبانی با پاکستان با استفاده از بندر «کراچی» در این کشور داعشی‌ها را به افغانستان انتقال می‌دهند.

برخی از کارشناسان معتقدند که نیروهای آمریکایی و ناتو از گروه داعش حمایت تدارکاتی می‌کنند و برخی از کشورهای عربی پول و نیروی انسانی این گروه تروریستی را فراهم می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تمشکال IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    10 0
    مردم افغانستان باید یک قیام مردمی علیه امریکا راه بیندازند و همه آنها را از کشور خود بیرون کنند و گرنه این کشور قرن ها پاتوق گانگستری امریکا و اذنابش خواهد شد . افغانستان با اخراج امریکاییها کلیه مرزهای خود را کنترل و راه پیشرفت کشور خود را هموار نمایند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس