کد خبر 825922
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
نجفی

شهردار تهران گفت: خواهش من از جوان‌ترها این است که وقتی هوا بهتر شد اگر حال و حوصله داشتند تشریف بیاورند مقداری به آرامی برف روی درختان را بتکانند تا از شکستن آنها جلوگیری کنند. این کار ورزش هم است.

به گزارش مشرق، در پی بارش برف زمستانی، شهردار تهران توصیه ها و گزارشی از عملکرد شهرداری ارائه کرده است:

محمدعلی نجفی شهردار تهران با اشاره به اینکه برف از شب گذشته در تهران در حال باریدن است، گفت: با بارش برف نگرانی مردم مربوط به کم‌آبی جبران می‌شود و باید شکر خدا را کنیم که این نعمت از آسمان نازل شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته آمادگی لازم را در خصوص گرمخانه‌ها داشته‌ایم، گفت: در این زمینه مأموران شهرداری در حال آماده‌باش بوده تا کسی در سرمای دیشب بیرون نماند.

نجفی ادامه داد: تا امروز صبح که من گزارش خواستم مورد خاصی اشاره نشده است.

در همین رابطه بخوانید: شهردار تهران از مردم درخواست کمک کرد

شهردار تهران با بیان اینکه 1200 خودرو برف‌رو و 2 هزار کارگر از شب گذشته مشغول به فعالیت هستند، گفت: همچنین 163 سایت برف‌رو و 3500 مخزن شن آماده داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مأموران شهرداری در کنار مأموران راهور کار خودشان را انجام می‌دادند، گفت: از همان ساعات اولیه برف‌روبی را آغاز کردیم ولی سرعت برف زیاد بود. به هر حال در حال حاضر از سمت غرب به تهران جاده تهران - کرج و بعضی از بزرگراه‌های فتح و آزادگان مشکل داریم و همچنین از تهران به سمت غرب در همت و حکیم مشکلاتی وجود دارد که مشغول رفع آن هستیم.

نجفی با بیان اینکه سایت‌های برف‌روبی را از مدت‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم گفت: از قبل آماده بودیم همچنین اداره هواشناسی هم اعلام کرده بود که بارش برف داریم و 2 هزار کارگر که بعضاً شیفت خود را عوض نکردند در حال فعالیت هستند.

شهردار تهران، گفت: دو نکته در ارتباط با همشهریان عرض می‌کنم اگر کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند. تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌ها کار نمی‌کنند، حرکت در رفت‌وآمدها سخت و سرعت کم است. 

وی با بیان اینکه برف همچنان ادامه دارد، گفت: بسیاری از درختان بر اثر برف سنگین شکسته شدند و البته درختانی هم که روی آنها برف است زیر برخی از آنها ماشین است و احتمال شکستن و سقوط آنها بر روی خودروها وجود دارد و خواهش من از جوان‌ترها این است که وقتی هوا بهتر شد اگر حال و حوصله داشتند تشریف بیاورند یک مقدار به آرامی برف روی درختان را بتکانند تا از شکستن آنها جلوگیری کنند.

نجفی ادامه داد: البته مأموران این کار را انجام می‌دهند اگر مردم این کار را کنند خودش یک نوع ورزش و تفریح محسوب می‌شود فکر می‌کنم کمک مؤثری به حفظ درختان می‌شود.

شهردار تهران اضافه کرد: امروز شهروندان به جای ورزش جلوی در خانه خود را پاکسازی کنند و همچنین برف درختان را که جزو اموال عمومی است بتکانند حال که خدا این نعمت را به ما داده از آن به نحو شایسته استفاده کنیم و آن را تبدیل به یک فرصت کنیم.

وی اظهار داشت: آمار مشکلات و خرابی‌ها و مصدومیت‌ها را ندارم اجازه دهید وقتی کامل شد ارائه می‌دهم تا جایی که می‌دانم خوشبختانه خیلی مشکل نداشتیم به جز تردد و رفت‌وآمد خودروها، دیشب برخی از خودروها مسیر نیم ساعته را 3 تا 4 ساعت معطل شدند، یک مقدار این موضوع طبیعی است و یک مقدار هم ضعف امکانات است.

نجفی با بیان اینکه مردم ما اصولاً با استعداد و باهوش هستند، گفت: از هر مشکلی مردم یک فرصت درست می‌کنند و این بحث تبدیل چالش‌ها به فرصت در بین مردم جا افتاده است الحمدالله که این مردم را داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس