کد خبر 825568
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
سپیدرود - مشکی پوشان

رقابت در پایین جدول لیگ برتر برای فرار از سقوط ادامه دارد و بازی‌های این هفته هم کمکی به حل شدن این معادله پیچیده نکرد.

به گزارش مشرق، این هفته هیچ‌کدام از تیم‌های پایین جدول موفق به برد نشدند تا این بحران همه‌گیر ادامه داشته باشد و تنها دلخوشی این تیم‌ها توقف رقیبان و امید به روزهای بهتر باشد.

با این حال زمان به سرعت می‌گذرد و آنها تنها 9 بازی برای فرار از باتلاق و رسیدن به منطقه نجات فرصت دارند.

 سیاه جامگان امیدوار بود که بعد از چند نتیجه خوب در شروع نیم فصل دوم از قعر جدول فرار کند ولی آنها در سه هفته گذشته تنها یک امتیاز گرفته‌اند تا موقعیت عنایتی در این تیم به خطر بیفتد. تیم مشهدی بعد از اینکه مقابل پرسپولیس در دقیقه آخر شکست خورد، هفته گذشته هم مقابل نفت باخت سنگینی را تجربه کرد. مشکی‌پوشان دیروز یک بازی شش امتیازی مقابل تراکتورسازی داشت ولی در مشهد نتوانست به مسیر برد برگردد. تساوی بدون گل خانگی برای این تیم که با 14 امتیاز در قعر جدول است، کم از شکست نبود و فرصت جبران برای آنها هر هفته کمتر می‌شود. مشکی‌پوشان تا منطقه سقوط پنج امتیاز فاصله دارد و در 9 هفته باقی‌مانده باید نتایج فوق‌العاده‌ای بگیرد.

تساوی برای تراکتورسازی که مربی بزرگی را استخدام کرده هم نتیجه خوبی محسوب نمی‌شود. این نخستین بازی تیم تبریزی با هدایت ساغلام بود و با این امتیاز آنها همچنان در همسایگی منطقه سقوط هستند. این پنجمین بازی متوالی تراکتور بدون برد بود تا این تیم در امتیاز 22 همچنان نگران سقوط باشد. اگر این نتایج ضعیف ادامه داشته باشد بعید نیست تیم‌های بعدی که فاصله کمی دارند از تراکتور عبور کنند. تراکتور در حال حاضر با منطقه سقوط 4 امتیاز فاصله دارد.

استقلال خوزستان، تیم ماقبل آخر جدول هم این هفته دست خالی ماند. این تیم در خانه با دو گل مغلوب ذوب‌آهن شد تا در امتیاز 18 بماند. ویسی هر چند از اول فصل مورد اعتماد بوده ولی نتوانسته تیمش را از مهلکه نجات دهد و در زمان باقی‌مانده کار سختی دارد.

سپیدرود هرچند با 19 امتیاز، بالاتر از منطقه سقوط قرار گرفته ولی یک امتیاز اصلا حاشیه امنیت خوبی نیست، بخصوص اگر آنها نتوانند امتیازات لازم را بگیرند. سپیدرود بعد از برد روحیه‌بخش هفته گذشته مقابل سپاهان این هفته در آبادان یک تیم دست و پا بسته بود و با سه گل مغلوب صنعت نفت شد. از همان روز اول هم مشخص بود که علی کریمی با قبول مسوولیت این تیم ماموریت خطرناکی را شروع کرده و اگر می‌خواهد یک نمره منفی در کارنامه مربیگری‌اش ثبت نشود، باید بتواند با سپیدرود بهتر از این نتیجه بگیرد. کریمی در 4 بازی روی نیمکت سپیدرود تنها توانسته 4 امتیاز بگیرد و با توجه به فاصله کم تیم‌ها نمی‌توان به رتبه فعلی خیلی دل بست.

بالاتر از سپیدرود، سپاهان ایستاده که با 20 امتیاز خطر سقوط را کاملا احساس می‌کند. سپاهان که کرانچار را برکنار کرد، دیروز با کریم قنبری هم ناکام بود و با یک گل مغلوب فولاد شد. سپاهان با این شکست خانگی یک پله در جدول سقوط کرد و حالا پایین‌تر از نفت تهران ایستاده. سپاهان باید هرچه زودتر تکلیف سرمربی‌اش را مشخص کند، بخصوص که هفته آینده با پرسپولیس صدرنشین و بعد از آن با دو تیم پایین‌ جدولی نفت و مشکی‌پوشان روبه‌رو می‌شود.وضعیت سپاهان بعد از سه شکست متوالی کاملا بحرانی است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، آنها ممکن است به منطقه سقوط بلغزند. فاصله سپاهان با استقلال خوزستان، نخستین تیم منطقه سقوط تنها دو امتیاز است.

نفت تهران، دیگر تیم پایین جدولی هم این هفته برنده نشد، با این حال با تساوی در تبریز نسبت به سایر تیم‌های این منطقه نتیجه بهتری گرفت. نفت که از زمان تغییر مدیریت باشگاه و آمدن افاضلی نتایج بهتری گرفته مقابل گسترش فولاد بعد از اینکه گل اول را دریافت کرد به تساوی رسید. این تیم از 4 بازی اخیرش 8 امتیاز گرفته، با این حال برای اطمینان از بقا باید به همین روند ادامه دهد، چراکه فاصله‌اش با تیم‌های همسایه خیلی کم است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس