استفان دی‌میستورا

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت این سازمان هنوز درباره شرکت در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است در شهر سوچی روسیه برگزار شود تصمیم نگرفته است.

به گزارش مشرق، «استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه بامداد شنبه گفت سازمان ملل هنوز درباره شرکت در «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» که قرار است در شهر سوچی روسیه برگزار شود، تصمیم نگرفته است. 

به نوشته رویترز، دی‌میستورا به خبرنگاران گفت آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد دعوت برا شرکت در این نشست را دریافت کرده و تصمیم‌گیری درباره آن بر عهده ایشان است. 

پیش از این «یحیی العریضی» سخنگوی هیئت معارضان سوری در گفت‌وگوهای وین گفته بود که معارضان در کنفرانس سوچی شرکت نخواهند کرد.

«دی‌میستورا»، ساعاتی قبل‌تر روز جمعه گفته بود شرکت سازمان ملل در نشست سوچی به نتیجه گفت‌وگوهای وین بستگی خواهد داشت.

این مذاکرات که از روز پنجشنبه در وین برای گفت‌وگو میان نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوریه آغاز شده بود  روز جمعه پایان یافت.

در همین اثنا، رسانه‌ها از جمله شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه سندی را که آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن، عربستان و سندی در ارتباط با سوریه به سازمان ملل ارائه کرده‌اند منتشر کردند.

 این سند علی‌رغم اینکه اشاره‌ای بر ضرورت کناره گیری «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه نکرده خواستار تقسیم این کشور به چندین منطقه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس