کد خبر 826197
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
سوچی

طرف‌های شرکت کننده در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی مشخص شدند.

به گزارش مشرق، بالاخره بعد از افت و خیزهای بسیار در بحث طرف‌های شرکت‌کننده در «سوچی»، دست اندرکاران برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، طرف‌های شرکت کننده در این کنفرانس را اعلام کردند.

دست اندرکاران برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی تاکید کردند که هیئت دولت سوریه به ریاست «فاروق عرنوس» مشاور وزیر خارجه این کشور، به کنفرانس سوچی که قرار است طی روزهای 29 و 30 ژانویه (9 و 10 بهمن) برگزار شود، دعوت شده‌ است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که «بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل که همیشه ریاست هیئت کشورش در مذاکرات صلح را بر عهده داشت، در کنفرانس سوچی حضور نخواهد یافت.

دست اندرکاران برگزاری کنفرانس سوچی گفتند که بیش از 1600 نفر به نمایندگی از همه جریان‌ها، اقشار، و گروه‌های سیاسی سوریه به کنفرانس سوچی دعوت شده‌اند.

94.5 درصد از شرکت کنندگان سوری در کنفرانس سوچی، از اعراب این کشور هستند و ما بقی نمایندگانی از کردها، ایزدیان، ارمنیان، ترکمن‌ها و غیره هستند.

نمایندگانی از مجلس ملی سوریه و احزاب اصلی این کشور همچون حزب البعث و  حزب سوسیالیست سوریه و دیگر احزاب و همچنین شخصیت‌های برجسته‌ای از ادیان مختلف سوریه، سرشناسان قبایل و نمایندگان سندیکاهای کارگری، به نمایندگی از معارضان داخلی این کشور در کنفرانس سوچی شرکت می‌کنند.

همچنین نمایندگانی از گروه‌های مسلح سوری که به توافق‌های آشتی با دولت این کشور پیوسته‌اند، در کنفرانس سوچی شرکت می‌کنند.

از ابتدای عملیات مبارزه با تروریسم، تعداد گروه‌های مسلحی که به صورت داوطلبانه سلاح‌های خود را به دولت سوریه تحویل دادند، به 230 گروه می‌رسند.

300 نفر نیز به نمایندگی از معارضان سوری در خارج، در کنفرانس سوچی شرکت خواهند کرد.

سازمان ملل متحد، کشورهای دائم عضو شورای امنیت، مصر، عراق، لبنان، عربستان، اردن و قزاقستان به عنوان ناظر به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

تشکیل کمیته قانون اساسی برای آغاز اصلاح قانون اساسی سوریه، محور مذاکرات کنفرانس سوچی خواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه سوریه به نمایندگی از روسیه در مذاکرات سوچی حضور خواهد داشت.

همچنین دفتر رسانه‌ای «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دی‌میستورا در کنفرانس سوچی حضور خواهد یافت.

این در حالی است که گروه‌های کرد در شمال سوریه،  کمیته هماهنگی ملی سوریه و هیئت یکپارچه مذاکره کننده سوریه در کنفرانس سوچی حضور نخواهند یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس