سرقت

پس از آنکه محتویات چمدان مسافر ایرانی در پرواز ژنو-تهران آلیتالیا به سرقت رفت، مسئولان این شرکت هواپیمایی ایتالیایی اعلام کردند تنها کاری که می‌توانند انجام دهند، جبران خسارت است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه محتویات چمدان مسافر ایرانی در پرواز ژنو-تهران آلیتالیا به سرقت رفت، مسئولان این شرکت هواپیمایی ایتالیایی اعلام کردند تنها کاری که می‌توانند انجام دهند، جبران خسارت به ازاء هر کیلوگرم معادل ۳۰۵ هزار تومان است.

یکی از مسافران این پرواز گفت: در تاریخ ٤ ژانویه از شهر ژنو به سمت تهران با هواپیمایی آلیتالیا پرواز کردم، این هواپیما در بین راه توقفی ۵ ساعته در فرودگاه رم داشت و سپس مجدداً به سمت تهران حرکت کرد.

وی افزود: زمانی که وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شدیم مسئولان ایرلاین ایتالیایی‌ به من اطلاع دادند که چمدانم مفقود شده است که من نیز به بخش جامه‌دان فرودگاه امام مراجعه کردم و مفقودی چمدانم را اطلاع دادم.

این مسافر آلیتالیا افزود: مدتی به من اعلام می‌شد که چمدانم در ‌رم مفقود شده است اما پس از ١٤روز پیگیری زیاد از سوی خودم در کم‌کاری مسئولان آلیتالیا، ‌به من اعلام شد که چمدانی ‌مشابه چمدان شما در رم پیدا شده است که البته چمدان خودم بود.

این مسافر ژنو-تهران آلیتالیا اضافه کرد: زمانی که چمدان را در فرودگاه ژنو تحویل مسئولان این ایرلاین دادم دادم، وزن آن ۲۲ کیلوگرم بود اما زمانی که تحویل گرفتم وزن آن به ۱۸ کیلوگرم کاهش یافته بود.وی اضافه کرد: بعد از باز کردن چمدان متوجه سرقت برخی لوازم داخل چمدان شدم که ظاهراً در فرودگاه رم این سرقت انجام شده بود، در این راستا پیام‌ الکترونیکی به شرکت آلیتالیا فرستادم ولی کسی پاسخگو نبود.

این مسافر ژنو-تهران آلیتالیا بیان کرد: پس از چند روز از شرکت هواپیمایی آلیتالیا با بنده تماس گرفتند و عنوان کردند ما فقط می‌توانیم خسارت سرقت را برای هر کیلوگرم معادل ۳۰۵ هزار تومن پرداخت کنیم که جمعاً حدود یک میلیون و ۲۰۰ تومان خواهد شد اما این درحالی است که حدود ۱۰ میلیون تومان اجناس داخل چمدان از من سرقت شده است.

وی اضافه کرد: وقتی نسبت به این سرقت و پایین بودن رقم خسارت به نمایندگی شرکت آلیتالیا در تهران اعتراض کردم، به من گفتند که یا می‌توانید همین مبلغ را قبول کنید و یا باید ‌شکایت حقوقی کنید.این مسافر هواپیما اضافه کرد: مستندات گفته‌های اینجانب بلیت پرواز ژنو-تهران آلیتالیا، رسید فرودگاه امام خمینی (ره) مبنی بر نیامدن چمدان از رم و رسید تحویل چمدان به ضمیمه کارت پرواز است.

این مسافر ژنو-تهران آلیتالیا افزود: مسئولان آلیتالیا در ایران اصل سرقت چمدان مسافرشان را قبول دارند اما خسارات ناچیزی پرداخت می‌کنند و کسی هم به مسافر پاسخگو نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    2 0
    تحریمشان کنید دزدهای کثیف اروپایی....لابد دنبال قطعات سانتریفیوژ بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس