ابوظهور

راهبرد عملیاتی نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در دو روز گذشته به تامین امنیت حومه فرودگاه ابوظهور از محورهای شمال، شرق، غرب و شمال شرق معطوف شد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از آزادسازی فرودگاه ابوظهور همچنان ادامه دارد و عناصر تروریستی متحمل شکست های سنگین دیگری شده اند.

راهبرد عملیاتی نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در دو روز گذشته به تامین امنیت حومه فرودگاه ابوظهور از محورهای شمال، شرق، غرب و شمال شرق معطوف شد که مقدمه ای برای پیشروی به سمت مناطق راهبردی استان ادلب از جمله شهرک های محاصره  شده الفوعه و کفریا است.

شهرک های» رسم الجنی و تباره» در حومه شمالی فرودگاه ابوظهور مناطق جدیدی به شمار می آیند که در جریان عملیات نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند. هدف از انجام عملیات ایجاد کمربند امنیتی در شمال فرودگاه ابوظهور است.

از حومه غربی فرودگاه ابوظهور هم خبر می رسد، شهرک ابوظهور پس از  ۷۲ ساعت درگیری سنگین از اشغال تروریست ها خارج شد و نیروهای جبهه مقاومت توانستند مواضع خود را در این محور تثبیت کنند؛ این شهرک یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست های جبهه النصره در شرق استان ادلب به شمار می آمد.

از حومه جنوب غرب شهرک بسیار مهم «تل الضمان» در شرق فرودگاه ابوظهور هم خبر می رسد، روند پاکسازی ها برای رسیدن به خط راه آهن دمشق - حلب ادامه دارد و در جدیدترین تحولات میدانی، ۴ شهرک از اشغال تروریست ها خارج شدند.

شهرک های «قرع الغزال، تباره الحشر، شویحه ابوعیسی، ابومریر، حمیمات الدایر، طرفاوی، وریدی غربیه، تباره، مجاص، وریده، مستریحه و ام الهوته» در شمال شرق فرودگاه ابوظهور هم مناطق جدید دیگری به شمار می آیند که در ساعات گذشته به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمده اند.

در ۴۸ ساعت گذشته، عملیات نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب به شکلی ادامه یافت که علاوه بر تامین امنیت فرودگاه ابوظهور و کاهش فاصله با خط راه آهن دمشق - حلب، امید تروریست های محاصره شده در جنوب غرب حلب به یاس تبدیل شود.

با پاکسازی های صورت گرفته، فاصله از فرودگاه ابوظهور تا ارتفاعات راهبردی «الاربعین» به حدود ۱۵ کیلومتر کاهش پیدا کرد تا نیروهای جبهه مقاومت یک گام دیگر به معدود مناطق آلوده در حومه خط راه آهن دمشق - حلب و محاصره گروه دوم تروریست ها در جنوب غرب حلب نزدیک شوند.

از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت با پیشروی های به دست آمده خود را به ۲۰ کیلومتر شهر راهبردی «سراقب» رساندند؛ این شهر مهم در جنوب شرق شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا واقع شده و همین مسئله اهمیت آن را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر فاصله نیروهای جبهه مقاومت با فرودگاه تفتناز به ۳۳ کیلومتر و  شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا به ۳۶ کیلومتر رسیده است؛ محاصره شهرک های الفوعه و  در شمال شرق استان ادلب وارد سومین سال شده است.

از شمال شرق استان حماه هم خبرها حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت عملیاتی را از غرب شهرک «السعن» علیه عناصر تروریستی داعش انجام دادند و توانستند شهرک های «عنیق، باجره، ابوحریق و طوطح» را به کنترل خود در بیاورند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته در شمال شرق استان حماه، مجموع مساحت تحت اشغال تروریست های محاصره شده در جنوب استان حلب و شمال شرق استا حماه به ۱۲۰۰ کیلومتر مربع کاهش پیدا کرد؛ در یک هفته گذشته نیروهای مقاومت ۲۰۰ کیلومتر مربع از مناطق محاصره شده را در این محور آزاد کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کاوه NL ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    73 2
    دمتون گرم شیرمردان مقاوت .عجب پیش روی خوبی میکنید
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    8 44
    تا حالا هزار بار محاصره این شهر شکوندین
    • پاپی تال IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      21 1
      صد بار اگر توبه شکستی باز آ... این بار به مرحله ریشه کنی رسیده البته علاوه بر تروریست ها خیال سمپات های آنان هم جمع خواهد شد که دیگر بار تروریست ها در آنجا سبز نخواهند شد !!
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    30 1
    خدا را شکر مرگ بر تکفیری و حامیانشان و طرفدارانشان
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    39 1
    خدایا با چشمانی گریان آزادی و نجات فرزندان فوعه و کفریا را در کمترین زمان از دست این پست ترین انسان ها یا بلکه حیوانات را از شما می خواهم به احتراما حضرت فاطمه ما را ناامید مگردان . الهی آمین
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    0 1
    ان شاء الله پس از رفع محاصره فوعه و کفریا باید سراغ اسکندرون برویم و آنرا ازاد کنیم و بافت جمعیتی آن را به مانند قبل از اشغال شدنش برگردانیم
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    0 0
    انشاالله امسال عید را در فوعه کفریا سال را تحویل میکنیم در پناه خدا مدافعان حرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس